iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Behuizing/scherm laat los (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17324-behuizing-scherm-laat-los.html)

Kyhd 24-07-08 22:30

Behuizing/scherm laat los
 
Dames en heren,

Ik heb nu een probleem wat ik nog nergens ben tegen gekomen.
Sinds vandaag is de metalen ring die om de behuizing zit, losser gaan zitten. Aan de ene zijde voel ik dat hij niet meer gelijk ligt met de achterkant en aan de andere kan schijnt er licht doorheen, wat vanuit het display komt.

Hij zit alleen maar in m'n broekzak en in een hoesje. Nu zat ik al te denken dat het hoesje niet goed ventileert, maar dan kan zo'n stuk metaal toch niet buigen? Tenzij het aluminium is, maar dan nog...

Zijn er nog meer mensen met dit probleem? Of heeft iemand een idee hoe dit zomaar kan?

Ik heb ook geen idee of ik hiermee naar T-Mobile moet of naar Apple....

ButcherJF 25-07-08 10:04

Nog niet eerder gelezen, dit. Waar heb je hem vandaan? Als ie van T-Mobile komt, dan zou ik daar heen gaan. Die zullen hem dan wel opsturen naar Apple.

BDT 25-07-08 19:30

Ik heb iets soortgelijks. Het scherm raakt steeds losser aan de linkerbovenhoek. Het lijkt steeds erger te worden. Het was toen ik hem uitpakte al een beetje, maar wordt steeds erger.

Heb em op de 11 gekocht, maar sinds ik gisteren een andere iphone zag, viel het me op dat het echt te erg is.

Hopen dat het netjes opgelost kan worden....

Kyhd 26-07-08 02:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 152839)
Nog niet eerder gelezen, dit. Waar heb je hem vandaan? Als ie van T-Mobile komt, dan zou ik daar heen gaan. Die zullen hem dan wel opsturen naar Apple.

Bij de T-Shop.

Maar ik zat me net te bedenken dat ik ook een verzekering had afgesloten.
Daarop staat dat het ALLE defecten dekt.

Het is heel vreemd, want een paar dagen terug sloot alles nog perfect aan. Op 1 stukje na, net onder de volume knop. Daar had ik geen moeite mee, maar ja nu begint het wel wat erger te worden. Vooral bij de hoeken irriteerd het steeds meer...

Ik laat jullie weten hoe dit afloopt...

BDT 28-07-08 13:17

Ik heb in ieder geval T-mobile een mailtje gestuurd. Het wordt namelijk steeds erger...

iemand anders al iets soortgelijks meegemaakt?

Y.S. 29-07-08 01:49

Bij mij is er een vlek ontstaan op het touchscreen. Als ik erop druk dan wordt ie groter. Het lijkt op vocht, maar het kan ook zijn dat het scherm op die plek "loslaat". Ik heb deze phone ook op de 11e gekocht.
Dit valt onder garantie, alleen heel erg jammer dat de voorraad op het moment op is...

Kyhd 29-07-08 16:33

Als het goed is zijn er zat vervangende toestellen.

Ik heb het via de T-Mobile verzekering gedaan. Ze komen zo het toestel ophalen.

1 nadeel was dat ik er 2 uur mee bezig ben geweest. Ze willen persé de bon zien. Beetje vreemd als je vanuit een T-Shop belt en je geregisteerd staat in het systeem met een iPhone...

Maar goed. Ben benieuwd wat ze doen.

Als ik het antwoord krijg dat het defect te minimaal is dan ga ik maar eens naar de T-Shop om herrie te schoppen ofzo:p

Edit: Voor de mensen die een iPhone hebben met Cydia; gewoon de originele files terugzetten in iTunes en vervolgens herstellen.:)

BDT 01-08-08 11:11

Nog nieuwe ervaringen?

Ik heb geen aanvullende T-mob verzekering genomen, maar heb via websitecontact(maandag gestuurd, net antwoord pas) dit ontvangen:
Citaat:

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat het bovenste gedeelte van uw iPhone aan het loslaten is. Wij
begrijpen dat dit vervelend voor u is.

De garantietermijn van uw toestel is afhankelijk van het merk en de leverdatum, maar
is altijd minimaal twaalf maanden. Val-, stoot- en vochtschade vallen hoe dan ook
buiten de garantie. Na afloop van de garantieperiode of in het geval van genoemde
schade kunt u uw toestel wel laten repareren, maar tegen betaling.

Om uw mobiele telefoon te laten repareren, kunt u het beste binnenlopen bij een
T-Mobile Shop. Voor een overzicht van alle T-Mobile Shops verwijzen wij u naar onze
website, Online verkooppunten: T-Mobile > Persoonlijk > Service & Contact > Verkooppunten > Online verkooppunten. Neemt u wel uw kassabon/garantiebewijs mee,
omdat onze medewerkers anders niets voor u kunnen betekenen.

Ook kunt u een reparatie online aanmelden via My T-Mobile. Na het inloggen kiest u
voor 'Reparatieservice' aan de rechterkant van het scherm.

Als u liever telefonisch contact wilt met een medewerker van T-Mobile
Klantenservice, dan kunt u bellen met het gratis nummer 0800 - 7111, zodat onze
medewerkers u kunnen doorverbinden naar de afdeling After Sales. Houdt u uw
IMEI-nummer bij de hand. U vindt dit nummer door op uw mobiele telefoon *#06# in te
toetsen of door achter de batterij van uw toestel te kijken.

Wij vertrouwen erop u van voldoende informatie te hebben voorzien.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV
Dit weekend dus langs een shop... Ben erg benieuwd. Moet eerlijk bekennen dat ik toch een beetje teleurgesteld ben in de gang van zaken nu. Je sluit een deal(2 jaar abo en betaling voor toestel) en als er dan binnen heel korte tijd zoveel mensen zijn met problemen, dan is het toch wel wrang dat je niet zeker weet of je goed geholpen wordt.

Heb de iPhone sinds 11 juli en nooit laten vallen of iets dergelijks. Draag hem altijd met een iPod sock mee en het toestel ziet er dan ook nog perfect uit, behalve het scherm wat vanaf het begin al iets uitstak uit de metalen rand(nog niet eens een milimeter, maar nu zeker een milimeter...)

wordt vervolgd...

Kyhd 02-08-08 04:03

Het ziet ernaar uit dat we hetzelfde probleem hebben.
Ik weet nog steeds niet wat de procedure is. Wordt het toestel vervangen of wordt er wat meegedaan?

Ik bel morgen eerst de Apple Store en vervolgens ProAssist. Ik wil weleens weten hoelang dit geintje gaat duren. Want die Neukia begint irritant te worden.

ButcherJF 02-08-08 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kyhd (Bericht 158587)
Het ziet ernaar uit dat we hetzelfde probleem hebben.
Ik weet nog steeds niet wat de procedure is. Wordt het toestel vervangen of wordt er wat meegedaan?

Ik bel morgen eerst de Apple Store en vervolgens ProAssist. Ik wil weleens weten hoelang dit geintje gaat duren. Want die Neukia begint irritant te worden.

Het kan redelijk snel opgelost worden. ;)

BDT 03-08-08 10:32

Ben gisteren bij een T-shop geweest. Toestel is ingenomen en apple gaat bepalen wat ze ermee gaan doen. Heb enkel toestel hoeven inleveren, geen doos o.i.d.

Verder zei de medewerker dat de kans groot is dat ik een nieuwe krijg en het ong. 8 werkdagen in beslag kan nemen...

Zodra ik meer weet laat ik het weer weten, tot die tijd maar kijken welke apps ik straks ik allemaal wil installeren...

Kyhd 03-08-08 17:48

Het kan idd snel opgelost worden, maar dan nog kan ik nu een week lang geen gebruik maken van m'n databundel. Dus ik betaal momenteel voor jan l*l.

Overigens weet ik nog niet hoelang het gaat duren. Vrijdag had ik geen tijd en nu moet ik tot morgen wachten...

Swiftly 06-08-08 23:33

scherm niet 100% vlak
 
Ik merkte na een aantal dagen dat het scherm niet helemaal gelijk loopt met de rand. Wat bedoel ik... Op bepaalde plaatsen is het glas iets meer verzonken ten opzichte van de rand, en op andere plaatsen (bij mij boven aan) iets verhoogd ten opzichte van de zilverkleurige rand.
Het gaat om denk ik maximaal 0,3 mm en -0,3 mm. Maar ik kan het zien als ik langs het scherm kijk.
De iphone werkt opzich verder prima, en het was me eerst niet eens opgevallen, maar nu ik het weet stoor ik me er wel een beetje aan.

Zijn er meer mensen met dit "probleem" :confused:

truckdiver 07-08-08 07:53

blijkbaar toch niet een 100% goede afwerking,goed uitkijken voor stofjes die inder het glas kunnen komen.
dit komt uit een nieuwsberricht:
Na berichten over haarscheurtjes in de iPhone 3G-behuizing lijkt er nu weer een nieuw probleem op te duiken: stofjes, die onder de glasplaat van het scherm gaan zitten en daarbij stippen op het iPhone-scherm veroorzaken. Verschillende lezers op het forum van iLounge hebben er last van. Het zou te maken kunnen hebben met een loszittende afdichting rond het scherm, waardoor er vuil tussen scherm en de metalen rand rondom het scherm kan komen.

Ezekiel 07-08-08 08:10

ik heb het net even gecontroleerd ik heb er geen last van , kan je kijken of je er een foto van kan maken zo dat het verschil goed te zien is.

misschien zoizo even langs de winkel

BDT 07-08-08 11:12

Had dit ook

Eerst nog geen milimeter, maar werd wel steeds erger. Ben teruggegaan naar een T-shop en wacht nu op een goede iPhone. Hopen op gewoon een gloednieuwe...

Moet nu al bijna een week zonder :(

Ik zou iig teruggaan, voor het erger wordt!

Bomans 07-08-08 11:48

https://forum.iculture.nl/images/icons/icon2.gif 2 topics samengevoegd.

Swiftly 07-08-08 16:57

wellicht zou de moderator de titel van het topic kunnen aanpassen in "loslaten scherm". Daar gaat het infeite om.
Ik had dit probleem namelijk ook, echter ik had bij de titel van dit topic de inhoud van het topic zo niet verwacht.

Dank!

Kyhd 07-08-08 18:53

Om even terug te komen op het probleem;

Ik heb vandaag mijn eigen iPhone terug gehad. (deze had een bekrast Apple logo dus dat klopt) Maar ze hebben er dus geen ene reet aan gedaan. Het licht schijnt er nog steeds door en de behuizing zit nog steeds niet goed.

Het enige wat anders is dat ik mijn iPhone weer kan restoren. Dank je wel verzekering van jan l*l.

Ik ga van de week wel naar een Apple store.

BDT 07-08-08 20:12

Waar had je em ingeleverd?

Geen goed nieuws dus :mad:

Kun je langs een Apple reseller met je iPhone als je hem bij de T-Mobile shop hebt gekocht?

Enne, hoelang heeft het bij jou geduurd?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:46.