//

Nachtmodus / Night shift vs lage helderheid

Nachtmodus / Night shift vs lage helderheid discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik vroeg me het volgende af. Mijn dochtertje kijkt savonds wel eens YouTube op haar iPad mini. De helderheid staat dan vrij laag ivm felle ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-04-16, 19:29
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard Nachtmodus / Night shift vs lage helderheid

Ik vroeg me het volgende af. Mijn dochtertje kijkt savonds wel eens YouTube op haar iPad mini. De helderheid staat dan vrij laag ivm felle licht. De iPad mini is nog niet ge-updatet.

Is night shift modus / nachtmodus echt fijner savonds bij het kijken van video's of is een lage helderheid ook prima?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-04-16, 21:49
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Onvoldoende helderheid (licht) maken je ogen sneller moe maar niet sneller slechter.
Als er geen problemen zijn met het slapen daarna zie ik geen voordeel van de nachtmodus.
Wetenschappelijk is er nog niks bewezen maar eerlijk vind ik de nachtmodus niet echt nodig
  #3  
Oud 17-04-16, 15:04
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Ja ik zit met dezelfde gedachten te spelen als jij. Bovendien kijkt ze alleen video's op YouTube. Ze is nog te klein om te internetten, iets typen, mail, apps en dergelijke.
  #4  
Oud 17-04-16, 15:10
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Ik denk dat je de tijd beter beperkt.
Je voelt ook zelf aan wanneer je moe wordt van naar dat schermpje te kijken.
Het vraagt meer concentratie om naar een klein scherm te kijken waardoor je ogen sneller moe worden.
Dan kijken we maar op het groot scherm (TV) zonder nachtfilter
  #5  
Oud 17-04-16, 15:17
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

haha daar sla je de spijker op z'n kop. ze kijkt overigens maar een minuut of twintig op d'r iPad. Dan gaat ze weer spelen en klaar maken om te slapen enz. Overdag kijkt ze soms ook af en toe op d'r iPad en ik was al aan het overwegen om een smart tv (YouTube) voor in de kamer aan te schaffen, zodat de iPad nog minder gebruikt wordt, maar dat vind ik een beetje rigoureus. En inderdaad, dan zou ze misschien zelfs meer tv willen gaan kijken...
  #6  
Oud 18-04-16, 21:28
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Wetenschqppelijk is wel degelijk bewezen dat het blauwe licht in het scherm de hersenen in dagstand laat staan. Een lagere helderheid neemt die kleuren niet weg. Nightshift haalt die kleuren uit het scherm.

Tot een uur voor het slapengaan heeft het weinig effect om naar een scherm te kijken. Binnen een uur voor het slapengaan heeft het negatieve effecten op het slapengaan. Hoe dichter bij het slapengaan er naar een scherm gekeken wordt, hoe groter de negatieve invloed.
__________________
Het goede gedeelte van mijn hersenen werkt slecht. Het slechte gedeelte van mijn hersenen werkt goed.
  #7  
Oud 18-04-16, 22:54
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Ik had moeten schrijven,
Wetenschappelijk bewijs is niet altijd correct.
Vb. Jaren zegt de wetenschap dat je spinazie niet opnieuw mag opwarmen maar nu mag het wel.
Te weinig nachtrust kort je leven.
Mijn grootmoeder keek alle dagen tot 1:00 tv en stond op om 7:00
Ze is 98 geworden
  #8  
Oud 19-04-16, 16:06
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

dat het mogelijk negatieve effecten op je slaap kan hebben als je een heldere blauwe scherm ziet kort voor het slapengaan kan ik me wel voorstellen.

Maar is het dan over het algemeen voor de ogen zelf ook slecht? Savonds op een tab een video bekijken zonder nachtmodus oid?

@Werner: er zijn inderdaad zoveel factoren die meespelen bij hoe oud je "wordt" of hoe snel je achteruit gaat op welk vlak dan ook. Niet alleen 1 factor. Roken, alcohol, slaapritme, eetpatroon, soort eten, beweging, partnerkeuze, water, hygiene, land waarin je leeft, nabije omgeving, werk, enz enz

Ook genen spelen een rol en (dom) geluk.
  #9  
Oud 19-04-16, 16:11
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Als je niet wil updaten en toch graag geel kijkt
http://cloud.beastmotoren.nl/images/...1432311944.jpg
  #10  
Oud 19-04-16, 16:21
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

haha thanks maar denk niet dat mn dochtertje dat ziet zitten
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
GEZOCHT: Night Shift modus alternatief antoon100 iPhone algemeen 0 20-02-16 11:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:28.