iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 6 batterij probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/174431-iphone-6-batterij-probleem.html)

NielsMartens 19-09-16 10:43

Iphone 6 batterij probleem
 
Hi,

sinds kort heb ik te maken met een serieus batterij probleem. Ik heb softwarematig al verschillende oplossingen die ik op internet vond geprobeerd, alsook het plaatsen van een nieuwe batterij. Helaas zonder resultaat..

Symptomen:

- ongeveer 10-20% batterijverlies per uur
(zelfs in vliegtuigmodus zonder de IPhone te gebruiken?)
- Tijd sinds volledig opladen blijft blanco

Wat geprobeerd:

- nieuwe batterij
- hard reset
- volledige reset
- Locatievoorzieningen uit
- FB en Pokémon Go verwijderd

Ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen :confused:

Patrique 19-09-16 11:56

Lijkt er eerder op dat er iets anders aan de hand is, hardwarematigs. Ik heb zo geen idee, maar aangezien je de batterij al vervangen hebt....

NielsMartens 19-09-16 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrique (Bericht 1025411)
Lijkt er eerder op dat er iets anders aan de hand is, hardwarematigs. Ik heb zo geen idee, maar aangezien je de batterij al vervangen hebt....


Ik heb vanmiddag opnieuw een volledige reset gedaan en de IPhone geactiveerd als nieuwe IPhone. Locatievoorzieningen uitgeschakeld en geen enkele app geinstalleerd.

1 uurtje in stand-by laten rusten en opnieuw 10% verloren. Kan ik er dan 100% zeker van zijn dat het probleem hardwarematig te zoeken valt?

Alvast bedankt voor je reactie Patrique!

RKlopping 19-09-16 22:48

Ha NielsMartens,

Sinds wanneer heb je hier last van? Sinds dat je je iPhone hebt geüpdatet naar IOS 10.0.1?

NielsMartens 20-09-16 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RKlopping (Bericht 1025470)
Ha NielsMartens,

Sinds wanneer heb je hier last van? Sinds dat je je iPhone hebt geüpdatet naar IOS 10.0.1?

Het probleem is zich beginnen voordoen sinds +- ios 9.3.

faire4u 20-09-16 11:32

indien je geen garantie meer hebt, zou ik voor de zekerheid de batterij nogmaals vervangen als dat niet helpt dan een bedrijfje zoeken die bv U2 ic of Main power management ic kan vervangen, ik denk dat daar het probleem ligt.

NielsMartens 20-09-16 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door faire4u (Bericht 1025496)
indien je geen garantie meer hebt, zou ik voor de zekerheid de batterij nogmaals vervangen als dat niet helpt dan een bedrijfje zoeken die bv U2 ic of Main power management ic kan vervangen, ik denk dat daar het probleem ligt.

Vandaag opnieuw een nieuwe batterij laten plaatsen. Updates volgen :)

NielsMartens 21-09-16 16:50

Nieuwe batterij erin, zelfde resultaat. Winkel wist me te vertellen dat het probleem 9/10 in het moederbord zou zitten.. Ik denk dat ik gewoon de knoop maar doorhak en ga upgraden naar de IPhone 7.

Iedereen toch bedankt voor de moeite! :-)

Patrique 21-09-16 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NielsMartens (Bericht 1025600)
Nieuwe batterij erin, zelfde resultaat. Winkel wist me te vertellen dat het probleem 9/10 in het moederbord zou zitten.. Ik denk dat ik gewoon de knoop maar doorhak en ga upgraden naar de IPhone 7.

Iedereen toch bedankt voor de moeite! :-)

Jammer, succes!

faire4u 22-09-16 13:33

Z'n ic laten vervangen is tegenwoordig niet zo duur, gemiddeld vragen ze er €50,- voor.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:59.