//

Wat zouden jullie doen?

Wat zouden jullie doen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben zelf in het bezit van een Samsung Galaxy S7 en mijn vrouw heeft sinds kort een Iphone 6. Ben wel erg gecharmeerd van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-05-16, 12:25
papegaai01 papegaai01 is offline
• iOS 13.2.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 65
Standaard Wat zouden jullie doen?

Ik ben zelf in het bezit van een Samsung Galaxy S7 en mijn vrouw heeft sinds kort een Iphone 6. Ben wel erg gecharmeerd van de Iphone 6 en nu denk ik erover om de mijne(S7) te ruilen voor een Iphone 6/6s.

Zijn er meer mensen die de switch hebben gemaakt en ben je er tevreden mee?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-05-16, 12:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben er absoluut zeker van dat Samsung fantastische hardware maakt. Helaas draait op die uitstekende hardware een inferieur en onveilig derivaat van Android. iOS is zeker niet perfect maar in ieder geval veel beter en veiliger dan alle mogelijke en onmogelijke Android derivaten tezamen.
  #3  
Oud 12-05-16, 12:44
papegaai01 papegaai01 is offline
• iOS 13.2.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 65
Standaard

Ja, de hardware van de Samsung S7 is echt super. Waar ik een beetje mee zit is de gebondenheid van een Iphone. Met een Android kan ik zeer veel zelf inrichten en doen. Misschien wel minder veilig maar ik kan het zelf bepalen en regelen.
  #4  
Oud 12-05-16, 12:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door papegaai01 Bekijk bericht
Misschien wel minder veilig maar ik kan het zelf bepalen en regelen.
Dat klopt. Ik heb hier regelmatig "zelfbepalers" en "zelfregelaars" aan de deur (van de soort met bezweet voorhoofd en bevende handen).

Succes gewenst met de keuze.
  #5  
Oud 13-05-16, 08:04
Popsie Popsie is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Gent
Berichten: 202
Standaard

Ik heb beide (iPhone 6s plus en Samsung S7 edge).
Moest iOs kunnen draaien op de S7 had ik het beste van beide werelden.
  #6  
Oud 13-05-16, 08:43
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door papegaai01 Bekijk bericht
Ik ben zelf in het bezit van een Samsung Galaxy S7 en mijn vrouw heeft sinds kort een Iphone 6. Ben wel erg gecharmeerd van de Iphone 6 en nu denk ik erover om de mijne(S7) te ruilen voor een Iphone 6/6s.

Zijn er meer mensen die de switch hebben gemaakt en ben je er tevreden mee?
Zo te lezen gaat het je m.n. om de hardware(?)

Je hebt al wel 40 posten, had je al eerder een idevice?

In mijn omgeving is er geen één van IOS naar Android gegaan en gebleven.
Een afvallige stond v.h. weekend in de rij voor een SE, maar ging de deur uit met een Samsung nog wat.
Maar dat is er een die een half jaar geleden nog enthousiast een Windows geval aanschafte... is dus niet representatief

Voor de rest is zelfs de generatie boven mij allemaal overgestapt naar IOS (6s icm ipad).

Reden was meestal het slechte/vastlopende systeem, niet zozeer de hardware.

Blijft de vraag staan: wat wil jij allemaal aan je device prutsen dat niet al standaard is?
Enige is wellicht het verplichte gebruik van iTunes, maar Timosha heeft daar al eens ergens uitleg over gegeven.
  #7  
Oud 13-05-16, 09:10
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Ik heb mijn 6 Plus aan mijn vader gegeven en had zelf de S7 Edge gehaald. Na een kleine maand in gebruik, deze door gegeven aan me moeder. Ik heb nu weer een iPhone 6. Het ligt er gewoon aan wat je met je toestel doet.

Hou je van eigen controle, aanpassingen, dan is Android de juiste keuze.
Hou je ervan dat alles al voor je geregeld is, minder aanpassingskeuze hebt, een telefoon hebt wat doet wat hij moet doen, dan neig ik toch sterk naar iOS. Beide hebben gewoon zo zijn verschillen.

Op Android merkte ik op dat de apps toch wel erg vaak crashen. Voor de rest is het vrijwel een goed besturingssysteem, afgezien van de beveiliging issues. Vooral bij Samsung krijg je erg weinig updates en dat is bij iOS anders. Persoonlijk vind ik iOS een erg saai besturingssysteem, maar het is wel gemakkelijker in gebruik.

Wat ik aan mijn Samsung zo goed vond, was dat ik met mijn toestel contactloos kon betalen via de ING. Helaas kan dat niet via mijn iPhone en dat is toch erg jammer. De camera functie is veel uitgebreider. Je kan (bijna) alles erop aanpassen. Dat was de reden dat ik ben overgestapt, maar ik ben weer terug naar mijn iPhone omdat door de jaren heen ik aan iOS en iPhone gewoon gewend aan ben geraakt.

Daarnaast hoop ik dat iOS 10 weer een redesign gaat worden met nog meer functies, want iOS 9 begint echt wel "oud" aan te voelen met die lelijke icoontjes.
__________________
  #8  
Oud 13-05-16, 11:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het Samsung Android derivaat is onveilig, tout court!

Een paar weken gelden werd ik gebeld door een patiënt van mijn echtgenote. Hun "iPad" was geblokkeerd met een bericht van Interpol dat ze 500,- € moeten betalen. Ransomware dus en dat kan niet op een iPad. Dat zijn mensen van 80+ die de oorlog nog hebben meegemaakt. Die schrikken zich rot als ze zoiets lezen.

Ben dat probleem gaan bekijken. Het was dus geen iPad maar een Samsung Android tablet. Het toestel was door een bedrieger van Dixons wel verkocht als zijnde een iPad.

Heb het ding opgestart in safe mode en kwam er vlug achter dat het probleem veroorzaakt werd door een app. Een app uit de Goegel Speel Winkel want die mensen plukken geen apps van het Internet.

Heb het Samsung Android ding teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ben met die mensen naar Ivizi in Maastricht gereden om een échte iPad te gaan kopen. Probleem voor altijd opgelost.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat zouden jullie betalen voor een Iphone 4s 2e hands? poonkje112 iPhone algemeen 7 03-07-14 08:22
Wat zouden jullie graag zien van Apple? Guest-20201028093429 Chat en geruchten 50 21-11-10 20:47
Wat voor web apllicatie zouden jullie willen zien? thalee86 iPhone Apps 15 06-05-09 07:46
Wat zouden jullie doen? ahm Chat en geruchten 3 07-07-08 16:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:01.