iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone heeft vreemde batterij problemen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/171980-iphone-heeft-vreemde-batterij-problemen.html)

dennis15510 02-04-16 22:59

Iphone heeft vreemde batterij problemen
 
Hallo,

Ik heb de laatste paar maanden wat problemen met mijn iphone 5s batterij. Het zijn zeer aparte problemen.
De batterij loopt sneller leeg dan normaal (daar kan ik eigenlijk nog wel mee leven) maar de grootste irritatie is toch wel dat hij soms bij 20,30,40,50 en 60 al uitvalt.
éénmaal als de telefoon is uitgevallen (bijv:60%) dan moet ik 5 minuten wachten en dan kan ik de telefoon opstarten. Maar dan moet ik zo snel mogelijk vliegtuigmodus,energie bespaarmodus aanzetten en de helderheid naar beneden anders valt de mobiel uit.
Ik heb de iphone al een paar keer gekalibreerd (te minste als ik dat goed deed)
met behulp van deze website De batterij van je iPhone of iPad kalibreren ? appletips.
Heeft iemand nog ideeën voor me :D?
Met vriendelijk groet,
Dennis

Guest-20180925190238 03-04-16 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennis15510 (Bericht 1019407)
Het zijn zeer aparte problemen.
De batterij loopt sneller leeg dan normaal (daar kan ik eigenlijk nog wel mee leven) maar de grootste irritatie is toch wel dat hij soms bij 20,30,40,50 en 60 al uitvalt.

Zo "apart" is dat probleem niet. Over dat probleem staan er tienstallen of misschien wel honderden topics op dit forum. De accu is aan het overlijden.

Laat de accu vervangen door een betrouwbaar bedrijf of door Apple.

maradja 03-04-16 10:37

Ik heb dat vorige week ook gehad met mijn Iphone 6S device. Deze heb ik een dag nadat hij vorig jaar te krijgen was gekocht, dus ik heb Apple gebeld, is een diagnostische test gedaan en hij kon zien dat er veel APPs waren die dit probleem veroorzaakten, ook apps van mijn Apple Watch. Ik moest toen alles naar de als nieuwe Iphone behandelen in iTunes (fabriek instellingen) nadat de nieuwe firmware erop stond, ook APPs er op gezet waar ik wat aan had ook die van de Watch. Nu wekt hij weer als een tierelier, en nog geen problemen m.b.t. dit. Ben er wel best heel lang mee bezig geweest. Wellicht geld dit ook voor jou probleem, het bellen naar Apple waard denk ik.

suzuki2002 03-04-16 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maradja (Bericht 1019414)
Ik heb dat vorige week ook gehad met mijn Iphone 6S device. Deze heb ik een dag nadat hij vorig jaar te krijgen was gekocht, dus ik heb Apple gebeld, is een diagnostische test gedaan en hij kon zien dat er veel APPs waren die dit probleem veroorzaakten, ook apps van mijn Apple Watch. Ik moest toen alles naar de als nieuwe Iphone behandelen in iTunes (fabriek instellingen) nadat de nieuwe firmware erop stond, ook APPs er op gezet waar ik wat aan had ook die van de Watch. Nu wekt hij weer als een tierelier, en nog geen problemen m.b.t. dit. Ben er wel best heel lang mee bezig geweest. Wellicht geld dit ook voor jou probleem, het bellen naar Apple waard denk ik.


Bij jou was deze snel leeg en viel niet spontaan uit ,dat is heel wat anders

maradja 03-04-16 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 1019433)
Bij jou was deze snel leeg en viel niet spontaan uit ,dat is heel wat anders


Hij ging van 57% naar 1% ik moest hem gelijk aan de lader leggen. na een kleine minuut had hij weer 57%. In ieder geval klopte het niet.

Guest-20180925190238 03-04-16 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maradja (Bericht 1019443)
In ieder geval klopte het niet.

Die procenten zijn het resultaat van een berekening, zoals alle procenten. Als de accu niet gekalibreerd is krijg je een berekening volgens het GIGO principe. Garbage In, Garbage Out.

dennis15510 03-04-16 19:19

Bedankt voor jullie reacties.
Is het trouwens mogelijk om mijn batterij zelf te vervangen?
iPhone 5S batterij kopen - iPhonebatterijen.com
Trouwens vinden jullie het niet jammer dat de batterij na 2 jaar het al niet meer goed doet :(.
Of ben ik verkeerd omgegaan met mijn batterij?

Guest-20180925190238 03-04-16 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennis15510 (Bericht 1019465)
Of ben ik verkeerd omgegaan met mijn batterij?

Te vaak te diep ontladen? Te vaak "effe bijladen"? Te vaak aan de USB-poort van een Windows PC laden met een te lage laadstroom?

dennis15510 03-04-16 20:45

Ik liet hem altijd van 100 naar 0 gaan en dan opladen maar dat is zeker niet zo goed.
Wat is eigenlijk de perfecte manier om je batterij op te laden?

Guest-20180925190238 03-04-16 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennis15510 (Bericht 1019468)
Ik liet hem altijd van 100 naar 0 gaan en dan opladen maar dat is zeker niet zo goed.

Dat noemt men diep ontladen. De iPhone maakt dan ook een noodstop om schade aan de accu te vermijden.

Mijn iPhones geven een eerste waarschuwing bij 20% restcapaciteit. En een tweede waarschuwing bij 10%. Het accu-icoontje wordt dan ook rood. Is dat op jouw iPhone niet het geval?

dennis15510 03-04-16 21:21

Ja het accu-icoontje word rood. Maar ik heb nooit geweten dat dit slecht was voor de acuu. Als ik naar iphone kalibreren google dan staat er zelfs op een paar websites dat dat de manier is om je iphone te kalibreren :O


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:20.