iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Digibeet met Probleem Iphone (software) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/171925-digibeet-probleem-iphone-software.html)

IphoneNul 31-03-16 13:24

Digibeet met Probleem Iphone (software)
 
Hallo allemaal,

Ik zit met een opeeenstapeling van problemen op mijn Iphone 5C. Ik heb er nul verstand van maar weet niet zo goed hoe te beginnen nu.

1) Als ik mijn telefoon aanzet dan vraagt hij zoals gebruikelijk om toegangscode, daarna ontgrendelen SIM. Als ik SIM ontgrendel gaat hij ook gewoon op het normale netwerk, maar na een tijdje gaat het standaard terug naar Zoeken... en dat blijft hij doen (tenzij ik hem weer aan en uit zet, dan doet ie het weer even dus) Kortom: geen netwerk

2) Nu is het ook zo dat mijn mobiel vol is en ik daardoor bijvoorbeeld geen updates meer kan doen. Ik krijg telkens de melding dat hij vol is. Komt vooral door foto's. ik heb wel een Icloud ding gedaan, van 10.1 gigabyte staat nog opgeslagen. Maar ik blijf bang dat dat niet goed is en ik heb er veel fotos opstaan die ik hoe dan ook niet kwijt wil. Door dit gebrek aan Updates doet bijvoorbeeld Whatsapp ook het niet meer....

Dus mn mobiel is zo wat onbruikbaar geworden...

Iemand?

Dankjullie wel alvast....want hier kom ik zo niet uit en geld voor een nieuwe phone heb ik niet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 maart 2016 om 13:07 ----------

Laatste reservekopie: 13:19 geeft ie aan.
en alles staat aan behalve mail, contacten, safari, notities en passbook en sleutelhanger.

Gonus 31-03-16 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IphoneNul (Bericht 1019259)
Hallo allemaal,

Ik zit met een opeeenstapeling van problemen op mijn Iphone 5C. Ik heb er nul verstand van maar weet niet zo goed hoe te beginnen nu.

1) Als ik mijn telefoon aanzet dan vraagt hij zoals gebruikelijk om toegangscode, daarna ontgrendelen SIM. Als ik SIM ontgrendel gaat hij ook gewoon op het normale netwerk, maar na een tijdje gaat het standaard terug naar Zoeken... en dat blijft hij doen (tenzij ik hem weer aan en uit zet, dan doet ie het weer even dus) Kortom: geen netwerk

2) Nu is het ook zo dat mijn mobiel vol is en ik daardoor bijvoorbeeld geen updates meer kan doen. Ik krijg telkens de melding dat hij vol is. Komt vooral door foto's. ik heb wel een Icloud ding gedaan, van 10.1 gigabyte staat nog opgeslagen. Maar ik blijf bang dat dat niet goed is en ik heb er veel fotos opstaan die ik hoe dan ook niet kwijt wil. Door dit gebrek aan Updates doet bijvoorbeeld Whatsapp ook het niet meer....

Dus mn mobiel is zo wat onbruikbaar geworden...

Iemand?

Dankjullie wel alvast....want hier kom ik zo niet uit en geld voor een nieuwe phone heb ik niet.

Als je je simkaart in een andere telefoon stopt, heb je dan hetzelfde probleem als bij je eigen telefoon?
Zo ja, zou ik bij je provider een andere simkaart opvragen
Zo nee, zou je de telefoon een keer helemaal opnieuw kunnen instellen om te kijken of dat het probleem verhelpt. Als dat niet het geval is lijkt het me een hardware probleem en zou ik, mits je nog garantie hebt, terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt en anders naar een reparateur. (Het is aan te raden om een backup te maken van de waardevolle data alvorens één van deze trajecten te starten).

Wat betreft de ruimte op je telefoon:
Telefoon aansluiten op je Mac en al je waardevolle foto's backuppen. vervolgens alle telefoondata die je niet nodig hebt wissen (incl. foto's).

IphoneNul 31-03-16 14:22

Dankjewel.
Wat dat laatste betreft: ik heb alles in een cloud staan dus, maar hoe kom ik daar bij?

Als ik mijn fotos probeer over te plaatsen naar mijn Mac dan loopt ie altijd vast, echt al meerdere keren geprobeerd.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 maart 2016 om 13:26 ----------

Een mens kan wel echt een dagtaak hebben aan zon mobiel :-( Dit is de laatste keer geweest dat ik een smartphone neem :-(

Als ik de Icloud probeer te openen online zou het logisch zijn dat daar dus mijn fotos staan want die worden om de haverklap gebackued. Maar ik kom niet langs het openingscherm als ik op het logo van fotos druk.

Dit dus: https://www.icloud.com/#photos
Waar moet ik nu klikken om bij fotos te komen, want ik laat ze al backuppen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 maart 2016 om 13:44 ----------

De Foto's‑app werkt naadloos samen met iCloud‑fotobibliotheek: al uw foto's en video's worden opgeslagen in iCloud en worden online, op uw iPhone, iPad, iPod touch en Mac up‑to‑date gehouden.

Dat heb ik nu gedaan en nieuwe reservekopie gemaakt.
Maar nog steeds geen fotos op mijn Icloud...

MCNO 31-03-16 15:25

Als je je iphone eens verbind met de Mac en dan het programma "fotolader" kiest.
Je bepaald je lokatie (in je home map) en zet daar de foto's naar toe én selecteerd links onder "verwijder van iphone"

Je kijkt in iTunes naar de backup instelling en kiest (eenmalig) de Mac, i.p.v. iCloud.
Dan doe je een backup met iTunes en vervolgens kijk je hoe de telefoon dan werkt.

Je foto's zie je zo ook niet in iCloud, maar ze zijn nu wel zichtbaar in de mac en zelfs kan je er een dia voorstelling mee laten zien.

Je iCloud foto's zijn zichtbaar in de app "foto's" en dan "Mijn fotostream"

Als je al een Mac gebruikt, mag een iphone geen enkel probleem zijn!

IphoneNul 31-03-16 22:01

Ik zal morgen allereerst SIM kaart in een andere mobiel plaatsen. Dan weet ik of het daar aanligt.

Ik heb zovaak geprobeerd mijn foto's te uploaden naar Iphoto, maar hij loopt altijd vast. Sowieso loopt mijn Mac constant vast, maar goed...

Maar zijn mijn fotos nu veilig nu ze op ICloud staan? Zijn ze dus wel toegankelijk? Ook van elders? Want ik vertrouw het niet om ze alleen maar op mijn Mac te zetten (op de manier die jij zegt dus), die is al 2 keer in gestort (dat ie alleen nog maar kon trillen) in 5 jaar, en dan ben ik ze alsnog kwijt. Daarom zo lang mogelijk op mijn laptop bewaard. Kan ik ze niet op een externe bron opslaan?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 maart 2016 om 21:10 ----------

MCNO,

Dat Fotoladen lukt, althans bijna.
Na 50 fotos zegt ie steeds, de camera is ontkoppeld??
Wat moet ik daar nou mee?
Zou het aan mijn Hema-stekkertje liggen?

MCNO 31-03-16 22:22

Dat ligt ZEKER aan je Hema steker!

Ik heb er van de Action, merendeel werkt prima, één niet (doen ze nooit moeilijk over met garantie, top firma)

Probeer een andere steker, leen of koop, en kijk dan eens.

IphoneNul 31-03-16 22:24

Meerendeel van wat?
Ik zal morgen de Iphone 5 stekker van mijn moeder lenen.

Moet wel zeggen dat ik op het punt sta om serieus te overwege om een Samsung Galaxy te kopen voor 140 euro....

Blazez 31-03-16 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IphoneNul (Bericht 1019308)
Moet wel zeggen dat ik op het punt sta om serieus te overwege om een Samsung Galaxy te kopen voor 140 euro....

Heerlijk dit soort opmerkingen als mensen proberen je te helpen.
Zeker, vooral doen. Daar heb je nooooit problemen mee. Beter nog, koop een telefoon waar je alleen mee kan bellen. Ben je helemaal van alle problemen af.

IphoneNul 31-03-16 22:33

Sorry het was tegen niet tegen jou gericht :-( Ik waardeer je hulp zeer.

Maar ik gebruik mijn Iphone alleen voor bellen, smsen en Whatsappen. En fotos maken dus. Ik heb laatst zo'n AppleID aangevraagd, dat was echt een achievement voor mij...en ik heb dus 1 app in totaal gedownload (en dat is voor me gedaan)
Net zoals ik mijn MacBook alleen gebruik om documenten te typen en te Facebooken en te mailen.

Sorry hoor :-( bedankt voor jullie hulp...ik laat het morgen weten als ik verder ga.

MCNO 01-04-16 08:12

En met een Samsung verwacht je geen digibeet problemen?

Niet zo snel opgeven, een iPhone lijkt een "hard to get" maar is in werkelijkheid een zacht gekookt eitje.

Bovendien heb je aan iCulture je 24/7 digibeten hulp.

Gonus 01-04-16 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IphoneNul (Bericht 1019310)
Sorry het was tegen niet tegen jou gericht :-( Ik waardeer je hulp zeer.

Maar ik gebruik mijn Iphone alleen voor bellen, smsen en Whatsappen. En fotos maken dus. Ik heb laatst zo'n AppleID aangevraagd, dat was echt een achievement voor mij...en ik heb dus 1 app in totaal gedownload (en dat is voor me gedaan)
Net zoals ik mijn MacBook alleen gebruik om documenten te typen en te Facebooken en te mailen.

Sorry hoor :-( bedankt voor jullie hulp...ik laat het morgen weten als ik verder ga.

Gevalletje "ik wil er vooral hip uitzien met design spullen maar heb het niet nodig en heb ook geen idee hoe het allemaal werkt" lijkt me... ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:52.