iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   synchroniseren met exchange (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17290-synchroniseren-exchange.html)

Rcfred 24-07-08 15:35

synchroniseren met exchange
 
Hallo,

Ik heb op de zaak Windows server 2003 met Exchange.
Ik heb de 2.0 software met KPN op mijn Iphone en het lukt me niet om dit te [FONT=Verdana]synchroniseren[/FONT].
Ik heb al vele instellingen geprobeerd maar :mad:

Wie wil en kan me hiermee helpen en graag niet te moeilijke taal want ik ben geen expert in dit alles. :confused:

sjoeii 24-07-08 16:37

wat heb je al geprobeerd? Het is niet zo heel moeilijk namelijk. Heb je alle log in gegevens?

Rcfred 24-07-08 23:25

Ik heb waarschijnlijk al alles geprobeerd maar ik kom er niet uit, ik wil je best wat gegevens geven maar ik moet daar wel een beetje voor oppassen natuurlijk.
Wat wil je weten?

macfreaker 24-07-08 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rcfred (Bericht 152629)
Ik heb waarschijnlijk al alles geprobeerd maar ik kom er niet uit, ik wil je best wat gegevens geven maar ik moet daar wel een beetje voor oppassen natuurlijk. Wat wil je weten?

Hij bedoelt natuurlijk niet dat je de gegevens moet doorspelen, maar of je wel alles hebt. Zoals login/paswoord/domein. Dus heb je alle gegevens ?

Rcfred 25-07-08 00:27

Ik heb wel wat gegevens maar aangezien hij niet werkt denk ik dat ik iets over het hooft zie alleen wat??????????????????????????

Peterke 25-07-08 10:35

Heeft al eens gewerkt met een Windows Mobile toestel?

Zou kunnen dat je exchange nog niet geconfigureerd is.

Rcfred 25-07-08 10:38

dit is mijn 1e toestel die daar mee gaat werken maar ik heb gisteren de mensen van een ict bedrijfje over de vloer gehad en vertelden mij dat het op de server allemaal goed staat!

Peterke 25-07-08 11:18

Je zou even kunnen test of je de server kan benaderen.

Ga in de browser naar https://naamvanserver/Microsoft-Server-ActiveSync

Vervolgens vraagt hij om bevestiging certificaat en vervolgens om gebruikersnaam en wachtwoord. (Gebruikersnaam = DOMAIN\gebruikersnaam )

Ik krijg daarna "HTTP/1.1 501 Not Implemented"

Onze omgeving werkt al een aantal met verschillende Windows Mobile toestelllen.

Je zou ook nog even https://naamvanserver/OMA kunnen proberen, uiteindelijk moet je dan de melding krijgen dat de iphone niet ondersteundwordt.

Misschien geen 100% oplossing maar je kunt wel iets testen of je bij je exchange server kun vanuit je iphone.

Rcfred 18-09-08 17:28

Wie in de buurt van Leiden woont kan het bij mij komen proberen.
Ik heb er een ICT bedrijf naar laten kijken maar meer dan een paar nota's verder ben ik niet gekomen.

Wie durft??

Bel me anders maar op 06-54641101

bbrink 18-09-08 17:59

Als je server op afstand benaderbaar is, kan het zo op afstand.
Heb je exchange 2007?
Ik gebruik exchange 2007 met de iphone en een nokia n95 probleemloos.
Bijde iphone kan je bar weinig instellen, dus zou eerder denken dat je server dan niet helemaal goed staat.

Laat maar weten.

Rcfred 18-09-08 18:04

dat mag je doen, ik kom er niet uit.

bbrink 18-09-08 18:27

Wil je best even helpen, heb je msn?

Rcfred 18-09-08 18:30

ja, dat is [censuur: email verwijderd -> privacy/spam]
maar ik ga nu naar huis en ben morgen weer om 9 uur op kantoor.
Mocht dat niet uitkomen laat het even weten.

bbrink 18-09-08 18:33

Is goed, kijken we morgen samen even.
Heb nu zelf ook hoofdpijn, dus eigenlijk wel fijn om morgen te doen.

Rcfred 19-09-08 13:58

Bbrink je hebt een PB bericht.

bbrink 24-09-08 15:00

We hebben vandaag contact gehad en het bleek een beveiligingsinstelling in exchange te zijn.
Een interessante vraag die nog boven kwam is wel; is er een manier om meerdere exchange accounts toe te voegen op de iphone?

Supplier 11-09-09 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bbrink (Bericht 197704)
We hebben vandaag contact gehad en het bleek een beveiligingsinstelling in exchange te zijn.
Een interessante vraag die nog boven kwam is wel; is er een manier om meerdere exchange accounts toe te voegen op de iphone?

En hoe is dat dan opgelost?

Mischa84 11-09-09 20:06

Merken jullie niet dat het syncen met outlook echt heel veel van de batterij vreet?
Ik heb hem maar van het constante syncen afgezet .. want dat was echt niet te doen.

Wi-Fi 19-09-09 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bbrink (Bericht 197704)
We hebben vandaag contact gehad en het bleek een beveiligingsinstelling in exchange te zijn.
Een interessante vraag die nog boven kwam is wel; is er een manier om meerdere exchange accounts toe te voegen op de iphone?

Nee dat is niet mogelijk.
Misschien heel kort door de bocht maar wel duidelijk.
Dit kan trouwens ook niet met een pc/mac, je kan alleen maar wisselen tussen profielen.
Je kan nooit tegelijk 2 exchange accounts verbonden hebben vanaf 1 pc.
Omdat de iphone een uitgeklede client gebruikt (activesync) kan je ook geen andere postbussen benaderen, dit zit simpelweg niet in deze client gebouwd.

Wi-Fi 19-09-09 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mischa84 (Bericht 350123)
Merken jullie niet dat het syncen met outlook echt heel veel van de batterij vreet?
Ik heb hem maar van het constante syncen afgezet .. want dat was echt niet te doen.

Probeer jij je iphone eens opnieuw te installeren en opnieuw te verbinden, dit grapje heb ik ook gehad maar na een tweede installatie ging het allemaal wel goed.
Dit komt omdat je iphone kennelijk blijft connecten met de server waardoor je continu een data transfer hebt die veel energie kost.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:56.