//

Imessage Iphone en Ipad

Imessage Iphone en Ipad discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wanneer ik Imessage activeer op mijn Iphone en Ipad komen deze toe op beide toestellen, tot daar gaat alles goed. Nu is mijn probleem: ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-04-16, 10:25
ellambrechts ellambrechts is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2016
Berichten: 1
Standaard Imessage Iphone en Ipad

Wanneer ik Imessage activeer op mijn Iphone en Ipad komen deze toe op beide toestellen, tot daar gaat alles goed.

Nu is mijn probleem: ik heb geen mobiele internet verbinding op mijn telefoon en iemand stuurt me een imessage. Dan ontvang ik dit bericht enkel op mijn Ipad terwijl deze ongebruikt thuis ligt. Op dat moment wil ik de sms ontvangen op mijn Iphone als gewoon bericht en niet op mijn ipad, zo mis ik immers belangrijke informatie.

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt,

Elke
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-04-16, 11:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ellambrechts Bekijk bericht
Hoe kan ik dit oplossen?
Als er minstens één toestel actief is dat de iMessage kan ontvangen dan komt het bericht aan op dat toestel. Dus, als je onderweg bent dan schakel thuis alle toestellen uit die iMessages kunnen ontvangen. Je bent dan voor iMessage niet meer "online".
  #3  
Oud 21-04-16, 17:10
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als er minstens één toestel actief is dat de iMessage kan ontvangen dan komt het bericht aan op dat toestel. Dus, als je onderweg bent dan schakel thuis alle toestellen uit die iMessages kunnen ontvangen. Je bent dan voor iMessage niet meer "online".
Dit is volgens mij echt HET groot nadeel van iMessage, zowel voor de ontvanger als voor de verzender. Je bericht mag dan wel verzonden zijn maar indien de ontvanger zijn "thuis toestellen" niet allemaal afgezet heeft, zal hij ze niet (of met veel vertraging) kunnen lezen.
Daarom gebruik ik bij dringende berichten of bij twijfel altijd de optie "verzend als tekstbericht".
  #4  
Oud 21-04-16, 17:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke Bekijk bericht
Daarom gebruik ik bij dringende berichten of bij twijfel altijd de optie "verzend als tekstbericht".
Dat is ook een optie om iMessages te sturen naar personen die geen mobiele data gebruiken. Maar, een iPhone zonder mobiele data is eigenlijk een Phone.

Citaat:
Dit is volgens mij echt HET groot nadeel van iMessage, zowel voor de ontvanger als voor de verzender.
"Elk nadeil hep se faurdeil" zeggen ze bovenmoerdijks (of was het omgekeerd ?). Ik vind het juist goed dat iMessages op alle toestellen toekomen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iMessage tussen iPhone en iPad loskoppelen iPeppel iPhone algemeen 3 20-02-13 21:47
iMessage op iPhone en iPad Joeri75 iPhone Apps 6 18-11-12 11:42
iMessage synchroniseren op iPad, iPhone en iMac Scirocco iTunes 5 26-05-12 18:56
iMessage op Iphone en Ipad dat.rooie.ventje iPhone algemeen 0 14-10-11 10:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:26.