iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Siri werkt ineens niet meer sinds iOS 10 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/174372-siri-werkt-ineens-niet-meer-sinds-ios-10-a.html)

Obvious 15-09-16 10:25

Siri werkt ineens niet meer sinds iOS 10
 
Ik heb heel iOS 9 Siri gebruikt op mijn iiPhone 6 PLus 16 GB.
Siri heb ik het meeste gebruikt zonder iPhone kabel / zonder m'n iPhone op de netvoeding aan te sluiten.. Ik gebruikte Hé Siri dagelijks tijdens het rijden of tijdens mijn werk om snel email, navigatie etc op te vragen.

Sinds de update van iOS 10 werkt dit niet meer.
En ja ik ben er 100% zeker van dat ik Hé Siri heb gebruikt ZONDER KABEL aan te sluiten op de netvoeding. Ik heb dit 1,5 jaar lang gedaan...en ineens werkt het niet meer?

Ik heb overal gezocht en heel wat truukjes uitgehaald...ik krijg Siri niet meer aan de praat zonder deze aan de netvoeding aangesloten te hebben.

En nee....ik jailbreak m'n iPhone niet.

Wie o wie kan mij hierbij helpen?

grts
Kris

TouchMe 15-09-16 16:08

Heb je toevallig de energiebesparing stand aanstaan want dan schijnt Siri het namelijk niet te doen.

seVIIen 17-09-16 01:57

ik heb Hé siri kunnen configureren op IOS10 ip hone 7maar na update 10.1. werkt hé siri niet meer en ook het configureren niet. pffff
Nog iemand met dit probleem??

BIAPRO 02-10-16 14:05

geen geluid bij siri
 
deed het al niet meer sinds aantal maanden
net naar 10.2 geupdated in hoop probleem weg\
niet dus, zeer grote blunder van Apple !!:mad:

iPhoneAlot 02-10-16 15:45

Siri werkt hier normaal.

Guest-20180925190238 02-10-16 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door seVIIen (Bericht 1025285)
...na update 10.1. werkt hé siri niet meer en ook het configureren niet.

Efkes geprobeerd. Siri werkt hier goed in iOS 10.1 Beta 1.

creda 02-10-16 18:19

Hier ook een toestel (iPhone 6) waarbij Siri en dicteren niet werken sinds iOS 10. Microfoon werkt wel met bellen, video (beide camera's) en werkt ook met stembediening.
Alles geprobeerd. Alle configuratie staat goed. Microfoon staat aan voor Siri, Siri feedback staat aan etc.
Een bug in iOS 10.0.2?

Guest-20180925190238 02-10-16 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door creda (Bericht 1026262)
Een bug in iOS 10.0.2?

Dan zou toch elke gebruiker van iOS 10.0.2 dat probleem/bug moeten hebben? Of niet?

Citaat:

Alles geprobeerd.
Wat is "alles" bij jou?

MCNO 06-10-16 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1026249)
Efkes geprobeerd. Siri werkt hier goed in iOS 10.1 Beta 1.

Op een iPhone?

Ik denk dat ik het gevonden heb, althans waarom het NIET meer werkt!

Siri Not making a sound when activated!? | MacRumors Forums

Als de telefoon aan stroom ligt, in auto of thuis b.v. dan doet Siri het wél.
Zonder dus niet.

Dat schijnt standaard te zijn...

Hadden ze me ook wel eens mogen vertellen ;)

BIAPRO 06-10-16 10:56

siri
 
wat ik tot zover ondervind dat siri altijd werkt met of zonder oplader aangesloten, het geluid werkt alleen bij een aangesloten headset/oortjes etc
ik gebruik Bose , met microfoon sport oortjes

MCNO 06-10-16 11:00

Daar heb je i.d.d. gelijk in, vergeten te melden.

Werkt met alle oor dingetjes.

Edlisjas 05-11-16 15:38

Hoi, mijn eerste post hier en meteen een probleem met Siri. Ik heb sinds een maand een iPhone 7 plus 256GB, siri werkte prima, ook Hé Siri, geen probleem. Plots werkte SIRI niet goed meer, de eerste woorden die ik inspreek ontvangt hij meestal niet. Precies of de microfoon te laat aanspringt, soms werkt hij helemaal niet. Omdat de microfoon van siri blijkbaar bovenaan zit heb ik met de selfie camera een videoboodschap opgenomen en ook daar zijn de eerste woorden onverstaanbaar. Ik heb dit probleem voorgelegd aan de winkel waar ik hem kocht, daar adviseerde men me om mijn iPhone terug volledig te wissen en in te stellen als nieuwe iPhone en het dan opnieuw te proberen. Dat heb ik gedaan maar ook toen werkte de microfoon niet goed. Volgens de mensen van de winkel moet ik de iPhone terug binnenbrengen en wordt deze opgestuurd naar Apple. Ik zou hem een week of 3 kwijt zijn maar daar heb ik weinig zin in. We hebben 4 iPhones in huis, 4 iPad mini en een iMac. Dit is de eerste keer dat ik een probleem heb met een Apple product (zelf heb ik de iPhone 5,6plus, 6s en nu dus 7plus gehad). Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Alvast bedankt voor de feedback.

MCNO 05-11-16 15:53

Heb zelf al eens een geluidsdingetje gehad, dat bleek uiteindelijk te liggen aan een protectortje dat iets over de microfoon viel :(
Daarna werkte het prima.

Probeer e.e.a. eens met een kale iphone, of heb je dat ook geprobeerd?

Dat de andere i-gevallen goed werken zegt natuurlijk niks, je kan pech hebben...

Edlisjas 05-11-16 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 1027516)
Heb zelf al eens een geluidsdingetje gehad, dat bleek uiteindelijk te liggen aan een protectortje dat iets over de microfoon viel :(
Daarna werkte het prima.

Probeer e.e.a. eens met een kale iphone, of heb je dat ook geprobeerd?

Dat de andere i-gevallen goed werken zegt natuurlijk niks, je kan pech hebben...

Hoi

Ja, heb de iPhone al volledig leeggemaakt en opnieuw geïnstalleerd zonder apps en toen bleef het probleem.

Guest-20180925190238 05-11-16 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edlisjas (Bericht 1027515)
Volgens de mensen van de winkel moet ik de iPhone terug binnenbrengen en wordt deze opgestuurd naar Apple. Ik zou hem een week of 3 kwijt zijn maar daar heb ik weinig zin in.

Ja, bij die winkelmensen duurt dat drie weken. Direct bij Apple duurt het drie dagen. Neem contact op met Apple of maak op de Apple website een incident aan. Het toestel wordt dan opgehaald en binnen drie dagen ontvang je een nieuw toestel.

MCNO 18-01-17 09:07

Geluidsprobleem gevonden!!

Nu, bij mijn iPhone 7, eindelijk de oplossing gevonden!

=> Settings>General>Accessibility>Vibrations
of Instellingen - Algemeen - Toegankelijkheid - Trillen

Die moet OFF / UIT staan

Nu geeft Siri, ook zónder lader o.i.d. een dubbel beepje :)

Ik heb dus niks aangesloten, ook niet via Bluetooth.

Ik heb zelf nog nooit in het Menu - Toegankelijkheid zutten rommelen, maar lees nu dat het waarschijnlijk ergens met een update aangepast is, maar who cares?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:54.