iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wie kan me helpen, weet niet hoe ik verder moet. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/172725-wie-helpen-weet-niet-verder-moet.html)

Sanne 1983 14-05-16 13:08

Wie kan me helpen, weet niet hoe ik verder moet.
 
Hallo forum leden,

Ik ben over gestapt van Android Samsung S4 naar iPhone 6S Plus, deze iphone heb ik op MP gekocht en heeft welgeteld 2 weken gewerkt. Ik heb hem toen naar een gsm shop gebracht en deze hebben er nieuwe firmware opgezet, thuisgekomen wilde ik hem activeren maar er moest een ID wachtwoord worden ingevuld van een mij onbekend mailadres. Ik heb contact opgenomen met de gsm shop en deze zeggen dat het niet door hun is gedaan, ik heb een vermoeden dat ze een verkeerde backup hebben teruggezet van hun eigen. Toen ik de iphone ter reparatie bij hun bracht heb ik waar zij bij waren id uitgezet.
Wie weet wat ik nu nog kan doen, ik heb helaas de bon niet van deze iphone.

Alvast bedankt.

GR. Sanne 1983

Beech43 14-05-16 13:33

Einde oefening. Terug naar de gsm-shop.

Sanne 1983 14-05-16 14:32

Ze willen me tegemoet komen met €250,- maar dan moet ik wel afstand doen van mijn iPhone die pas 6 wkn oud is.

Blazez 15-05-16 09:26

ALS je verhaal zo is als je hierboven beschrijft, dan inderdaad even terug naar de gsm shop.
Wellicht even aangeven dat je eerst naar de politie gaat om aangifte van oplichting te doen, wellicht helpt dat.
Zij hebben tenslotte jouw telefoon nu gegijzeld lijkt me.
Handig is wel als je zeker weet dat het Apple id wat er op staat inderdaad van iemand van de winkel is.

Herrie schoppen met naam en toenaam op sociale media wil soms ook nog wel eens lukken.
Maar dan moet je wel zeker van je zaak zijn dat de winkel het heeft verkloot, en dat niet het toestel ergens anders van diefstal afkomstig is.

RWK 15-05-16 10:04

Je zou inderdaad aangifte moeten doen want dit kan natuurlijk niet. Het lijkt erop dat iemand met een ander Apple ID heeft ingelogd en Find my iPhone heeft geactiveerd. Om je tegemoet te komen willen ze je 250 euro aanbieden, maar moet je wel afstand doen van je toestel. Dat is lekker goedkoop een iPhone 6S Plus..

Echter, je geeft aan "een onbekend mailadres" -> Deze zou je dus niet kunnen zien omdat deze is afgeschermd met ********@******.com/nl/. Heb jij het betreffende mailadres dus wel gezien?

Ik zou met de betreffende gsm-shop bellen en zeggen dat je aangifte gaat doen. En daarna terug naar de shop om het toestel te laten unlocken. Bizar dat dit soort dingen gebeurt.

suzuki2002 15-05-16 10:12

Je kan het ook anders bekijken .


Je hebt het toestel via mpl gekocht. Werkend gezien en gebruikt , tot je er achter kwam dat er een icloud van de vorige eigenaar op zat.
Vorige eigenaar laat niets meer van zich horen.
Jij denkt weet je wat ik laat er nieuwe software op zetten door een winkeltje.
Deze denken hey das snel verdient ff udaten via de Wi-Fi van de winkel en hup 35 eurie,s rijker.

Hiermee is de icloud echt niet verdwenen en kan je aangifte doen maar je kan niets hard maken. Je hebt gewoon dikke pech.

Dat dat winkeltje jou 250 euro bied is omdat deze dat in losse onderdelen waard is exclusief de printplaat waar de icloud op zit..

Blazez 15-05-16 10:27

Dat was inderdaad waarvoor ik startte met "ALS". Maar als je hier vriendelijk vraagt (en eerlijk zijn is ook handig) zit er misschien hier wel iemand die met je wil onderzoeken of er een lock op zit.

Guest-20180925190238 15-05-16 10:38

Om te onderzoeken of er op het toestel een iCloud Activation Lock zit heeft men niemand nodig, Dat kan direct bij Apple:

https://www.icloud.com/activationlock/

Sanne 1983 15-05-16 18:08

Zoals in mijn eerste bericht, ik heb id uitgezet in hun bijzijn. Het id wat er nu opstaat is niet van mij. Ik heb ze gevraagd om in eerste instantie ervoor te zorgen dat de verbinding (4G ) niet een aantal x per dag voor een halve minuut uitvalt. Ze hebben me gezegd dat ze de software updaten maar dan moest ik wel id uitzetten wat ik ook in hun bijzijn heb gedaan.

Guest-20180925190238 15-05-16 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sanne 1983 (Bericht 1021147)
Ze hebben me gezegd dat ze de software updaten maar dan moest ik wel id uitzetten wat ik ook in hun bijzijn heb gedaan.

Om een firmware update uit te voeren moet men "Find my iPhone" niet uitzetten. Je bent dus bedrogen.

Waarom ga je ook naar een "gsm shop". Elke iPhone 6s (Plus) valt nog onder de éénjarige fabrieksgarantie van Apple. Om die garantie te claimen heb je geen bon of factuur nodig.

faire4u 15-05-16 18:13

Er zijn op dit forum een aantal leden die jou wel kunnen helpen, stuur ze een pm met jouw imei. Dit is volgens mij goedkoper dan €250,- en je behoud je iPhone.

Guest-20180925190238 15-05-16 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door faire4u (Bericht 1021149)
Dit is volgens mij goedkoper dan €250,- en je behoud je iPhone.

Daar ben ik niet zo zeker van. Die iCloud Activation Unlocks, buiten AppleCare om, kunnen peperduur zijn. Hangt een beetje af van...... Binnenkort weten we het exact. iCulture werkt blijkbaar aan een artikel over deze unlock toestanden.

Sanne 1983 15-05-16 18:21

@ Timosha, u heeft gelijk ik had beter rechtstreeks naar Apple moeten gaan.
@ faire4u, kunt u mij zeggen wie dat dan misschien kan?

RWK 15-05-16 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sanne 1983 (Bericht 1021151)
@ Timosha, u heeft gelijk ik had beter rechtstreeks naar Apple moeten gaan.
@ faire4u, kunt u mij zeggen wie dat dan misschien kan?

Waarom ga je gewoon niet terug naar de winkel waar je hem ter reparatie hebt aangeboden? Als je ook de aankoopbon bezit van het toestel, kan je ook met Apple contact opnemen. Zij kunnen de lock er gratis van af halen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:20.