iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Foto's importeren van PC zonder iTunes (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/174480-foto-s-importeren-pc-zonder-itunes.html)

Apple89 22-09-16 16:27

Foto's importeren van PC zonder iTunes
 
Wie kan mij helpen a.u.b.

Het volgende:

Ik wil zonder iTunes foto's van mijn computer naar mijn iPhone kopiëren, daarbij wil ik geen gebruik maken van online cloud diensten.
Ook wil ik dat de bestandsnaam van de foto de opeenvolgende is van de huidige foto, voorbeeld om duidelijker te zijn: laatste foto dat op de iPhone is IMG_0002 dan wil ik dat de geimporteerde foto IMG_0003 wordt, en niet dat de bestandsnaam van de foto wordt overgenomen bijv IMG_7550.

Wat heel vervelend is dat m'n vriendin foto's via Airdrop stuurt en dat de bestandsnamen van haar telefoon wordt overgenomen, en als ik de foto's op de pc wil importeren staan ze helemaal door elkaar omdat de bestandsnamen van de andere iPhone wordt overgenomen. En dat wil ik dus niet dat het zelfde gebeurt als ik foto's van de PC naar de iPhone ga importeren.

Wie heeft hier ervaring mee en welke Apps raden jullie aan, hopelijk ben ik wel duidelijk geweest :))))

bing69 25-09-16 08:32

Photosync??

Blazez 25-09-16 23:08

Wat ik vaak gebruik is Adobe bridge. Is een onderdeel van Adobe CC en is gratis. Daarmee kan je alle foto's van je telefoon halen. Een optie die ik fijn vind is de batch file rename functie. Ik hernoem de foto's vaan naar datum-tijd. (20160925-1245.jpg).
Hiermee kan je zonder problemen foto's van meerdere toestellen door elkaar zetten als je ze op bestandsnaam sorteert.

Patrique 26-09-16 11:42

Voor zover ik het begrijp wil hij foto's van zijn pc NAAR de iPhone kopiëren zonder iTunes. Via de verkenner kan dat in ieder geval niet.

pantahduc 26-09-16 13:46

Ik heb OneDrive op mijn laptop en iPhone gezet. Toen daar de foto's ingezet op mijn laptop. Dan staan ze ook op je mobiel. Toen alles geselecteerd en opgeslagen. Dan komen ze in je fotomap op je iPhone te staan. Ik weet niet of je dit bedoelt, maar ben er net achter om mijn foto's zo op mijn iPhone terug te krijgen.

Blazez 26-09-16 13:56

Als je geen cloud wil gebruiken is OneDrive ook geen optie. Ik was ook al uitgegaan van data van de telefoon naar de pc en niet andersom.
Ik hoorde pas iemand de app Photosync zeggen, zoek daaar eens op zou ik zeggen. Ee zijn wel Apps die je zo kan instellen dat je direct vanaf een pc naar de telefoon kan kopiëren. Wellicht kan photosync dat ook.
Bestandsnamen op de telefoon is volgens mij geen probleem. Volgens mij worden de foto's in volgorde gezet van de datum/tijd dat de foto genomen wordt. Deze data staat in de EXIF gegevens. Dus zolang due gegevens intact blijven is de bestandsnaam onbelangrijk.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 september 2016 om 13:57 ----------

Toevoeging, voor wat ik lees kan je eea inderdaad met photosync wel voor elkaar krijgen (zonder cloud spullen)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:49.