iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Sinds iOS 10 heeft WhatsApp - melding een ander geluid (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/174520-sinds-ios-10-heeft-whatsapp-melding-ander-geluid.html)

piebus 26-09-16 08:51

Sinds iOS 10 heeft WhatsApp - melding een ander geluid
 
Beste,

Sinds mijn upgrade naar iOS 10 (iPhone 6s) hebben mijn WhatsApp - meldingen een ander geluid gekregen.
'Heel eenvoudig op te lossen' hoor ik jullie zo denken, maar helaas is dit niet zo.
Via de instellingen van WhatsApp selecteer ik wel degelijk het gewenste geluid, maar bij een melding krijg ik steeds die andere toon (die ik wel wil ontvangen bij bv. nieuwsmeldingen).

Het is precies alsof het WhatsApp - geluid 'overruled' wordt door iets. Zie ik iets over het hoofd? Kan ik via de algemene instellingen van de iPhone ook WhatsApp - zaken instellen?

Thanks!

Gonus 26-09-16 09:48

Heb je dit forum al eens doorzocht op mogelijke oplossingen?

piebus 26-09-16 10:01

Ja... en niet onmiddellijk iets concreet gevonden. Wel iemand met hetzelfde probleem, maar nog geen antwoord op.

Gonus 26-09-16 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door piebus (Bericht 1025858)
Ja... en niet onmiddellijk iets concreet gevonden.

Zou dit het probleem/de oplossing kunnen zijn?

Link

piebus 26-09-16 16:24

Yes. Het gewoon eens uit- en inschakelen van m'n telefoon lijkt het te doen!
Hoe simpel kan het zijn... en waarom dacht ik er niet zelf aan.

In elk geval erg bedankt!

Sabouma 03-11-16 10:44

Dit trucje had ik ook toegepast, en het leek te werken, maar nu zijn we weer terug bij af. Het lijkt wel alsof de laatste 2 updates de boel weer hebben vernaggeld...

Gonus 03-11-16 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sabouma (Bericht 1027459)
Dit trucje had ik ook toegepast, en het leek te werken, maar nu zijn we weer terug bij af. Het lijkt wel alsof de laatste 2 updates de boel weer hebben vernaggeld...

Ik heb geen problemen meer die hierop lijken. Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen?

Sabouma 03-11-16 10:57

Foon uit en weer aan, geluiden opnieuw ingesteld

Gonus 03-11-16 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sabouma (Bericht 1027462)
Foon uit en weer aan, geluiden opnieuw ingesteld

En lost dit het probleem (tijdelijk) op?

Pallmyra 03-11-16 11:35

Sinds iOS 10 heeft WhatsApp - melding een ander geluid
 
Dit helpt bij mij alleen maar tijdelijk.. Na een dag gaan alle instellingen weer terug naar de "niet gewenste" instellingen.
Erg irritant!

georgeleenders 08-11-16 09:36

WhatsApp ander meldingsgeluid na update
 
Mijn vrouw (iPhone 5S) en ik (iPhone 6) hebben hetzelfde probleem.
Het meldingsgeluid van WhatsApp is veranderd en niet meer opnieuw in te stellen.
Wij gebruiken altijd "Tijdsverloop" en Xylofoon" en dat werkt niet meer. Alleen "pling" werkt en die hoor je bijna niet.

MCNO 08-11-16 10:08

Hier ook een 5s en werkt gewoon!

Ga in de app Whatsapp zelf naar instellingen - meldingen.
Daar zie je meldingen voor prive en groepschats.

Bij geluid kan je ze naar keuze aanpassen.

georgeleenders 08-11-16 14:31

Dat heb ik juist al 100x gedaan. Ik ben niet de enige die er last van heeft...

edje-ken 08-11-16 17:20

Ook hier is het geluid niet goed te krijgen.
Ook alles al geprobeerd.

Christelke 14-11-16 11:10

Ik had ook het probleem, heb mijn iPhone volledig afgezet, teug opgestart en probleem is opgelost. Hopelijk blijft dit maar als ik dit allemaal lees vrees ik ervoor :rolleyes:

Christelke 15-11-16 08:17

Help, mijn ingesteld geluid is terug weg, en dit na 1 dag al. Zijn hier nu echt geen oplossing voor? Mijn ingesteld geluid is goed hoorbaar maar het geluid dat altijd wordt overgenomen hoor je niet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 november 2016 om 08:31 ----------

Net nog eens even op zoek gegaan op het net en het volgende tegengekomen. Je moet uw IPhone geforceerd terug opstarten. Dit doe je door de aan/uit- en thuisknop (=ronde knop onderaan) tegelijkertijd in te drukken tot het Apple logo verschijnt. Dit proces kan soms enkele seconden duren en het is dus belangrijk dat je de knoppen tegelijk blijft indrukken tot het Apple logo verschijnt. Zo kan het voorvallen dat je soms nog 10 seconden deze knoppen aan het indrukken bent terwijl het scherm van je iDevice zwart is. Door deze geforceerde herstart worden alle processen volledig afgebroken en opnieuw opgestart, dit is de oplossing voor de meest voorkomende problemen. Ik heb dit net uitgevoerd, hopelijk is dit de oplossing.

Guest-20180925190238 15-11-16 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Christelke (Bericht 1027811)
Je moet uw IPhone geforceerd terug opstarten. Dit doe je door de aan/uit- en thuisknop (=ronde knop onderaan) tegelijkertijd in te drukken tot het Apple logo verschijnt. Dit proces kan soms enkele seconden duren en het is dus belangrijk dat je de knoppen tegelijk blijft indrukken tot het Apple logo verschijnt. Zo kan het voorvallen dat je soms nog 10 seconden deze knoppen aan het indrukken bent terwijl het scherm van je iDevice zwart is. Door deze geforceerde herstart worden alle processen volledig afgebroken en opnieuw opgestart, dit is de oplossing voor de meest voorkomende problemen.

Dat noemt men dan een harde reset


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:50.