//

Wifi problemen (bij één specifieke verbinding)

Wifi problemen (bij één specifieke verbinding) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds enkele dagen heb ik problemen met de wifi op mijn iPhone in huis. In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn iPhone lag ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-06-16, 18:18
Suussss Suussss is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 21
Standaard Wi-Fi problemen (bij één specifieke verbinding)

Sinds enkele dagen heb ik problemen met de Wi-Fi op mijn iPhone in huis. In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn iPhone lag omdat andere Wi-Fi-apparaten in huis wel goed ontvangst hebben. Ik heb tot 3 meter van de modem een prima verbinding...1 meter verder en hij valt weg.
De afgelopen dagen ben ik op meerdere andere locaties geweest waar mijn iPhone wel een goede Wi-Fi verbinding heeft.
Ik heb contact opgenomen met de provider en volgens hen was het een bekend probleem. Mijn iPhone heeft last van veel andere verbindingen in de omgeving van mijn huis (ruis) en weet niet meer welke verbinding hij moet kiezen en raakt daarvan van slag. Hij geeft daardoor helemaal niets door. Er zou niets aan te doen zijn. Ik zou hoogstens een access point kunnen proberen.

Ik vind het een raar verhaal en zou graag de mening en ideeën van anderen hierover horen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-06-16, 18:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suussss Bekijk bericht
Ik vind het een raar verhaal en zou graag de mening en ideeën van anderen hierover horen.
Zet de Wi-Fi router eens op 2.4 GHz kanaal 1 of 13. Dan is er geen storing onder en boven in de band. Als de Wi-Fi router simultaan 2.4 GHz en 5 GHz ondersteunt dan gebruik de 5 GHz band.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 21-06-16 om 18:34. Reden: Taelvauten
  #3  
Oud 21-06-16, 20:29
Suussss Suussss is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Zet de Wi-Fi router eens op 2.4 GHz kanaal 1 of 13. Dan is er geen storing onder en boven in de band. Als de Wi-Fi router simultaan 2.4 GHz en 5 GHz ondersteunt dan gebruik de 5 GHz band.
Als ik hem op 5 GHz zet, valt hij helemaal weg. 1 en 13 op 2.4 GHz helpt ook niet. Wat wel helpt is hem op 5 zetten of op signaalsterkte automatisch.

Ik heb nu prima internet op de gehele benedenverdieping (op eerste verdieping nog steeds niet), hij gooit me er alleen af en toe uit. Dan moet ik weer terug naar instellingen - Wi-Fi en weer op de verbinding drukken. Dan is het weer goed.
  #4  
Oud 25-06-16, 16:51
Suussss Suussss is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 21
Standaard

Probleem op bovenverdieping nu ook opgelost met een Wi-Fi range extender (Belkin).

Beetje omslachtig allemaal maar beter dan het 'is niets meer aan te doen' dat de klantenservice van de provider als antwoord gaf
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3G uit bij Wi-Fi verbinding markiemajax iPhone algemeen 1 25-03-14 18:11
Problemen met Wi-Fi verbinding Bar2aYunie Wi-Fi 2 25-07-13 17:43
Contacten verdwijnen bij Wi-Fi verbinding SSG Wi-Fi 2 28-02-12 21:11
Geluidje bij nieuwe Wi-Fi verbinding vuurvreter Wi-Fi 1 21-11-10 18:18
een Wi-Fi verbinding Mauricio Wi-Fi 7 10-12-08 10:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:47.