iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Aankoop nieuwe IPhone 5S via Marktplaats.nl (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/173592-aankoop-nieuwe-iphone-5s-via-marktplaats-nl.html)

stefvoetbal 04-07-16 20:07

Aankoop nieuwe IPhone 5S via Marktplaats.nl
 
Op marktplaats.nl kan je een IPhone 5S kopen voor €269, nieuwe in originele doos en ingeseald.
Aan verkoper heb ik gevraagd hoe het zit met de garantie.
Hij vertelde dat de garantie ingaat na activatie via iTunes.
In hoeverre klopt dit?
Graag zsm reactie hierop.
Alvast hartelijk dank.

iPhoneAlot 04-07-16 20:25

Garantie gaat in vanaf de eerste verkoopdatum en niet na activeren! Het toestel is al in de markt en dus ooit door iemand gekocht. Als de verkoper geen aankoopbewijs kan overleggen, weet dan wel waaraan je begint.
Marktplaats? Kan goed gaan, maar ook in tranen eindigen.

faire4u 04-07-16 20:26

Als je het toestel persoonlijk kan ophalen is het een goede deal, wordt het alleen verzonden dan zou ik verder kijken. Normaal gesproken gaat garantie in bij aankoop, dus datum waarop die gekocht is. Met dat activeren dat dan de garantie pas ingaat weet ik niet zo zeker.

Blazez 04-07-16 20:27

ALS je het toestel al ooit krijgt (iets dat ik betwijfel) zal de garantie echt never nooit niet vanaf het moment van activatie gaan. Dat gaat vanaf moment van verkoop door een (officiele ? ) verkoper.
En een 5S voor 269 euro? Eeuhm, je kan ook het geld aan mij overmaken. Ben je het ook kwijt en heb je ook niets. Misschien als ik in een goede bui ben stuur ik je een echt leeg doosje op.

XIII 04-07-16 20:30

Krijg je wel garantie?

"Maar als u goederen koopt van particulieren of op een openbare veiling, geldt deze garantie niet."

Bron: EU

stefvoetbal 04-07-16 21:04

Verkoper heeft een partij gekocht uit een faillissement veiling. Jan telefoon gewoon ophalen

Blazez 04-07-16 21:05

Die hebben we nog niet eerder gehoord. Vooral doen, en laat even weten hoe het gegaan is. ALS je hem krijgt is het een goede deal, en ik laat me zeker verrassen.
(maar garantie heb je nog steeds niet en ga je ook niet krijgen)

MCNO 05-07-16 07:28

Voor dat je gaat kopen kijk eerst even op OpgeletOpInternet.nl - Forumindex

Google op zijn mobiele nummer en/of banknummer(!), naam e.d. of kijk op https://www.politie.nl/aangifte-of-m...elspartij.html

Winkelsluiting, faillissement, e.d. zijn bekende oplichters verhalen.
Te mooi om waar te zijn? Laat gaan!


PM mij die gegevens eens.

stefvoetbal 05-07-16 07:31

Verkoper is al meer dan 9 jaar actief op marktplaats en heeft meerdere toestellen te koop

Blazez 05-07-16 07:44

Niet op blind varen. Kan ook een "geleend" account zijn.
Advies blijft dat je op je hoede moet blijven.
Het kan altijd zijn dat het klopt en dat je die ene hebt waar het verhaal wel klopt, maar er komen ook hier teveel gevallen voorbij dat het mis gaat.

stefvoetbal 05-07-16 08:08

Ben zeker op mijn hoede.
Kan ook bij verkoper imei nr. Checken

MCNO 05-07-16 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stefvoetbal (Bericht 1022873)
Verkoper is al meer dan 9 jaar actief op marktplaats en heeft meerdere toestellen te koop

Wel eens van Phishing gehoord?

Enfin, succes ermee en ik hoor het nog wel als je je geld kwijt bent?

iPhoneAlot 05-07-16 10:33

Een ervaren verkoper. Hij vinkt keurig alle klantgevoelige vakjes af: "Nieuw", "Geseald", "Faillissementspartij". Alleen met "Garantie" vliegt hij uit de bocht. Als hij ervaren is, weet hij dondersgoed dat garantie niet begint bij activeren.
Als ik in jouw schoenen stond, zouden alle alarmbellen rinkelen.

Op elke faillissementsveiling bieden particulieren mee die vaak boven marktwaarde moeten afrekenen omdat ze de veilingkosten en de Btw vergeten.

Succes met deze transactie!

Blazez 05-07-16 11:33

Wel genoeg gewaarschuwd hier nu denk ik. Ik ben toch wel nieuwsgierig of TS de iPhone nog gaat halen, en of er eerlijk verteld wordt hoe het gegaan is.

peerenbooms 05-07-16 11:43

Heb ooit een ipad mini 2 gekocht van een persoon op mp die al 8 jaar trouw lid was. Tevens had hij meer te koop kleding en wat meer spullen dus redelijk betrouwbaar.

Betaald en ja hoor nooit ontvangen. Daarna regende het klachten betreffende een frauduleuze persoon met verschillende namen maar hetzelfde bank nummer.

Aangifte gedaan krijg bericht dat politie de zaak bundelt en als het de spuigaten uitloopt dat men dan actie onderneemt. Een jaar geleden niks meer van gehoord. Dossier gesloten geld kwijt.

hllodder 05-07-16 11:53

Ooit een iPad mini aangeboden gekregen met iCloud lock, op het scherm stond ook een mobiel nummer, ik heb een sms gestuurd en wat bleek was deze uit zijn hotelkamer in Rotterdam tijdens north sea jazz gestolen, na enkele controle punten overlegt te hebben, heb ik de mini voor 25€ gekocht en met de rechtmatige eigenaar afgesproken dan ik hem zou opsturen naar Frankrijk en hij mij de kosten tegemoet zou komen welke hij weer bij zijn verzekering zou claimen.

Moraal van dit verhaal "koop nooit iets met een iCloud lock"

jpwg001 05-07-16 18:23

Zo'n apparaat zou ik nooit online kopen bij een particulier. Dan altijd ophalen.

trimix 05-07-16 18:47

of via paypal betalen alleen kun je een claim indienen indien niet ok
ook eerst een imei check doen voor dat je iets koopt weet je wat meer

papegaai01 06-07-16 09:22

Daarom altijd afspreken om op te halen. Kun je het product zelf zien en testen.

peerenbooms 06-07-16 13:10

Paypal garandeert kopersbescherming klopt. Maar tot hoever gaan ze . Als het om grote bedragen gaat en de tegenpartij (fraudeur) geeft niet thuis dan wordt de kopersbescherming 0,0


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:20.