//

is mijn aankoop veilig

is mijn aankoop veilig discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) ik kan een iPhone 6S kopen voor een goed prijsje. ik heb een afbeelding gezien van het toestel in de verpakking en nog nooit gebruikt. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-05-16, 19:29
licence licence is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2016
Berichten: 4
Standaard is mijn aankoop veilig

ik kan een iPhone 6S kopen voor een goed prijsje. ik heb een afbeelding gezien van het toestel in de verpakking en nog nooit gebruikt. wat als dit bv een gestolen toestel zou zijn. Neem ik hier een risico mee dat ik de politie aan de deur krijg wanneer ik het toestel in gebruik neem met mijn simkaart?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-05-16, 19:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door licence Bekijk bericht
ik kan een iPhone 6S kopen voor een goed prijsje.
Wat is een "goed prijsje"?
  #3  
Oud 27-05-16, 19:46
licence licence is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2016
Berichten: 4
Standaard

450 euro voor 64GB (volgens de verkoper , dubbel gekregen op het werk)
  #4  
Oud 27-05-16, 19:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door licence Bekijk bericht
450 euro voor 64GB (volgens de verkoper , dubbel gekregen op het werk)
Dat is inderdaad een "goed prijsje". Bij Apple kost die 859,- €. Begin maar met die €-tekens uit jouw ogen te wissen en maak je zeker niet schuldig aan heling.

"Dubbel gekregen op het werk": men moet het maar verzinnen.
  #5  
Oud 27-05-16, 20:48
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door licence Bekijk bericht
450 euro voor 64GB (volgens de verkoper , dubbel gekregen op het werk)
Een populair 'argument' onder crimineeltjes. Ik heb bepaald geen grote kennissenkring, maar twee daarvan zijn met deze smoes belazerd; één daarvan met het mes op de keel z'n geld kwijt. Als het te mooi lijkt om waar te zijn....
  #6  
Oud 27-05-16, 21:04
licence licence is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2016
Berichten: 4
Standaard

maar indien ik het toestel in gebruik zou nemen ( zonder dat ik kan of moet weten waar het vandaan komt), kan ik het dan gebruiken zonder een gevaar te lopen? ik koop toch maar gewoon een (nieuw) tweedehands toestel
  #7  
Oud 27-05-16, 21:16
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Veel van die "koopjes" komen uiteindelijkhier terecht: https://www.opgeletopinternet.nl/index.php?action=faq

Het gegeven dat een verkoper al langere tijd op Marktplaats zit is geen enkele garantie, adressen worden door phishing gehackt én verhandeld.
Dan zijn er nog de BCC clones, nepwinkels die z.g. uit naam van BCC handelen, etc.
Idem geldt dit voor valse ID's, jij denkt slim te zijn en de verkoper stuurt zijn ID bewijs mee.
Tenminste dat denk je, nooit en te nimmer een ID vertrouwen, en ook nooit en te nimmer een ID sturen aan een z.g. potentiële koper.
Dit is oplichting ten top, je ID is voor Overheids zaken, nérgens anders voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wees zuinig op je geld, en zoek in de buurt, ga niet alleen.

Marktplaats is steeds sneller in het verwijderen van fakes, 2ehands. ... moet je wegblijven.
__________________
“Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it.” — Henry Ford

Laatst gewijzigd door MCNO; 27-05-16 om 21:29.
  #8  
Oud 27-05-16, 21:33
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door licence Bekijk bericht
maar indien ik het toestel in gebruik zou nemen ( zonder dat ik kan of moet weten waar het vandaan komt), kan ik het dan gebruiken zonder een gevaar te lopen?
Als je een artikel koopt dat uit diefstal afkomstig blijkt, dan zul je te goeder trouw aannemelijk moeten maken. Door jouw post op dit forum ben je dat station al gepasseerd. Als de prijs voor een geseald, nieuw toestel opvallend laag is, kun je te goeder trouw vergeten, dan ga je voor heling het schip in.
  #9  
Oud 27-05-16, 22:00
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

NIET KOPEN!!!!!! Riekt enorm naar oplichting
  #10  
Oud 27-05-16, 22:04
licence licence is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2016
Berichten: 4
Standaard

ok denk dat ik de boodschap begrepen heb
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Appstore verwerkt mijn aankoop niet en verward mijn NL apple ID met mijn BE apple ID Wazzer078 iPad Apps 2 13-05-14 11:53
Is het veilig om Mavericks op mijn laptop te zetten? MichaelDeBoey iPhone algemeen 2 12-06-13 19:42
is er een veilig schoonmaakmiddel voor mijn Ipad Mini. DavePlugge iPad accessoires en onderdelen 14 23-02-13 21:14
Veilig voor mijn situatie? JimA Jailbreak 1 02-06-10 16:02
iPhone 3GS: Kan ik mijn toestel veilig un-jailbreaken? Lee93 Unlock 1 21-03-10 21:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:53.