//

iOS 10 beta

iOS 10 beta discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mensen met ervaringen van de huidige dev beta? Ik twijfel om hem al te installeren als hij vrij stabiel lijkt te zijn... In principe zijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-06-16, 16:39
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard iOS 10 beta

Mensen met ervaringen van de huidige dev beta?

Ik twijfel om hem al te installeren als hij vrij stabiel lijkt te zijn...

In principe zijn er geen echte nadelen aan verbonden toch he? Buiten eens een reboot of een app die crashed?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-06-16, 17:59
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Ik heb het nog niet gedaan, maar ben bezig nu om mijn iPhone te updaten naar iOS 10.

Je moet wel gewoon rekening houden dat sommige functies niet goed werken, heel frustrerend als bijv. de ING app crasht als je geld wilt overmaken of push berichten niet werken als er berichten binnenkomen. Maar goed, dit is normaal bij dev beta. Afwachten is op de publieke beta die voor iedereen toegankelijk is.
__________________
  #3  
Oud 15-06-16, 22:33
witties witties is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 15
Standaard

Ik heb de beta op mijn ipad Air2 staan waar ik nu mee dit bericht schrijf. Ik heb nog maar weinig bugs opgemerkt en heb nog geen enkele keer een herstart gehad.
  #4  
Oud 15-06-16, 22:37
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Hier inmiddels ook draaiend op een 6 Plus. Moet zeggen dat de animatie erg snel is vergeleken met iOS 9. Daarnaast tot nu toe één crash gehad omdat ik de achtergrond heb aangepast. Voor de rest draait hij wel lekker hier. Straks nog even watchOS op me Watch installeren.
  #5  
Oud 15-06-16, 23:24
baulie baulie is offline
• iOS 10.0 beta
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 1
Standaard

Op zowel iPhone als Watch nu de beta draaien. Een van de twee maakt op willekeurige momenten echter een piep, iemand anders die dit ook heeft?
  #6  
Oud 15-06-16, 23:26
langhert langhert is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 9
Standaard

Hier ook geen problemen. Nu WatchOS aan het installeren. Ben benieuwd. Tot nu toe af en toe wel een app die blijft hangen maar na opnieuw starten van de app geen problemen.

Ik moet wel wennen aan het groepen van mn mails. En ik vraag met af of de gezichtsherkenning in de photo library goed werkt bij anderen.
  #7  
Oud 17-06-16, 15:02
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baulie Bekijk bericht
Op zowel iPhone als Watch nu de beta draaien. Een van de twee maakt op willekeurige momenten echter een piep, iemand anders die dit ook heeft?
Heb ik ook al opgemerkt.
  #8  
Oud 17-06-16, 23:33
leest85 leest85 is offline
• iOS 10.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
Mensen met ervaringen van de huidige dev beta?

Ik twijfel om hem al te installeren als hij vrij stabiel lijkt te zijn...

In principe zijn er geen echte nadelen aan verbonden toch he? Buiten eens een reboot of een app die crashed?
Ik heb nog geen enkele crash gehad, alleen reageert de iPhone SE af en toe langzaam (maar dit is bekend bij beta's
  #9  
Oud 18-06-16, 00:45
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Krijg hier wel inmiddels op z'n tijd een reboot op zowel mijn Watch als mijn iPhone, maar niet dat het storend is, want hij komt dan weer in de homescreen terecht.
  #10  
Oud 18-06-16, 11:30
iiSteven iiSteven is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2016
Berichten: 67
Standaard

Draait goed op mijn iPhone 5C, soms een enkele hapering maar verder niets op aan te merken!
  #11  
Oud 18-06-16, 11:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iiSteven Bekijk bericht
Draait goed op mijn iPhone 5C...
Let goed op! Een iOS Beta is niet echt iets voor batterijfetischisten!
  #12  
Oud 18-06-16, 15:27
iiSteven iiSteven is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2016
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Let goed op! Een iOS Beta is niet echt iets voor batterijfetischisten!
Let goed op! Allereerst voegt uw denigrerende opmerking niets toe aan deze post, en vind ik de term batterijfetischist ronduit te belachelijk voor woorden!
Zoals ik in mijn eerdere reactie al duidelijk maakte, iOS 10 draait als een zonnetje op mijn iPhone, ik heb helemaal nergens last van op wat enkele haperingen na, wat natuurlijk logisch is. Plus dat ik, voor dat ik de beta installeerde natuurlijk genoeg rescearch gedaan heb!
  #13  
Oud 18-06-16, 16:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iiSteven Bekijk bericht
Let goed op! Allereerst voegt uw denigrerende opmerking niets toe aan deze post, en vind ik de term batterijfetischist ronduit te belachelijk voor woorden!
Let nog eens goed op! Ik schreef dat alleen maar omdat je de laatste paar weken aan de lopende band "batterijtopics" hebt geopend.

Voor het overige voegt mijn opmerking aan dit topic toe dat iOS 10 Beta 1 op een iPhone 5, 5s en SE zeer veel energie verbruikt (als men serieus test). Zoveel energie dat ik gedocumenteerde bug reports met stacks shots heb gedumpt op de Apple Bug Reporter.
  #14  
Oud 18-06-16, 19:31
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Allen zeer tevreden over de ios 10 Beta , maar ik zie nergens een vreugde kreet wat de toegevoegde waarde is , wat er beter of anders werkt dan ios 9, wat ook echt nodig is of gemist werd in IOS 9.

Dus mijn insteek is net als alle voorgaande versies , kun je er nog steeds mee bellen, muziek luisteren en filmpjes kijken , maar kun je er bv ook mee tennissen,zwemmen etc.

Noem nu eens iets wat de meerwaarde is.
  #15  
Oud 18-06-16, 19:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
Allen zeer tevreden over de ios 10 Beta...
Ik ben nog niet tevreden over iOS 10 Beta. Ik test op drie toestellen: een iPhone 5 (32 bit), een iPhone 5s (64 bit) en een iPhone SE (64 bit). Die toestellen zijn clones van mekaar. Naast het besturingssysteem worden er ook serieuze apps voor hun ontwikkelaars getest.

Ik zie dingen die mij nu al verontrusten. Er zijn bugs op de 5s die ik niet kan reproduceren op de 5 en de SE. Een app zoals bv. Star Walk 2 (test ik voor de ontwikkelaar) draait onaanvaardbaar traag op een iPhone 5. Idem dito voor Navigon Europe.

Voorlopige persoonlijke conclusie: Als Apple in de komende Beta's bepaalde dingen niet verbetert wordt iOS 10 op de iPhone 5 zoiets als iOS 9 op een iPhone 4S.

Citaat:
wat er beter of anders werkt dan ios 9...
Tot nu werkt er nog niets beter dan op iOS 9.3.2 (of 9.3.3 Beta 2). Men kan standaard apps "verwijderen" (of verbergen) maar dat levert geen noemenswaardige winst aan opslagcapaciteit op.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 18-06-16 om 21:07. Reden: taelvauten
  #16  
Oud 18-06-16, 20:35
Typ1 Typ1 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Veluwe
Berichten: 85
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik ben nog niet tevreden over iOS 10 Beta.........
Dit zijn toch wel de "fijnere" posts.. Niet in de zin dat er blijkbaar nog werk genoeg te doen is aan iOS 10, maar wel om te lezen dat je serieus test en altijd kritisch bent!

Je mening geven als in: Het werkt prima of het werkt ruk is ook maar zo zo..

Ik dank u!
  #17  
Oud 18-06-16, 21:03
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Timosha , bedankt voor het diepgaand onderzoek , dit is wat ik bedoel met mijn opmerking,

idd aan de kreten het werkt goed maar af en toe een hapering , daar heb je geen fli.... aan .
  #18  
Oud 19-06-16, 10:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
..dit is wat ik bedoel met mijn opmerking,
En die opmerking is heel terecht.

We zitten nu te knoeien met een iOS 9.3.3 Beta 2 die nog regressiebugs heeft uit iOS 8.1 en eigen nieuwe bugs. En we hebben nu iOS 10 Beta 1 die nog alle bugs uit iOS 9.3.3 heeft. Ook de bugs uit iOS 8.1 en uiteraard een hoop eigen bugs. Wat mij betreft is dat een heel schizofrene toestand.

Regressiebugs is iets heel typisch voor de beroemd beruchte Ubuntu Linux distro. Tot een jaar of drie geleden zaten er geen regressiebugs in iOS en OS X. Trouwens Apple begint steeds meer te lijken op Canonical. Canonical brengt alle zes (6) maanden een nieuwe Ubuntu release uit. Niet omdat het nodig is maar omdat er weer eens zes maanden voorbij zijn. Bij Apple is dat dan om het jaar.

Ik had gehoopt dat Apple iOS 9.3.3 zou stabiliseren en dan een zeer stabiele iOS 9.3.5 uitbrengt. Nu zal het weer duren tot iOS 10.3.4 voor al die nieuwe blingbling en gimmicks werken. Tegen die tijd staat iOS 11 Beta dan weer voor de deur en begint het circus opnieuw.

Oh ja, ik heb gisteren in iOS 10 Beta 1 een iCloud synchronisatie regressiebug uit iOS 7 gevonden.

My five cents.
  #19  
Oud 20-06-16, 13:53
bing69 bing69 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 119
Standaard

Op zowel de 6s als op de air2 blijven bepaalde apps in de appstore als zijnde dat ze geupgrade moeten worden terwijl dit al gedaan is.
Op de 6s problemen met het upgraden via testflight van de outlook beta app. Ook de originele outlook krijg ik er niet meer op.

De watchos wil weleens een enkele keer crashen maar ben verder content.
  #20  
Oud 20-06-16, 14:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bing69 Bekijk bericht
Op zowel de 6s als op de air2 blijven bepaalde apps in de appstore als zijnde dat ze geupgrade moeten worden terwijl dit al gedaan is.
Dat is een regressiebug uit iOS 8.1. Kijk maar eens wanneer ik daar een bug report voor ingediend heb:



Citaat:
Op de 6s problemen met het upgraden via testflight van de outlook beta app.
Idem dito hier op de testtoestellen met de Beta's van Infuse 4 en Day One 2. En Xcode 8 Beta is geen grote hulp bij het analyseren van problemen want die crasht om de paar minuten (maar daar hebben Windowsmensen niet zoveel last van).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:50.