iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Lightning cable plotseling 'geel' (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/172952-lightning-cable-plotseling-geel.html)

iiSteven 27-05-16 15:50

Lightning cable plotseling 'geel'
 
1 Bijlage(n)
Beste forum leden,

Toen ik mijn iPhone van de lader haalde zag ik dat de kabel aan het einde in eens "geel" is geworden, ik kan het niet echt uitleggen en kan er ook niets over vinden dus vandaar zie de foto.
Gebruik deze kabel al vanaf het begin en heb verder nooit ergens last van gehad... Vroeg me alleen af of dit van binnen uit de kabel kan komen aangezien er absoluut niets overheen gevallen is of iets dergelijks.

Alvast bedankt!

iPhoneAlot 27-05-16 15:56

Rookt er iemand? Asbak in de buurt? Over iets heets gelegen?

peerenbooms 27-05-16 15:59

Paprika chips gegeten en toen connector uit of in geplugged.

iiSteven 27-05-16 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1021562)
Rookt er iemand? Asbak in de buurt? Over iets heets gelegen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms (Bericht 1021563)
Paprika chips gegeten en toen connector uit of in geplugged.

Nee dat is precies waarom het zo raar is... Sinds ik mijn iPhone vanochtend van de lader heb gehaald is het einde plotseling geel... Niemand rookt en de oplader zit op een 'vaste' plek dus er is ook niet met eten of andere dingen in de buurt geweest...

iPhoneAlot 27-05-16 16:45

Ziet eruit als oververhitting. Ik kan me niet voorstellen, zelfs bij een lokale hoge overgangsweerstand, dat de laadstroom dat veroorzaakt...

peerenbooms 27-05-16 17:35

Tenzij er op die plek een kabelbreukje zit en heeft staan spetteren.

iPhoneAlot 27-05-16 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms (Bericht 1021570)
Tenzij er op die plek een kabelbreukje zit en heeft staan spetteren.

...is wel de plek waar kabelbreuk zal ontstaan!

iiSteven 27-05-16 19:26

Een kabelbreuk klinkt inderdaad niet gek... Ik heb hier verder geen verstand van maar stel het is een kabelbreuk, kan ik de kabel nog gewoon normaal gebruiken of is dat 'gevaarlijk'? Heb net even getest maar als ik mijn iPhone er aan leg merk ik verder geen problemen...

trimix 27-05-16 19:37

ik zou toch maar eens voor de zekerheid eens een nieuwe kabel kopen sluiting kan een hoop problemen geven gewoon nieuwe kopen bv van Belkin is de kwaliteit ook wat beter van

iPhoneAlot 27-05-16 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iiSteven (Bericht 1021574)
Een kabelbreuk klinkt inderdaad niet gek... Ik heb hier verder geen verstand van maar stel het is een kabelbreuk, kan ik de kabel nog gewoon normaal gebruiken of is dat 'gevaarlijk'? Heb net even getest maar als ik mijn iPhone er aan leg merk ik verder geen problemen...

Als het idd kabelbreuk zou zijn, dan geen risico nemen en de kabel vervangen. Vonken en/of kortsluiting kunnen onvoorspelbare gevolgen hebben; geen van alle plezant.

iiSteven 28-05-16 17:59

Bedankt voor alle duidelijkheid! Ga zo snel mogelijk een andere kabel aanschaffen! :d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:59.