//

Itunes account en gezinsdelen

Itunes account en gezinsdelen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een tijdje geleden al eens vragen gesteld over dit item, ben daarna ook verwoed gaan googlen en informatie verzamelen maar er blijven ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31-03-16, 17:54
solange solange is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Luxemburg, Erpeldange
Berichten: 38
Standaard Itunes account en gezinsdelen

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden al eens vragen gesteld over dit item, ben daarna ook verwoed gaan googlen en informatie verzamelen maar er blijven een aantal zaken onduidelijk.

Huidige situatie : Ik heb een apple account voor mijn iphone en ditzelfde account wordt ook gebruikt door mijn vriendin (ipad) en mijn dochter van 17 (ook een iphone).
Deze situatie geeft al eens verwarring. Zo kreeg ik deze week ongevraagd twee gratis apps op mijn iphone, alhoewel ik die zelf niet gedownload had. Mijn dochter had dat gedaan (geen probleem, maar ik heb geen behoefte om die ook op mijn phone te hebben). Dat was nieuw...voorheen bleef dat altijd netjes gescheiden.
Alhoewel we alle twee een verschillend telefoonnummer hebben (luxgsm in Luxemburg) gebeurt het al wel eens dat ik een oproep krijg die voor mijn dochter bestemd is en omgekeerd...
Bij elke update van itunes moeten we terug gaan instellen in icloud dat we de foto's niet willen delen, dat we voor facetime de telefoonnummers en/of e-mail adressen van de ander niet willen gebruiken enz...enz...
Conclusie : We willen elke een apart account maar ik wil de huidige betaalde apps wel delen met mijn dochter.
Mijn vraag : Als mijn dochter een eigen account aanmaakt en ik stel delen met gezin in :
1. Krijgt zij dan automatisch mijn foto's en omgekeerd (dat willen we niet). In de support artikelen staat overal netjes vermeld dat je dit zoooo makkelijk kan doen, maar wij willen eigenlijk het omgekeerde.
2. Het enige wat we eigenlijk willen is dat mijn dochter de apps kan gebruiken die we in het verleden samen gekocht hebben. Voor de rest willen we alles compleet gescheiden houden.

Met de info die ik tot nu toe heb gekregen en gelezen ben ik er niet zo zeker van.

Nog een laatste vraag : Indien mijn dochter een eigen account aanmaakt, moet ik dan haar iphone wissen van mijn computer ?
En hoe zit het als ze binnen een paar jaar een eigen visa kaart heeft...kan ze die dan invoegen en haar eigen aankopen doen, zonder dat ik daarvoor de toelating moet geven ? Of moet ze dan weer een nieuw account aanmaken ?

Alvast bedankt voor hulp en tips ;-)
Groetjes uit Bollendorf,
Solange
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-03-16, 18:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Om een lang verhaal heel kort te maken:

1) Maakt een nieuw iCloud Apple ID aan voor de dochter. Dit account gebruikt zij dan voor alle iCloud functies;

2) Voor de App Store en iTunes gebruikt jouw dochter verder het oude Apple ID;

Alle problemen opgelost.
  #3  
Oud 31-03-16, 18:20
solange solange is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Luxemburg, Erpeldange
Berichten: 38
Standaard

Hm...die icloud toestanden, dat heb ik nooit echt goed begrepen...wat is het verschil tussen icloud en itunes account ?

Dus als ik het goed begrijp kan zij gewoon een nieuw icloud account aanmaken en enkel voor itunes (en alle apps) mijn account blijven gebruiken ?
  #4  
Oud 31-03-16, 18:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solange Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp kan zij gewoon een nieuw icloud account aanmaken en enkel voor itunes (en alle apps) mijn account blijven gebruiken ?
Zo is het. iCloud, App Store en iTunes zijn totaal verschillende Apple diensten.

Men kan één enkel Apple ID gebruiken voor die diensten. Maar dat is niet noodzakelijk. Soms is het zelfs noodzakelijk om verschillende Apple ID's te gebruiken, zoals in mijn geval:

Apple ID voor iCloud
Apple ID voor de B App Store en Mac App Store
Apple ID voor de D App Store
Apple ID voor de USA App Store
Apple ID voor OS X Development
Apple ID voor iOS Development (nu overbodig)
  #5  
Oud 31-03-16, 18:36
solange solange is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Luxemburg, Erpeldange
Berichten: 38
Standaard

OK Bedankt !
Heb net met mijn dochter overlegd. We gaan beginnen met voor haar een aparte iCloud account aan te maken.
En dan wachten we maar af ;-) Blijft dit zonder problemen, dan doen we zo verder en anders kunnen we alsnog met een nieuw iTunes account aan de slag.

Bedankt en groetjes,
solange
  #6  
Oud 01-04-16, 16:10
Patrique Patrique is offline
• iOS 14.0 beta
• 12.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 204
Standaard

Gezinsdelen is wat dat betreft een uitkomst. Wij gebruiken het ook. Wij hebben binnen het gezin allemaal een eigen Apple ID waarmee ieder zijn iPhone apart geregistreerd is. Daarnaast hebben we gezinsdelen. Voordeel daarvan is dat elke (door mij) gekochte app ook (zonder nog een keer af te rekenen) te downloaden is door mijn gezinsleden. Dus alle andere zaken, zoals foto's zijn gescheiden. Per ongeluk facetimen naar de verkeerde persoon kan dan ook niet meer zoals bij jullie gebeurde.
Zie ook:
Family Sharing: (app)aankopen en info delen met gezin
  #7  
Oud 01-04-16, 17:44
Joeri75 Joeri75 is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Itegem (Heist op den Berg)
Berichten: 313
Standaard

je iTunes account is dus je apple id account
__________________
 iPhone 12 Pro Max 256GB  Imac 27" late 2013 i5 3,2Ghz 8GB RAM  MacbookPro 13" mid 2014  Watch Series 6 Nike
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Itunes crasht steeds tijdens inloggen itunes account Windows 8.1 corne64 iTunes 2 21-12-13 21:55
credit Itunes van oude Apple Account naar nieuw Apple account ferrywalter iPhone algemeen 1 17-07-13 19:18
Uitloggen itunes account & apps overzettten vanuit itunes onmogelijk Rasz iTunes 6 28-01-12 15:30
Mac OS X: iTunes account (hotmail) omzetten naar mobileme account MichaelJ iTunes 0 28-07-10 14:08
gratis iTunes-nummers om een itunes account aan te maken koi Archief 2 30-11-08 16:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:10.