//

Vraag naar aanleiding van GPS

Vraag naar aanleiding van GPS discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds kort een Iphone 6s, na jaren Android gebruik. Nu heb ik een vraag over de locatievoorziening. Als deze aanstaat en je hebt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-07-16, 17:42
papegaai01 papegaai01 is offline
• iOS 13.2.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 65
Standaard Vraag naar aanleiding van GPS

Ik heb sinds kort een Iphone 6s, na jaren Android gebruik. Nu heb ik een vraag over de locatievoorziening. Als deze aanstaat en je hebt ingesteld dat alleen bepaalde apps dit mogen gebruiken als de app start, verbruik het dan ook accu?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-07-16, 22:30
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

de app zou normaal niks mogen verbruiken van de accu als je koos voor "als de app start" en deze niet gebruikt

Je kan dit nakijken of er toch verbruik van die app is geweest "niet opgestart is geweest afgelopen 24 uur" via
Instellingen > batterij
  #3  
Oud 09-07-16, 17:03
IYZY IYZY is offline
• iOS 9.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door papegaai01 Bekijk bericht
Ik heb sinds kort een Iphone 6s, na jaren Android gebruik. Nu heb ik een vraag over de locatievoorziening. Als deze aanstaat en je hebt ingesteld dat alleen bepaalde apps dit mogen gebruiken als de app start, verbruik het dan ook accu?
Het zou inderdaad enkel batterij mogen verbruiken wanneer de app geopend is.
Zoals Werner aangaf, kan je dit nakijken in instellingen.
Daar zie je ook of je iPhone geofence (een 'leeg' pijltje) of satelliet (een 'vol' pijltje) heeft gebruikt.

Geofence gebruikt geen extra batterij, omdat je sowieso al verbonden bent met het mobiele netwerk. Hij kijkt gewoon naar antenne's in de buurt om de locatie te bepalen. Dit wordt vaak in de achtergrond gebruikt.
Via Wi-Fi is er ook een soort geofence, waarbij je iPhone kijkt hoe ver weg andere routers geplaatst zijn t.o.v. jou. Samen met jou Wi-Fi-verbinding kan hij zo nauwkeuriger de locatie bepalen, en als je op Wi-Fi zit verbruikt dit ook niet per sé meer batterij, maar ik weet niet of de iPhone dit vaak gebruikt.
Het wordt voornamelijk door Macs, iPod Touches en iPads zonder 3G/4G gebruikt.

Bij Instellingen > Privacy > Locatievoorzieningen zie je ook alle apps die toegang hebben tot een locatie, en wanneer.
Ik kies zoveel mogelijk 'bij gebruik van app', tenzij het niet anders kan. Een app die je een notificatie stuurt wanneer je ergens toekomt, moet natuurlijk op 'altijd' staan, maar vaak kan je die ook niet op iets anders zetten.

Veel plezier met je iPhone!
__________________
The blond girl who's interested in technology
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: downgrade van 6.1.3 naar 6.1.2 vraag dani1003 Jailbreak 5 26-03-13 14:53
Hardware: Vraag over GPS pietjebell iPhone Navigatie 5 30-06-09 23:05
Upgrade van 1.1.3 naar 1.1.4 vraag Masterdenk Archief 2 30-05-08 23:28
Update van 1.1.3 naar 1.1.4 vraag DarkEddie Archief 2 13-03-08 07:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:52.