iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Refurbished iphone kopen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/173489-refurbished-iphone-kopen.html)

lauravantzand 28-06-16 12:10

Refurbished iphone kopen
 
Hoi allemaal,

Mijn huidige iphone is momenteel stervende, dus ik ben van plan een nieuwe te kopen. Nu loopt mijn abbo nog zo'n anderhalf jaar en ben ik een arme student dus nieuw kopen wordt niet wat. Ik wil dus graag een refurbished iphone kopen, maar ik heb nu verschillende sites gezien. Zijn hier mensen met ervaring die mij een site kunnen aanraden? Leapp leek me erg handig omdat ik dan in de winkel kan kijken wat ik van de telefoon vindt, alleen deze had geen iphone 5s 32 GB (welke ik dus graag wil).

Alvast bedankt!

RWK 28-06-16 13:17

Leapp verkoopt ook iPhones die al eerder gebruikt zijn. Deze worden wel gecontroleerd op defecten en onderdelen worden eventueel vervangen, maar het blijft een gebruikte toestel. Zou hiervoor dus oppassen.

Je zou eens kunnen kijken naar Groupon, iBood en de dagaanbieding site. Daar worden regelmatig refurbished iPhones aangeboden.

Over refurbished: Hoef je geen zorgen over te maken. Kwalitatief gezien net zo perfect als een gloednieuw toestel. Daarbij ga je het niet merken dat je een refurbished toestel in handen hebt. Bijkomend voordeel is dat je gewoon garantie hebt, net als elk ander nieuw toestel, dus mocht er toch problemen voorkomen, zijn deze gedekt in de garantie.

Kijk hier maar eens

XIII 28-06-16 14:22

Over refurbished bij Apple zelf hoef je je geen zorgen te maken.

Over refurbised iPhones bij Groupon heb ik online diverse klachten gezien (tot aan activatie lock toe).

jiggy1965 06-07-16 11:54

Waar vind ik bij Apple de refurbished iphones? Via onderstaande link kom ik enkel uit bij refurbished ipads, ipods en accessoires:

Speciale aanbiedingen - Apple (NL)

Ben zelf ook wel benieuwd waar je het beste een refurbished iphone kan kopen. Zijn inmiddels vele partijen die ze aanbieden, maar weet nog niet waar de beste ervaringen mee zijn.

XIII 06-07-16 12:53

Mijn fout; ik heb daar eigenlijk ook alleen iPads en iPods gezien...

Refurbished iPhones worden vooral gebruikt om defecte iPhones te vervangen (al mag het geloof ik dan niet zo heten).

jiggy1965 06-07-16 13:04

Ja, had mijn iphone4 ook al eens door zo'n refurbished model vervangen en verder niets mis mee.

Nu wil ik ergens een refurbished iphone 5s aanschaffen, maar zoek nog een site waarmee men de beste ervaringen heeft. Nog aanraders?

XIII 06-07-16 16:37

In de meest recente versie van de Digitaalgids (van de Consumentenbond) staat hier een artikel over.

Ze waren niet zo enthousiast over refurbished iPhones meen ik.

Je kunt die gids in de Bliyoo App lezen.

peerenbooms 06-07-16 19:45

LEAPP punt NL

hllodder 06-07-16 22:53

Kijk ook eens bij nl.webuy.com, daar heb ik geen slechte ervaring mee, alles word vooraf gecontroleerd en leeggehaald, dus ook geen risico met iCloud lock etc, en 2 jaar garantie.

Bosselaartje 09-07-16 22:27

Ik heb goed ervaringen met Nextphone.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:38.