//

iPhone 5 batterij erg snel leeg, maar niet als SIM eruit is

iPhone 5 batterij erg snel leeg, maar niet als SIM eruit is discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) De iphone 5 van mijn vrouw loopt sinds enkele weken ineens erg snel leeg, vaak al na enkele uren nauwelijks gebruik. Een nieuwe batterij (en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31-05-16, 11:58
jeroenvermeer jeroenvermeer is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2016
Berichten: 2
Cool iPhone 5 batterij erg snel leeg, maar niet als SIM eruit is

De iphone 5 van mijn vrouw loopt sinds enkele weken ineens erg snel leeg, vaak al na enkele uren nauwelijks gebruik. Een nieuwe batterij (en nieuwe installatie van fabrieksinstellingen) bleek niet de oplossing. Nu heb ik een nieuwe iphone voor haar gekocht en hoop ik deze alsnog te maken zodat ik 'm kan gebruiken. Na haar SIM kaart eruit gehaald te hebben, blijkt de batterij ineens nauwelijks meer leeg te lopen. Na 24 uur (met Wi-Fi aan, zonder verder gebruik) is de (oude, originele) batterij nog steeds 80% geladen.

Wie weet wat hier het probleem kan zijn??
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-05-16, 12:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroenvermeer Bekijk bericht
Na haar SIM kaart eruit gehaald te hebben, blijkt de batterij ineens nauwelijks meer leeg te lopen.
Logisch! Dan heb je een iPod en worden er geen verbindingen gemaakt met de GSM en mobiele datanetwerken. Aangezien die max. 2.000 mW kunnen verbruiken zijn dat ook de grootste energieverbruikers. Wi-Fi gebruikt maximaal 100 mW.
  #3  
Oud 31-05-16, 12:15
jeroenvermeer jeroenvermeer is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2016
Berichten: 2
Standaard

@timosha Ok, dank. Maar hoe zou je dan verklaren dat de telefoon bij normaal gebruik binnen no-time naar een lege batterij schiet? Een vervangende batterij (die bij een test goed bleek te zijn) bleek namelijk niet de oplossing.
  #4  
Oud 31-05-16, 12:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroenvermeer Bekijk bericht
@timosha Ok, dank. Maar hoe zou je dan verklaren dat de telefoon bij normaal gebruik binnen no-time naar een lege batterij schiet?
Je hebt het antwoord zelf al gegeven:

Citaat:
Na haar SIM kaart eruit gehaald te hebben, blijkt de batterij ineens nauwelijks meer leeg te lopen.
Dat er veel energie verbruikt wordt op de GSM en mobiele datanetwerken kan aan veel factoren liggen. De frequentie: op 850 MHz wordt er bv. veel minder energie verbruikt dan op 2.600 GHz. Dan is er nog de paddemping die op hogere frequenties hoger is dan op lagere.

Probeer het eens met SIM-kaarten van andere providers.
  #5  
Oud 31-05-16, 13:10
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Kijk ook eens naar het 'kortwieken' van alle apps onder Mobiele instellingen en zet zoveel mogelijk achtergrondactiviteiten uit.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 6: batterij snel leeg en erg warm Mike90 iPhone algemeen 13 23-12-14 20:43
Iphone na update erg heet en batterij snel leeg. squirtyorange iPhone algemeen 1 10-10-13 10:26
Accu ineens erg snel leeg! iPhone 4 NielsG60 iPhone algemeen 2 05-12-12 22:36
Batterij iPhone 4 snel leeg / laad niet altijd op, kuren ?? annika1987 iPhone accessoires en onderdelen 2 28-11-12 14:55
Batterij van 4S gaat zonder oorzaak erg snel leeg jwkempeneers iPhone algemeen 65 16-01-12 16:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:06.