iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone garantie bij media markt (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/174442-iphone-garantie-media-markt.html)

jplt 19-09-16 19:33

iPhone garantie bij media markt
 
Hoi,

Ik ben van plan een iPhone 7 te kopen alleen heb ik geen idee hoe het zit met de garantie van Apple producten als ze niet zijn gekocht bij een AppStore of via Apple.com. Mijn vraag is dus, als ik een iPhone haal bij de media markt heeft die dan dezelfde garantie als één gekocht via Apple.com? Normaal gesproken zou ik hem gewoon via Apple.com bestellen, maar bij de media markt duurt het veel minder lang dan 2 tot 3 weken :).


Alvast bedankt!

Blazez 19-09-16 19:37

Heel simpel. Een jaar heb je bij Apple, het tweede jaar (volgens nederlands consumentenrecht) moet je verhalen bij de verkopende partij.
Koop je hem bij Apple zelf, kan je twee jaar aankloppen bij Apple. Koop je hem bij de Mediamarkt, moet je het tweede jaar bij de Mediamarkt aankloppen.

jplt 19-09-16 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 1025453)
Heel simpel. Een jaar heb je bij Apple, het tweede jaar (volgens nederlands consumentenrecht) moet je verhalen bij de verkopende partij.
Koop je hem bij Apple zelf, kan je twee jaar aankloppen bij Apple. Koop je hem bij de Mediamarkt, moet je het tweede jaar bij de Mediamarkt aankloppen.

Is er nog verschil tussen het tweede jaar van Apple en mediamarkt?

Wally© 19-09-16 20:53

Je zal altijd via Mediamarkt moeten...1ste of 2de jaar maakt niet uit...

Guest-20180925190238 19-09-16 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jplt (Bericht 1025461)
Is er nog verschil tussen het tweede jaar van Apple en mediamarkt?

Ja, een garantieafhandeling duurt bij Apple twee tot drie dagen. Bij Mediamarkt twee tot drie maanden.

Blazez 19-09-16 20:54

Ik dacht begrepen te hebben dat je (in nederland) in het eerste jaar ook direct bij Apple aan kon kloppen. Hoe een storing of eventuele reparatie bij de mediamarkt gaat durf ik je niet te vertellen. Daar heb ik geen ervaring mee.

Wally© 19-09-16 20:55

Alleen voor support...

Hardware is voor de rekening van Mediamarkt...

jplt 19-09-16 22:29

Ik merk het al, gaat hem niet worden. Garantie bij onze media markt is verschrikkelijk, hoopte dat Apple's garantie hier los van stond. Dan wacht ik liever iets langer en heb ik voor het zelfde geld garantie bij Apple.


Bedankt allemaal !

kimvb 19-09-16 23:16

Ik klop nogthans altijd bij apple aan. Ook al heb ik hem ergens anders gekocht. En deze nemen dit toch altijd aan

Starscreamer 20-09-16 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jplt (Bericht 1025472)
Ik merk het al, gaat hem niet worden. Garantie bij onze media markt is verschrikkelijk, hoopte dat Apple's garantie hier los van stond. Dan wacht ik liever iets langer en heb ik voor het zelfde geld garantie bij Apple.


Bedankt allemaal !

1e jaar van de garantie altijd APPLE bellen!!!!
Anders krijg je van die Dynafix oplossingen :d

jevamo 20-09-16 13:59

klopt, ongeacht waar je heb koopt. Het 1e jaar kun je voor fabrieksgaranties altijd bij apple terecht. 2e jaar bij degene waar je het aangeschaft hebt. Overigens als je besluit Apple care erop te nemen, kun je 2 jaar lang ook bij apple terecht.

Freeltd 23-09-16 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer (Bericht 1025490)
1e jaar van de garantie altijd APPLE bellen!!!!
Anders krijg je van die Dynafix oplossingen :d

Sowiso altijd via Apple om Dynafix te vermijden, maar vraag me af of die via apple ook niet gewoon via dynafix gaan?
Iemand bij MM in BE vertelde mee eens dat MM niet met Dynafix werkt. Of dat weer is, weet ik niet.

yukhalilsel 23-09-16 13:52

Je kan te allen tijde bij Apple terecht voor garantie. Ook als het toestel elders is aangeschaft. Apple weet wie de verkopende partij is en zal eventuele reparatie kosten die door de verkopende derde partij vergoed moet worden verhalen bij die derde partij.

Zo heb ik altijd mijn bij T-Mobile gekochte apparaten direct bij Apple laten repareren en ben ik nooit weggestuurd om me bij T-Mobile te melden.

Dit is ook het geval bij andere fabrikanten. Je kan altijd met je bon terecht bij de fabrikant zelf als zij een vestiging of winkel hebben in Nederland.

fmrama 23-09-16 20:17

Apparaten duurder dan 20 euro zou ik nooit bij mm kopen.

Pleur 27-09-16 12:17

Er bestaat in Nederland geen 'tweede jaar' garantie. Het gaat hierbij om de levensduur van het product.

Ik zou al mijn Apple producten altijd bij Apple zelf kopen. Ik heb mijn iPhone 5 na 3 jaar gewoon binnen consumentenrecht door Apple kunnen laten repareren.

Bron: Uitbreiding door Nederlandse wetgever | ECC Nederland


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:36.