iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Spontaan mails op 6S (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/173567-spontaan-mails-op-6s.html)

willem269 02-07-16 20:25

Spontaan mails op 6S
 
Hallo,
mijn vrouw heeft een 6S gekocht en is die aan het inrichten. Nu verschenen er een hele serie mails die op mijn desktop staan, in haar telefoon. Ze heeft een ander e-mailadres dan de mails die uit mijn desktop komen. Het deel voor het @ is identiek, het deel er achter is anders. Ra, ra.

Blazez 03-07-16 09:00

Bedankt voor het verhaaltje en de mededeling. Zit er ook nog ergens een vraag in of vond je het alleen leuk om dit mede te delen.
Mocht het zo zijn dat je ook nog iets wilde vragen hierover zal je echt iets meer info moeten geven.

willem269 03-07-16 09:18

Ja, ik had natuurlijk moeten mailen: ra ra, hoe kan dat? Ik ging er ten onrechte van uit dat wel duidelijk was dat mijn vrouw niet zat te wachten op een aantal voor haar niet relevante mails. Sorry.

Guest-20180925190238 03-07-16 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem269 (Bericht 1022795)
...niet relevante mails.

En die "niet relevante mails" zijn afkomstig van welke mail provider? iCloud, Hotmail, Gmail, Yahoo!, nog iets anders? En welk mail protocol wordt er gebruikt? Het antieke POP3, IMAP of Exchange? Het is inderdaad allemaal een beetje ra ra.

willem269 03-07-16 09:44

Laat ik proberen wat meer duidelijkheid te verschaffen. Er is sprake van e-mailadressen die na het @ een eigen achtervoegsel hebben. Laten we zeggen:
holland@holland.nl en bernardine@holland.nl zijnde ons 'centrale' mailadres en dat van mijn vrouw.
Deze adressen hebben we, net als onze website www.holland.nl geregistreerd bij Mijndomein.
Nu verschijnen er in de nieuwe IPhone spontaan mails uit de inbox holland@holland.nl., mails die daar al maanden staan.
Verder gebruiken we het 'antieke' POP 3, heb ik mij laten vertellen.
Ik hoop dat jullie een beetje consideratie hebben met deze digibeet-op-leeftijd:confused:

Guest-20180925190238 03-07-16 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem269 (Bericht 1022798)
Ik hoop dat jullie een beetje consideratie hebben met deze digibeet-op-leeftijd:confused:

Is niet erg. Ben met mijn 66 jaar ook een digibeet-op-leeftijd. :)

Ik ben bijna zeker dat bernardine@holland.nl geen zelfstandig POP3 mail account is ,met een eigen paswoord en eigen mailbox, maar een alias van holland@holland.nl

MCNO 03-07-16 10:30

Citaat:

Is niet erg. Ben met mijn 66 jaar ook een digibeet-op-leefttijd.
Het aantal bejaarden hier begint pandemische vormen aan te nemen :P :eek:

Willem, wat is de reden om nog POP te gebruiken anno 2016?
U doet toch ook geen boodschappen met paard en wagen?

Tenzij de provider dat niet ondersteunt, zou ik overgaan op IMAP.

Welke telefoon heeft u zelf in bezit?

Blazez 03-07-16 11:54

Het gebruik van pop3 hoeft geen enkel probleem te zijn. Altijd dat gedoe over dat dat te oud is om te gebruiken is complete onzin.
Je moet alleen weten hoe je het gebruikt.
Pop3 haalt de mail (normaal gesproken) van de server weg naar de client toe. Tenzij je op de client insteld dat hij een kopie moet laten staan.
Als ik je bericht zo lees, lijkt het er op dat op jouw client (pc of tablet) dat inderdaad aan hebt staan. Dan blijft er een kopie van de mail op de server staan. Voor een nieuwe client zullen deze kopieën dus nieuwe mail zijn doe opgehaald moet worden.
Bij imap worden veranderingen in de mailbox ook echt op de server gedaan. Een weggegooide mail zal dus ook op de server weggegooid worden.

Guest-20180925190238 03-07-16 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 1022806)
Het gebruik van pop3 hoeft geen enkel probleem te zijn. Altijd dat gedoe over dat dat te oud is om te gebruiken is complete onzin.
Je moet alleen weten hoe je het gebruikt.

Het grote probleem met POP3 is dat het inderdaad verouderd is. Om het een en ander een beetje bij de tijd te houden zijn er extensies ontwikkeld (cfr. RFC 2449). Sommige providers gebruiken alle extensies, sommige een paar en nog andere helemaal geen. Dat kan problemen veroorzaken.

Een typisch probleem is dat een POP3 server niet altijd correct reageert op een DELE msg met een +OK of -ERR msg. Gevolg: overvolle mailbox.

Dus: helemaal geen complete onzin. :rolleyes:

willem269 03-07-16 13:00

@ MCNO

@
Citaat:

Het aantal bejaarden hier begint pandemische vormen aan te nemen :p :eek:
Willem, wat is de reden om nog POP te gebruiken anno 2016?
U doet toch ook geen boodschappen met paard en wagen?
Ik hoop dat met pandemisch hier bedoeld wordt: kosmopolitisch wijdverbreid voorkomend.
En niet: overal verbreid (van ziekte)

Overigens zou ik er al gepensioneerde helemaal geen bezwaar tegen hebben om het paard voor de wagen te spannen om boodschappen te gaan doen. Via circa 6 kilometer bospaden bereiken we de achterkant van het parkeerterrein van de supermarkt.


Nu terug naar het topic, voordat de forumpolitie ingrijpt.
Mijn vrouw, de systeembeheerder bij ons, heeft het nagekeken en geconstateerd dat onze accounts inderdaad gebruik maken van POP 3 maar dat ze niet weet hoe en waar we dat kunnen veranderen.
intussen heeft ze ook de 'ongewenste' mails verwijderd en is er verder achter gekomen dat het mails betrof, die ik kennelijk ooit naar haar heb doorgestuurd. Dat zei ze in eerste instantie niet, vandaar dat we naar nu blijkt onnodig alarm hebben geslagen.
Excuses daarvoor, fijne zondag verder. en ik kom vast nog wel eens terug.

PS Tenslotte de vraag over mijn telefoon. Nu de IPhone er is, heb ik de Acer Z130 'geërfd'. Een smartphone waarvoor ik nog niet helemaal smart genoeg voor ben. Ik gebruik net zo lief de Sony Ericsson Z 310i.

MCNO 03-07-16 15:10

@willem, excuus is echt niet nodig hier; we zijn hier allemaal om te leren :)

Kijkend naar mijn familie moet ik eerlijk zijn en constateren dat de oudere garde nu veel makkelijker omgaat met een iphone / ipad dan ooit met android.

IOS lijkt stabieler en intuïtiever.

Een smartphone is, als er kleinkinderen zijn, echt bijna onontbeerlijk door whatsapp e.d.
Ook dat merk ik van de seniore garde.:d

Vanuit die ervaring zou ik een iphone aanschaffen zodat u bij onduidelijkheden met uw vrouw (en dit forum) snel en goed leert gebruikmaken van een dergelijke telefoon.
Die Acer maakt u wel weer een ander mee blij.

TouchMe 03-07-16 17:40

Citaat:

Nu terug naar het topic, voordat de forumpolitie ingrijpt.
Mijn vrouw, de systeembeheerder bij ons, heeft het nagekeken en geconstateerd dat onze accounts inderdaad gebruik maken van POP 3 maar dat ze niet weet hoe en waar we dat kunnen veranderen.
Dat kun je gewoon vinden op de website van je provider.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:47.