//

Icloud Back-up terugzetten niet mogelijk (Wachtwoord onjuist)

Icloud Back-up terugzetten niet mogelijk (Wachtwoord onjuist) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemiddag, Ik zit al geruime tijd met hetzelfde probleem. Dit probleem was via de Apple Call Center ook niet op te lossen. Het zit als ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-07-16, 13:59
riGGY88 riGGY88 is offline
• iOS 9.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2016
Berichten: 5
Unhappy Icloud Back-up terugzetten niet mogelijk (Wachtwoord onjuist)

Goedemiddag,

Ik zit al geruime tijd met hetzelfde probleem.
Dit probleem was via de Apple Call Center ook niet op te lossen.
Het zit als volgt:

Ik gebruik iCloud om mijn gegevens (Foto's, Agenda en Contacten) veilig op te slaan mocht mijn telefoon het begeven en ik heb geen recente back-up gemaakt via iTunes.

Nou had ik een maand of 8 de pech dat mijn telefoon opgestuurd moest worden voor reparatie en helemaal leeg weer terug kwam. Voordat ik hem opstuurde had ik een iCloud back-up gemaakt en die was ook voltooid, dat was in de telefoon te zien 'Laatste reservekopie ...'

Toen ik mijn lege iPhone installeerde kwam ik bij de optie: 'Zet iCloud reservekopie terug'. Die optie koos ik ook en dan voer je je Apple-ID en wachtwoord in. Keer op keer gaf mijn iPhone de melding dat het wachtwoord van mijn Apple-ID onjuist was. Dit was toch echt juist ingevoerd aangezien ik op www.icloud.com gewoon kan inloggen met dezelfde gegevens als die ik in mijn iPhone invoerde.

Als ik nu ook inlog op www.icloud.com en dan kijk bij 'Opslag' dan zie ik ook dat ik 10,76 GB aan reservekopie heb. Echter zie ik nergens ook foto's terug o.i.d.

Kort samengevat: Zodra ik me reservekopie uit iCloud wil terugzetten op een lege iPhone die naar factory reset is terug gezet dan herkend de telefoon op de 1 of andere manier me wachtwoord niet meer.

Hoop dat iemand mij kan helpen die misschien hetzelfde probleem heeft/had. Want bij Apple zelf hadden ze er nog nooit van gehoord.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-07-16, 14:21
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Volgens mij (dat weet ik wel zeker) vraagt die niet voor het wachtwoord van je id maar naar het wachtwoord voor de versleutelde backup. Je moet het wachtwoord ingeven die je toen voor die backup hebt gebruikt invoeren, de backup zal dan weer teruggezet worden.
  #3  
Oud 13-07-16, 14:51
riGGY88 riGGY88 is offline
• iOS 9.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2016
Berichten: 5
Standaard

Hey, bedankt voor je reactie.
Nee hij vraagt 100% zeker mijn wachtwoord van mijn Apple-ID.
Ik heb namelijk nooit een versleutelde (Crypted) back-up gemaakt via mijn telefoon met iCloud.

En het gekke blijft dat ik op www.icloud.com ook geen enkele foto terug zie, terwijl mijn telefoon wel aangeeft dat 'ie me foto's/video's naar mijn iCloud kopieert.
De schakel (verbinding) tussen mijn iCloud en mijn Apple-ID is niet goed ben ik bang.

Maar STEL het is toch een versleutelde reservekopie, hoe kan ik op mijn telefoon een versleutelde back-up maken dan? Die optie ben ik namelijk alleen nog op iTunes tegen gekomen en niet op mijn telefoon zelf...
  #4  
Oud 13-07-16, 15:13
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

En als je dit doet:
1) Ga naar Instellingen op je iPhone
2) Kies in de categorie Algemeen de optie Stel opnieuw in
3) Kies binnen de optie Stel opnieuw in, de optie Wis alle inhoud en instellingen.

Lukt het dan wel ?
__________________
Ik weet niet veel, maar kan alles vinden
  #5  
Oud 13-07-16, 15:19
riGGY88 riGGY88 is offline
• iOS 9.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2016
Berichten: 5
Standaard

;-) grappenmaker...

Ik ben net 2 maanden gestopt bij Vodafone na 7 jaar in de winkel, dus dat ik dit niet zelf kan oplossen sta ik zelf ook van te kijken
  #6  
Oud 13-07-16, 15:20
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Quote;
Nee hij vraagt 100% zeker mijn wachtwoord van mijn Apple-ID.

bij het activeren vraagt hij voor je wachtwoord van je ID, daarna krijg je de optie om (als je die hebt tenminste) een backup terug te zetten en als die backup versleuteld of beveiligd is met een wachtwoord dan is dat wachtwoord nodig om de backup terug te zetten. Misschien heb je meerdere backups, kies dan een andere waar misschien geen wachtwoord voor nodig is.

Mocht dit niet het antwoord/oplossing zijn, dan weet ik het ook niet.
  #7  
Oud 13-07-16, 15:22
riGGY88 riGGY88 is offline
• iOS 9.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2016
Berichten: 5
Standaard

Ik snap wat je bedoeld. Maar bij het activeren van je iPhone vraagt 'ie eerst of je een iCloud back-up of iTunes back-up wil terug zetten. Zodra je kiest voor 'Stel in als nieuwe iPhone' dan vraagt 'ie pas om je Apple-ID en wachtwoord om gewoon in te loggen...

Maar ik heb me back-up nooit versleuteld. Die optie krijg je ook niet op je iPhone zodra je een handmatige reservekopie maakt op je telefoon.
  #8  
Oud 13-07-16, 15:28
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Heb je de keuze uit meerdere backups? Anders probeer ene zonder wachtwoord. Of proberen je wachtwoord even te veranderen en dan het hele proces weer opnieuw doen tot dat hij weer vraagt naar je wachtwoord, dan het nieuwe wachtwoord ingeven, als dat niet lukt kan je altijd nog je wachtwoord herstellen naar het oude.

Laatst gewijzigd door faire4u; 13-07-16 om 15:40.
  #9  
Oud 13-07-16, 15:34
riGGY88 riGGY88 is offline
• iOS 9.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2016
Berichten: 5
Standaard

Nee dat snap ik. Zoals ik eerder aangaf heb ik veel ervaring met iPhones en andere smartphones. Ik heb dit namelijk misschien wel ruim 1000x gedaan voor klanten. Precies hetzelfde als bij mijzelf.

-iCloud Back-up maken op telefoon.
-Telefoon naar fabrieksinstellingen terug zetten.
-Telefoon weer instellen en de optie 'Zet iCloud reservekopie terug' selecteren.
-Apple-ID (e-mail) + wachtwoord van Apple-ID ----> en hoppa teruggezet in 10 minuten.

Ikzelf heb het idee dat het probleem niet op te lossen valt en denk dat het een fout bij Apple zelf is aangezien ik meerdere personen van Apple zelf heb gesproken (uren lang).

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 juli 2016 om 14:43 ----------

Al geprobeert . Had toen meerdere malen me wachtwoord gewijzigd maar tevergeefs. Het gekke vind ik ook dat me telefoon aangeeft dat ik een iCloud backup heb gemaakt inclusief 4GB aan foto's, maar als ik inlog op www.icloud.com zie ik er niks van terug.

Ikzelf denk dat het een systeemfout is tussen iCloud en mijn e-mailadres.

Want toen me telefoon de hele tijd aangaf 'Wachtwoord onjuist' liet ik een vriendin van mij inloggen met haar ID en Wachtwoord en werkte in 1 keer en ze kon meteen kiezen uit verschillende reservekopien die ze had gemaakt.

Dus ik kom nog niet eens bij de stap dat ik een bepaalde Reservekopie kan kiezen.

Laatst gewijzigd door riGGY88; 13-07-16 om 15:44.
Reageren

Labels
help!



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Is selectieve iCloud back-up mogelijk Vic55 iPhone algemeen 2 20-06-16 12:32
Hotmail-account wachtwoord onjuist Nannerl iPad algemeen 6 04-05-12 01:11
ipad 3g Wi-Fi lukt niet met Wi-Fi elke x wachtwoord onjuist joruarez Wi-Fi 5 09-06-11 08:08
Windows: Back-up terugzetten van 4.1 naar 4.3.1 lukt niet sefsz iTunes 0 04-04-11 15:23
Onjuist wachtwoord Wi-Fi RogerR iPhone algemeen 3 23-02-10 12:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:38.