//

Iphone heeft vreemde batterij problemen

Iphone heeft vreemde batterij problemen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb de laatste paar maanden wat problemen met mijn iphone 5s batterij. Het zijn zeer aparte problemen. De batterij loopt sneller leeg dan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-04-16, 22:59
dennis15510 dennis15510 is offline
• iOS 9.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 17
Standaard Iphone heeft vreemde batterij problemen

Hallo,

Ik heb de laatste paar maanden wat problemen met mijn iphone 5s batterij. Het zijn zeer aparte problemen.
De batterij loopt sneller leeg dan normaal (daar kan ik eigenlijk nog wel mee leven) maar de grootste irritatie is toch wel dat hij soms bij 20,30,40,50 en 60 al uitvalt.
éénmaal als de telefoon is uitgevallen (bijv:60%) dan moet ik 5 minuten wachten en dan kan ik de telefoon opstarten. Maar dan moet ik zo snel mogelijk vliegtuigmodus,energie bespaarmodus aanzetten en de helderheid naar beneden anders valt de mobiel uit.
Ik heb de iphone al een paar keer gekalibreerd (te minste als ik dat goed deed)
met behulp van deze website De batterij van je iPhone of iPad kalibreren ? appletips.
Heeft iemand nog ideeën voor me ?
Met vriendelijk groet,
Dennis
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-04-16, 10:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennis15510 Bekijk bericht
Het zijn zeer aparte problemen.
De batterij loopt sneller leeg dan normaal (daar kan ik eigenlijk nog wel mee leven) maar de grootste irritatie is toch wel dat hij soms bij 20,30,40,50 en 60 al uitvalt.
Zo "apart" is dat probleem niet. Over dat probleem staan er tienstallen of misschien wel honderden topics op dit forum. De accu is aan het overlijden.

Laat de accu vervangen door een betrouwbaar bedrijf of door Apple.
  #3  
Oud 03-04-16, 10:37
maradja's schermafbeelding
maradja maradja is offline
• iOS 17.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Gouda
Berichten: 38
Standaard

Ik heb dat vorige week ook gehad met mijn Iphone 6S device. Deze heb ik een dag nadat hij vorig jaar te krijgen was gekocht, dus ik heb Apple gebeld, is een diagnostische test gedaan en hij kon zien dat er veel APPs waren die dit probleem veroorzaakten, ook apps van mijn Apple Watch. Ik moest toen alles naar de als nieuwe Iphone behandelen in iTunes (fabriek instellingen) nadat de nieuwe firmware erop stond, ook APPs er op gezet waar ik wat aan had ook die van de Watch. Nu wekt hij weer als een tierelier, en nog geen problemen m.b.t. dit. Ben er wel best heel lang mee bezig geweest. Wellicht geld dit ook voor jou probleem, het bellen naar Apple waard denk ik.
  #4  
Oud 03-04-16, 12:32
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maradja Bekijk bericht
Ik heb dat vorige week ook gehad met mijn Iphone 6S device. Deze heb ik een dag nadat hij vorig jaar te krijgen was gekocht, dus ik heb Apple gebeld, is een diagnostische test gedaan en hij kon zien dat er veel APPs waren die dit probleem veroorzaakten, ook apps van mijn Apple Watch. Ik moest toen alles naar de als nieuwe Iphone behandelen in iTunes (fabriek instellingen) nadat de nieuwe firmware erop stond, ook APPs er op gezet waar ik wat aan had ook die van de Watch. Nu wekt hij weer als een tierelier, en nog geen problemen m.b.t. dit. Ben er wel best heel lang mee bezig geweest. Wellicht geld dit ook voor jou probleem, het bellen naar Apple waard denk ik.

Bij jou was deze snel leeg en viel niet spontaan uit ,dat is heel wat anders
  #5  
Oud 03-04-16, 13:15
maradja's schermafbeelding
maradja maradja is offline
• iOS 17.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Gouda
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
Bij jou was deze snel leeg en viel niet spontaan uit ,dat is heel wat anders

Hij ging van 57% naar 1% ik moest hem gelijk aan de lader leggen. na een kleine minuut had hij weer 57%. In ieder geval klopte het niet.
  #6  
Oud 03-04-16, 13:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maradja Bekijk bericht
In ieder geval klopte het niet.
Die procenten zijn het resultaat van een berekening, zoals alle procenten. Als de accu niet gekalibreerd is krijg je een berekening volgens het GIGO principe. Garbage In, Garbage Out.
  #7  
Oud 03-04-16, 19:19
dennis15510 dennis15510 is offline
• iOS 9.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 17
Standaard

Bedankt voor jullie reacties.
Is het trouwens mogelijk om mijn batterij zelf te vervangen?
iPhone 5S batterij kopen - iPhonebatterijen.com
Trouwens vinden jullie het niet jammer dat de batterij na 2 jaar het al niet meer goed doet .
Of ben ik verkeerd omgegaan met mijn batterij?
  #8  
Oud 03-04-16, 19:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennis15510 Bekijk bericht
Of ben ik verkeerd omgegaan met mijn batterij?
Te vaak te diep ontladen? Te vaak "effe bijladen"? Te vaak aan de USB-poort van een Windows PC laden met een te lage laadstroom?
  #9  
Oud 03-04-16, 20:45
dennis15510 dennis15510 is offline
• iOS 9.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 17
Standaard

Ik liet hem altijd van 100 naar 0 gaan en dan opladen maar dat is zeker niet zo goed.
Wat is eigenlijk de perfecte manier om je batterij op te laden?
  #10  
Oud 03-04-16, 20:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennis15510 Bekijk bericht
Ik liet hem altijd van 100 naar 0 gaan en dan opladen maar dat is zeker niet zo goed.
Dat noemt men diep ontladen. De iPhone maakt dan ook een noodstop om schade aan de accu te vermijden.

Mijn iPhones geven een eerste waarschuwing bij 20% restcapaciteit. En een tweede waarschuwing bij 10%. Het accu-icoontje wordt dan ook rood. Is dat op jouw iPhone niet het geval?
  #11  
Oud 03-04-16, 21:21
dennis15510 dennis15510 is offline
• iOS 9.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 17
Standaard

Ja het accu-icoontje word rood. Maar ik heb nooit geweten dat dit slecht was voor de acuu. Als ik naar iphone kalibreren google dan staat er zelfs op een paar websites dat dat de manier is om je iphone te kalibreren
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vreemde batterij bug iPhone 5S Reem0nN iPhone algemeen 11 02-05-14 20:00
batterij doet vreemde dingen jaykay iPhone algemeen 2 03-11-13 19:46
Iphone heeft problemen. WouterLaumans iPhone algemeen 1 13-10-09 12:23
GPS problemen en andere vreemde zaken frenske iPhone algemeen 11 02-10-09 13:57
Vreemde batterij milan13 iPhone algemeen 2 12-08-09 20:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:50.