iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Slecht te verstaan met iphone se (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/173143-slecht-verstaan-iphone-se.html)

sharonk77 07-06-16 20:27

Slecht te verstaan met iphone se
 
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 1,5 week een iphone se en ben er tevreden mee. Maar er is een minpuntje en hopelijk weet iemand een oplossing of iemand de oorzaak.

Als ik iemand op bel en ik lig bijv op de bank dan verstaat deze persoon mij heel slecht. Ver weg en/of robot geluid. Als ik vervolgens rechtop ga zitten dan is t probleem weg. Ik hou de telefoon niet anders vast en heb dit met mijn 4s nooit eerder gehad. Mij lijkt t een software probleem maar kan niks vinden op het internet. Nu kan ik natuurlijk ook ervoor kiezen om recht op te bellen maar wil toch weten wat dit probleem is of wat t veroorzaakt. Heb een normaal hoesje die niet tegen de luidspreker aanzit.

Dus weet iemand een oplossing of wat het probleem is?

Groet sharon

Sjakie998 07-06-16 20:52

da´s wel apart idd.
Staat die bank misschien op een plek in de kamer waar de ontvangst verslechterd als je gaat liggen?
Of is het ok als je op je bed ligt?:p:p:

Groetjes, Sjakie

sharonk77 07-06-16 20:56

Hoi,

Net geprobeerd om via whatsapp te bellen en dan is er helemaal geen probleem. Dus denk software probleem. Maar mss dat iemand anders meer weet.
En terug komend op je vraag 😄 Het probleem had ik niet met mijn iphone 4s.

Gr Sharon

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 juni 2016 om 19:57 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie998 (Bericht 1021960)
da´s wel apart idd.
Staat die bank misschien op een plek in de kamer waar de ontvangst verslechterd als je gaat liggen?
Of is het ok als je op je bed ligt?:p:p:

Groetjes, Sjakie

Zie mijn bericht. ;-)

Sjakie998 07-06-16 21:00

Hoi Sharon, Whatsapp gaat via Wi-Fi neem ik aan in huis, ik bedoel dat de ontvangst van het netwerk wel eens minder kan zijn als je op een bepaalde plek gaat liggen. Je zou het eens op een andere plaats moeten proberen.

MCNO 07-06-16 21:37

Heb je er een hoesje om? (welke)

Ik had zoiets en dat bleek na veel speuren aan het hoesje te liggen.
Hoes eraf => perfect!

Heb nu een andere hoes en dat werkt weer goed.

sharonk77 11-06-16 09:59

Hoi,

Ook uitgeprobeerd maar lig niet aan t hoesje.

Groet
Sharon

marcmulder70 03-04-17 18:35

Slechte ontvangst bij kantelen iphone SE.
 
Dag Sharon, ik heb hetzelfde probleem! Als ik op de bank lig en het toestel kantel dan is de verbinding slecht en ben ik slecht te verstaan. Ook als ik zit en het toestel kantel dan krijg ik hetzelfde probleem. Het lijkt dus een specifiek SE probleem. Als iemand een oplossing weet? Ik heb nog geen firmware update gedaan. Heb nog steeds 9.3. Meestal worden dit soort problemen niet opgelost met een firmware update.
NB. ik kreeg bij mijn iphone 4S er een probleem bij na updaten!! De Wi-Fi chip raakte oververhit en ging kapot.

Starscreamer 04-04-17 11:23

Domme vraag misschien maar mag ik vragen welke provider je hebt?
Sinds ik T-Mobile gebuik op mijn iPhone 4 vind ik iedereen slecht te verstaan.

trimix 04-04-17 20:07

komt de discussie weer over providers heb zelf ook t-mobile nooit geen problemen met slecht verstaan denk dat het toch weer ergens anders aan ligt zoals het verhaal van het hoesje met de magneet denk dat je het daar ergens in moet zoeken of ijzeren of magnetische obstakels lijkt mij eerder het geval

marcmulder70 04-04-17 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer (Bericht 1031604)
Domme vraag misschien maar mag ik vragen welke provider je hebt?
Sinds ik T-Mobile gebuik op mijn iPhone 4 vind ik iedereen slecht te verstaan.

Nee. Vodafone! Inderdaad heeft de verstaanbaarheid niks net je provider te maken. Wel verschilt het per provider of je ontvangst goed of minder is. Het aantal streepjes ofwel balletjes (iPhone) is per provider meer of minder.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:07.