//

Opmerkelijk: iCloud-vergrendeling te "omzeilen" door chips te vervangen!

Opmerkelijk: iCloud-vergrendeling te "omzeilen" door chips te vervangen! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Zojuist was ik op YouTube wat video's aan het bekijken. Toen stond tussen de aanbevolen video's ineens een video waarin een iPhone van 16GB naar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-08-16, 23:45
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard Opmerkelijk: iCloud-vergrendeling te "omzeilen" door chips te vervangen!

Zojuist was ik op YouTube wat video's aan het bekijken.
Toen stond tussen de aanbevolen video's ineens een video waarin een iPhone van 16GB naar 128GB werd "geüpgrade" door de ssd te vervangen.

iPhone 6 Storage Upgrade to128GB (4K):
https://www.youtube.com/watch?v=2RV4-YCtGVY

Daarbij stond ook een link naar een video waarin een iCloud-lock werd omzeilt door ook het opslaggeheugen met nog een paar andere chips te vervangen.

Geen idee of dit in werkelijkheid kan en ik denk dat het gelukkig niet veel wordt gedaan (lijkt mij zeer ingewikkeld om te doen - zonder de telefoon te slopen), maar het is waarschijnlijk mogelijk.

"IPHONE 5 ICloud Unlock in Hardware":
https://www.youtube.com/watch?v=wf1SVk8YIFk
__________________
iPod touch 2G 8GB (25-09-2009 - 01-06-2011) ->
iPod touch 4G 32GB (27-01-2011 - verkocht) ->iPad 4 32GB (15-07-2013 - nu)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-08-16, 00:05
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Ja, dit is ook zeker mogelijk hoor, niks nieuws. Vooral in China kunnen ze makkelijker aan de opslaggeheugen komen. Er is zelfs een reparatiewinkel die het daar voor je kan fixen. Volgens mij kun je de opslaggeheugen ook tegenwoordig bij aliexpress kopen en via Ebay je iPhone inzenden om je opslaggeheugen te upgraden. Uiteraard verlies je wel je garantie, maar goed

Over de iCloud klopt het ook; het enige is wel dat dat de chips die ze overplaatsen van een andere defecte iPhone is. Deze chips kan je niet kopen, aangezien ze bij elkaar horen. Als het goed is moet je hem wel her programmeren (dus de serienummer overzetten, hetzelfde geval hoe ze dat doen bij de opslaggeheugen upgrade). Defecte iPhones koop je tegenwoordig spotgoedkoop op Ebay die niet locked zijn.

Goedkoop is het niet, de her programming module kost iets van 800 dollar. Bovendien werkt het volgens mij alleen nog tot de iPhone 6(+), aangezien de 6S gebruik maakt van ander soort opslagmethode.
__________________
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bericht: "Toestel moet vervangen worden"? debakker KPN 2 03-04-14 16:51
iPod touch: Whatsapp installeren - ik loop vast bij vervangen van "documents + library" BertF Jailbreak 2 29-10-13 16:19
2,8 GB "opslag" in gebruik door "berichten" Ronikdus iPhone algemeen 8 23-10-13 21:40
Waar is draadje "PdaNet betalen-lees hier hoe te omzeilen"? Frenzie Archief 2 26-11-08 19:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:39.