iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Gratis Push email via Microsoft Exchange (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17264-gratis-push-email-via-microsoft-exchange.html)

Stiruam 24-07-08 11:46

Gratis Push email via Microsoft Exchange
 
DIT IS VEROUDERD, HELAAS IS MAIL2WEB NU BETAALD!


Zo dus u wil gebruik maken van push email? Nou dat kan!

Push email gaat via Microsoft Exchange en het handige hiervan is is dat je direct een bericht krijgt als je een email ontvangt. Dus je iPhone checkt niet 1 keer per kwartier, maar geeft direct bij ontvangst een waarschuwing.

Ook is dit handig omdat je bv je agenda op je computer kan bijhouden en dan kan synchroniseren met je iPhone.

Laten we maar eens starten.

1. Wat hebben we nodig?


Een iPhone of iPhone 3G met firware 2.0 of hoger

Een email account die doorsturen toestaat, Gmail en yahoo kunnen dit hotmail niet maar wel als je het truukje van Fresh uithaalt

Een gezond verstand.

2. Ga naar deze website en vul de gevraagde gegevens in

3. Pak uw iPhone en ga naar Settings(.app) en ga dan naar mail, contacten, agenda.

Voeg een Microsoft Exchange account toe met deze gegevens:Email: Uwaccount@mail2web.com
Server: mobile.exchange.mail2web.com
Gebruikersnaam Uwaccount@mail2web.com
Wachtwoord: Uwwachtwoord
Gebruik SSL: AAN

4. Link Uw huidige email door naar uw nieuwe Mail2web email adress en U zult uw email's direct ontangen!

5. Enjoy :D

Ruppi 24-07-08 11:52

Goed werk, alleen is de push van agenda/contacten vooral van/ naar een desktop een nijpender probleem.
Hoe dat?

Blackherrie 24-07-08 12:17

anders zelf een oud pentium 3 of 4 pc'tje kopen. domein naampje registreren (kost een 24 euro per jaar. thuisserver.nl heb ik het bij. Even windows 2003 server erop kletteren en exchange 2003.
( geen gebruik maken van torrents of nieuwsgroepen om aan de software te komen, das illegaal).


En dan lekker loskomen met je eigen exchange. Werkt subliem met iphone. En dus ook met desktop en laptops / mac's. Via outlook of Entourage 2008 :)

Grample 24-07-08 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blackherrie (Bericht 152032)
anders zelf een oud pentium 3 of 4 pc'tje kopen. domein naampje registreren (kost een 24 euro per jaar. thuisserver.nl heb ik het bij. Even windows 2003 server erop kletteren en exchange 2003.
( geen gebruik maken van torrents of nieuwsgroepen om aan de software te komen, das illegaal).


En dan lekker loskomen met je eigen exchange. Werkt subliem met iphone. En dus ook met desktop en laptops / mac's. Via outlook of Entourage 2008 :)

Nee inderdaad, gewoon 1000en euro's betalen (software) om eigen exchange server op te zetten om push te kunnen gebruiken ? ;)

Oplossing: MobileMe

Stiruam 24-07-08 13:58

Nee MobileMe blijkt geen push te zijn las ik ergens zit een kwartier tussen en ze hebben ook een of andere regel met direct weg gehaalt wat er op duid dat het idd niet direct is... Microsoft exchange doet het daarin tegen wel direct...

En deze manier is gratis nog beter dus :p

Greetz, Stiruam

iMario 24-07-08 15:08

werkt super

Thx man:)

postbus31 24-07-08 15:11

Dit is idd een goede methode, op die manier kreeg ik op mijn WM-devices ook mail van 4 adressen via G-mail, naar mail2web binnen :)








Dacht dat deze oplossing al bekend was hier :D:rolleyes:

Wim_ 24-07-08 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 152160)
Nee MobileMe blijkt geen push te zijn las ik ergens zit een kwartier tussen ...

Toch komen de mails via MobileMe ogenblikkelijk door, buiten de vrij talrijke momenten de laatste dagen dan hun server problemen had .... Dit zullen hopelijk 'kinderziektes' zijn ;)

Stiruam 24-07-08 21:56

Ik hoop het ook ja want anders zou ik er niet voor betalen... Zoiezo vind ik het overpriced dus ik koop het niet :p

Greetz, Stiruam

iksander 24-07-08 23:16

Het is misschien heel raar,maar krijg dat doorsturen maar niet voor elkaar.

Ik heb in gmail instellingen een filter gezet (from:*)
Op die manier wordt alles doorgestuurd naar mijn mail2web account.

Maar krijg niks binnen in me mail2web inbox als ik een mail stuur naar mijn gmail adres..

Moet je nog wat veranderen bij instellingen gmail?
Bij doorsturen/pop/imap?

macfreaker 24-07-08 23:19

Je kan toch in gmail instellen dat elke mail moet doorgestuurd worden. Deze kan je vinden onderinstellingen en doorsturen en pop/imap.
Dit werkt perfect.

iksander 24-07-08 23:34

@macfreaker

Dit heb ik ook geprobeerd,maar mocht ook niet baten.
Heb pop en imap ingeschakeld in gmail instellingen.

Mail sturen rechtstreeks naar me mail2web account komt wel gelijk binnen op iphone.

macfreaker 24-07-08 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iksander (Bericht 152644)
@macfreaker Dit heb ik ook geprobeerd,maar mocht ook niet baten.Heb pop en imap ingeschakeld in gmail instellingen.
Mail sturen rechtstreeks naar me mail2web account komt wel gelijk binnen op iphone.

En als je deze eens naar een ander adres laat doorsturen ? Juist voor test eens sturen naar bvb een mail adres van je werk of zo. Ligt misschien aan me2web !

iksander 25-07-08 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 152660)
En als je deze eens naar een ander adres laat doorsturen ? Juist voor test eens sturen naar bvb een mail adres van je werk of zo. Ligt misschien aan me2web !

Begrijp me niet verkeerd,maar er zijn vast meer mensen die het zo voor elkaar hebben gekregen.
Snap niet wat je hier fout kan doen.

ztrezz 25-07-08 14:53

Wat ik nog niet heb kunnen vinden is het volgende:
- Is deze mail2web gratis (en dan voor onbepaalde tijd)
- Stel dat ik mijn volledige outlook.pst kan converteren naar mail2web, is dan na een push of fetch alle mail op mijn iPhone aanwezig?
- Het ziet er uit als Outlook Web Access (maar volgens mij moet je dan betalen), komen dan ook alle folders van mij in mail2web te staan op de wijze zoals ze nu in mijn Outlook aanwezig zijn.

Ik heb nl. nu al diverse programma's geprobeerd, waaronder de laatste beta van Kerio. Helaas is de mail in plain text te lezen. Exchange heb ik niet (en ik was ook niet van plan een server met exchange in te richten), Gmail en Yahoo hebben niet de folder structuur zoals ik het graag zou willen hebben. Dus wat blijft er nog over wat gratis is.

sjoeii 25-07-08 15:30

Jammer genoeg kunnen we maar 1 exchange mail aanmaken

ronald89 28-07-08 22:21

Ik heb even een vraagje over het volgende:

Ik heb vandaag een account aangemaakt bij Mail2Web. Daarna heb ik een Exchange-account aangemaakt op mīn iPhone. En vervolgens heb ik in mīn GMail aangegeven dat dat doorgestuurd wordt naar mīn mail2web-account.

Maar goed, nu komt het....

Mijn berichten worden nu niet geladen op deze mail2web-account en mail die verstuurd wordt naar mīn GMail komt ook niet aan op het mail2web-account.
Versturen van mail via de mail2web-account geeft een foutmelding, maar na een minuut of 10 wordt het opeens wel verstuurd :confused: Ik heb dit uitgeprobeerd door vanaf mijn mail2web-account een mailtje te versturen naar mijn gmail, maar het stomme is dat het wel aankomt op mīn gmail-account maar niet op mijn mail2web-account.

Heeft iemand enig idee waar ik de oorzaak van dit probleem kan vinden :)

EDIT: Ik ben er zojuist ook achter gekomen dat mijn mail2web-account email bijwerkt zonder dat er internetverbinding is (hij staat op vliegmodus). Er is dus geen verbinding maar hij werkt wel mijn mail bij....knap ! Er komt overigens geen enkel mailtje binnen als hij bijwerkt.

Herre 18-06-09 21:55

Microsoft Exchange account
 
Mail2web is helaas niet meer echt 'gratis'.

Heeft iemand hier een idee waar je gratis een Microsoft Exchange account kan aanmaken om de calender push te gebruiken?

Iphone_belgium 22-06-09 03:22

Enkel Google en yahoo als die wegvallen dan is het vanaf nu betalend :mad:

Herre 29-06-09 11:39

Werken Google en Yahoo dan ook via Microsoft Exchange? En zo ja, wat zijn de instellingen dan?

Stiruam 29-06-09 15:10

Google NEE
Yahoo JA... Schijnt gewoon altijd push te zijn auhoewel ik het nooit aan de praat heb gekregen...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:56.