//

iTunes wil ten onrechte iPhone SE als nieuw configureren

iTunes wil ten onrechte iPhone SE als nieuw configureren discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Bij het opstarten van iTunes krijg ik een melding van een nieuwe versie(12.4.2.4) en heb deze gedownload en geinstalleerd. Na deze installatie en het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-07-16, 00:01
daedalus291 daedalus291 is offline
• iOS 9.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard iTunes wil ten onrechte iPhone SE als nieuw configureren

Hoi,

Bij het opstarten van iTunes krijg ik een melding van een nieuwe versie(12.4.2.4) en heb deze gedownload en geinstalleerd. Na deze installatie en het koppelen van mijn iPhone SE krijg ik de melding van iTunes 'Welkom bij uw nieuwe iPhone' met de vraag of ik de telefoon d.m.v. een reservekopie of als nieuwe wil configureren. Ik heb de telefoon reeds in gebruik en ook al op exact dezelfde pc eerder gesynchroniseerd met mijn huidige Apple ID.

Omdat ik een eerdere versie van nog geen maand oud had heb ik de configuratie met bestaande kopie maar gekozen. Als ik dit heb afgerond krijg ik helaas bij de koppeling met iTunes opnieuw de melding 'Welkom bij uw nieuw iPhone'. Daarna heb ik een recente iCloud backup op de telefoon gezet en heb ik weer de laatste versie van mijn account. Alleen de melding bij het inschakelen van iTunes en het koppelen van de iPhone van 'Welkom...' blijft volgen, een soort van vicieuze cirkel.

Ik heb de iPhone uit en aangezet, iTunes gedeinstalleerd en schoon opnieuw geinstalleerd, de machtiging van de pc gecontroleerd maar dat heeft helaas niet geholpen.

Wie kan mij vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast veel dank

p.s.

Ik heb een aantal muziekbestanden aan de Bibliotheek toegevoegd om op de telefoon te zetten en daarbij moesten er een aantal bestanden worden geconverteerd(wma). Dit ging zonder problemen. Ik weet niet of het er mee te maken kan hebben maar dat is het enige dat ik voor de koppeling heb gedaan naast de update van iTunes
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-07-16, 18:22
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Je kunt gewoon ervoor kiezen om de telefoon als nieuw te configureren. Het gaat erom dat de iPhone nieuw is voor iTunes. Hij herstelt de iPhone niet o.i.d.

Dat heb je nog niet geprobeerd, of wel?
__________________
Daniel
  #3  
Oud 23-07-16, 23:48
daedalus291 daedalus291 is offline
• iOS 9.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard

Dat heb ik idd nog niet geprobeerd.
Als ik het goed begrijp zou dit dan betekenen dat de huidige instellingen, gegevens etc etc gewoon blijven behouden als ik voor nieuw ga en dat ik niet een iCloud versie hoef te gebruiken zoals ik nu heb gedaan om op een recente backup uit te komen?
  #4  
Oud 24-07-16, 09:43
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Nee, het gaat er echt om dat het voor iTunes een nieuwe iPhone is. Hij gaat als je op die knop klikt synchroniseren met je iPhone en je kunt iTunes gebruiken zoals je gewend bent.
  #5  
Oud 24-07-16, 12:16
daedalus291 daedalus291 is offline
• iOS 9.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 3
Standaard

Hoi Daniel,

Ik heb het advies opgevolgd en ik kan weer gebruik maken van iTunes, in dit geval voor het toevoegen van muziekbestanden.

Ik vind wel dat Apple met 'Welkom bij uw nieuwe iPhone' een verkeerde indruk geeft. Ben een groot fan van iPhone, iTunes not so much, maar dat terzijde.

Dankjewel voor je snelle reacties en je geboden oplossing!

mvg

Rick
  #6  
Oud 24-07-16, 12:25
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Ik ben het met je eens dat de tekst verwarrend kan zijn. Gelukkig werkt het nu zoals je wil!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ipad als nieuw configureren en bestanden bewaren boomer21 iPad algemeen 4 25-01-16 18:40
Windows: Itunes wil iphone opnieuw configureren Brimme iTunes 8 29-07-15 19:26
iTunes: configureren als nieuwe iPhone? johdon iPhone algemeen 23 26-10-14 21:15
iPhone als nieuw configureren iPhonegebruiker17 iPhone algemeen 9 11-07-13 17:47
iPhone neemt ten onrechte ruimte in! rsnhakan iPhone algemeen 1 06-05-11 07:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:50.