iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 6s vreemd probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/173631-iphone-6s-vreemd-probleem.html)

xynta 06-07-16 21:10

iPhone 6s vreemd probleem
 
Sinds vandaag wil m'n iphone 6s niet meer opladen. Heb al de lightning connector proberen schoon te maken met een tandenstoker. Ik denk dat de connector zelf simpelweg stuk is, had al eerder dat ik m er vrij diep in moest drukken om op te laden.

Het gekke is, als ik m erin stop als die uit staat dan gaat het toestel aan en als die helemaal leeg is en ik m erin stop dat verdwijnt het lightning kabel icoon van het scherm en zie ik alleen een batterij. Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Al gedaan:
  • Instellingen gereset
  • Harde reboot
  • Reboot
  • Schoonmaken lightning connector
  • Verschillende kabels en adapters geprobeerd

Thanks voor jullie bijdrage!

Guest-20180925190238 06-07-16 21:46

Niet knoeien, niet prutsen. Claim garantie bij Apple. Elke iPhone 6s heeft nog Apple fabrieksgarantie.

xynta 06-07-16 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1022952)
Niet knoeien, niet prutsen. Claim garantie bij Apple. Elke iPhone 6s heeft nog Apple fabrieksgarantie.

Thanks voor je reactie, het is vast goed bedoeld maar ik kan niet 4 tot 8 weken zonder telefoon zitten.

Guest-20180925190238 06-07-16 22:52

Als je contact met AppleCare opneemt dan heb je binnen de drie (3) dagen een nieuwe iPhone. Drie dagen zonder foon kan niet levensbedreigend zijn. :rolleyes:

Succes verder.

xynta 06-07-16 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1022955)
Als je contact met AppleCare opneemt dan heb je binnen de drie (3) dagen een nieuwe iPhone. Drie dagen zonder foon kan niet levensbedreigend zijn. :rolleyes:

Succes verder.

Dan ga ik ze morgen even bellen, als ik naar Den Haag ga zou inruilen bij de Apple Store of bij een Premium Reseller dichterbij ook een optie zijn?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 juli 2016 om 23:24 ----------

Heb ondertussen een afspraak gemaakt bij de Genius bar in Den Haag voor morgen.

RWK 07-07-16 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xynta (Bericht 1022956)
Dan ga ik ze morgen even bellen, als ik naar Den Haag ga zou inruilen bij de Apple Store of bij een Premium Reseller dichterbij ook een optie zijn?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 juli 2016 om 23:24 ----------

Heb ondertussen een afspraak gemaakt bij de Genius bar in Den Haag voor morgen.

Als je het toestel wilt ruilen, kan dat alleen bij de officiële Apple Stores. Bij een Premium Reseller, zullen ze het toestel opsturen naar hun eigen reparateur of naar Apple.

Top dat je een afspraak gemaakt hebt! Laat even weten hoe het is afgelopen! :d

xynta 07-07-16 15:52

Ben geweest. Ze hebben het toestel helemaal uit elkaar gehaald, schoon gespoten, terug in elkaar gezet en me een nieuwe lader meegegeven (ongeveer een uurtje bezig geweest). Werkt weer uitmuntend (is nu aan het opladen) en is brandschoon.

RWK 07-07-16 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xynta (Bericht 1022975)
Ben geweest. Ze hebben het toestel helemaal uit elkaar gehaald, schoon gespoten, terug in elkaar gezet en me een nieuwe lader meegegeven (ongeveer een uurtje bezig geweest). Werkt weer uitmuntend (is nu aan het opladen) en is brandschoon.

Nou dat is mooi om te horen! Succes ermee! :d

Topdude 01-08-16 10:03

Op dit moment zit ik met vakantie in italie en uitgerekend nu is m'n iPhone 6s ermee opgehouden. Dat wil zeggen hij loopt leeg. Volledig opgeladen, daarna de stekker eruit en in de nacht van 11 tot 7 uur gaat hij van 100 naar 10%. Alles staat uit, vliegtuigstaand aan. Rebooten en alles helpt niet. Ik heb niet de beschikking over een laptop op pc met iTunes hier.
Na m'n vakantie maar naar Apple, maar nu de vraag: ik heb de phone bij tmobile gehaald, maar moet ik perse daar naar toe voor garantie? Dan ben ik de telefoon weken kwijt.
Kan ik ook naar een Apple store en belangrijker, kan ik dan ook naar de Apple store in oberhausen want die is voor mij dichtbijzijnde.

Guest-20180925190238 01-08-16 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Topdude (Bericht 1023821)
Kan ik ook naar een Apple store en belangrijker, kan ik dan ook naar de Apple store in oberhausen want die is voor mij dichtbijzijnde.

Je kan nu zelfs naar een Apple Store in Italië gaan. Het eerste jaar garantie is de Apple fabrieksgarantie.

Topdude 01-08-16 14:41

OK, Thanks. Helaas zit er te ver uit de buurt.
Ik ga vast een afspraak maken bij Apple oberhausen voor wanneer ik thuis ben.

Edit: dat afspraak maken blijkt lastiger dan gedacht. De iPad weet blijkbaar dat ik in italie zit en laat me niet kiezen voor oberhausen...
Bellen kan ik niet vanwege een telefoon die het niet volhoudt om de wachttijd uit te zitten.
Kapotte foon komt altijd ongelegen natuurlijk.
Nu wachten totdat ik thuis ben en dan pas een afspraak maken. Pfffff wat een gedoe

Topdude 18-08-16 18:09

Even een update en afhandeling van het probleem.

Ik heb een afspraak gemaakt bij de Apple store in oberhausen. Voor mij het makkelijkst bereikbaar. Daar ging wel een fors aantal dagen overheen. Blijkbaar erg druk.

Bij aankomst het probleem omschreven, de telefoon werd getest en er werd gekeken hoe mijn instellingen waren. Nu stond bijna alles uit, maar de medewerker constateerde direct dat de telefoon met procenten per minuut leegliep.
Aangezien de foon net zes maanden oud was werd hij omgeruild voor een nieuwe.

Prima afhandeling.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:50.