//

Mp3 kwaliteit voor op iPhone

Mp3 kwaliteit voor op iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb van iemand een deel mp3 files bekomen, en denk er aan om deze op men iPhone te gebruiken. Nu hebben deze Mp3 zoals ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-05-16, 10:05
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard Mp3 kwaliteit voor op iPhone

Ik heb van iemand een deel mp3 files bekomen, en denk er aan om deze op men iPhone te gebruiken. Nu hebben deze Mp3 zoals ik kon vast stellen een audio kwaliteit van 128 of 160Kbps (ik ken er niet echt zo veel van en heb gewoon via de detail eigenschappen van de files in Windows verkenner gekeken, of duid deze vermelding niet echt veel aan, en is er een betere methode om dit te checken). Nu vraag ik me af of deze kwaliteit voldoende is om op een iPhone met gewone oortjes of eenvoudige headset te beluisteren?

Mvg, Vic
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-05-16, 10:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Let me google that for you
  #3  
Oud 10-05-16, 15:05
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Alles onder 256Kbps is erg geknepen en zal vervormingen laten horen aan de uiteinden van het spectrum; wellicht geschikt als muzikaal behang bij sporten of zoiets. Ga je ervoor zitten om echt te luisteren, dan is ook 256Kbps hoorbaar beperkt. Heb gelezen dat de meesten geen verschil meer horen boven 320Kbps.
  #4  
Oud 10-05-16, 17:32
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

320Kbps is max voor mp3 ;-)

Zelf codeer ik alles vbr en stort dat op mijn iPhone.Je kunt het ook via iTunes naar 128kbps terug encoderen, heb ik ook wel gedaan bij iDevices met 16GB, voor casual luisteren is dat prima.
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #5  
Oud 11-05-16, 09:20
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Alles onder 256Kbps is erg geknepen en zal vervormingen laten horen aan de uiteinden van het spectrum; wellicht geschikt als muzikaal behang bij sporten of zoiets. Ga je ervoor zitten om echt te luisteren, dan is ook 256Kbps hoorbaar beperkt. Heb gelezen dat de meesten geen verschil meer horen boven 320Kbps.
Zal ook wel sterk afhankelijk zijn van hoe geoefend u gehoor is zeker?. Wat ik wel niet zo goed snap is als je naar de streaming spec van bijvoorbeeld Spotify kijkt dat zij daar voor mobile toestellen een bitrate 96 kbps aangeven, of is het Ogg Vorbis formaat zo veel beter van mp3? Of is dat niet vergelijkbaar?

Mvg, Vic
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beste prijs/kwaliteit verhouding voor unlocken Bas van Hout iPhone algemeen 1 31-12-07 20:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:03.