iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 6 Wi-Fi werkt na enkele uren niet meer/ bluetooth stuk (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/174562-iphone-6-wifi-werkt-na-enkele-uren-niet-meer-bluetooth-stuk.html)

siemenabrams 29-09-16 08:46

Iphone 6 Wi-Fi werkt na enkele uren niet meer/ bluetooth stuk
 
Hallo,

Ik heb een iphone 6 64 gb en heb deze onlangs 2de hands gekocht. Gebruiker zei dat hij perfect in orde was, wat ook zo lijkt. Toestel is 1 jaar en 4 maanden oud.

Wat is nu het probleem: wanneer mijn iphone enkele uren op staat werkt hij perfect, na een aantal uur of soms al na één uur, zit ik op Wi-Fi en wordt ineens het Wi-Fi symbool linksbovenaan grijs... Vanaf DAT moment krijg ik geen apps meer open, heb ik geen internet meer en kan ik enkel nog calculator, notities, camera (de basisapps) openen. Soms krijg ik hem niet eens uitgezet en moet ik de hele iPhone rebooten.Wanneer ik de iphone opnieuw opzet is alles weer zoals het moet werken.

Ik heb al gebeld naar de Apple support, zij zeiden mijn toestel te configureren als nieuw, omdat de fout zich misschien voordeed in de reservekopie. Dit blijkt dus niet zo te zijn, want ik zit nog steeds met het zelfde probleem. Ook als ik opsta 's morgens en mijn vliegtuigstand afzet loopt hij soms meteen vast. Allemaal heel eigenaardig.

De Bluetooth connectie werkt trouwens ook niet zoals het moet. Volgens mij ligt het dan aan de Wi-Fi-Bluetooth chip, als deze bestaat? Want de Wi-Fi-adapter zal het niet zijn, aangezien de Wi-Fi perfect werkt als deze niet 'grijs' wordt.

Kan iemand me hiermee helpen of zeggen wat ik kan doen?

Alvast bedankt.

Guest-20180925190238 29-09-16 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door siemenabrams (Bericht 1026099)
De Bluetooth connectie werkt trouwens ook niet zoals het moet. Volgens mij ligt het dan aan de Wi-Fi-Bluetooth chip, als deze bestaat?

Die bestaat.

Als Bluetooth ook niet werkt dan zit dit intermitterend probleem met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in de Wi-Fi/Bluetooth radiochip. Een reflow van de radiochip kan misschien helpen. Dat hielp vroeger soms bij sommige iPhone 4S die ook last hadden van dit probleem.

siemenabrams 29-09-16 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1026100)
Die bestaat.

Als Bluetooth ook niet werkt dan zit dit intermitterend probleem met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in de Wi-Fi/Bluetooth radiochip. Een reflow van de radiochip kan misschien helpen. Dat hielp vroeger soms bij sommige iPhone 4S die ook last hadden van dit probleem.

Hallo, bedankt voor uw reactie. Wat houdt zo een reflow van de chip in?

Guest-20180925190238 29-09-16 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door siemenabrams (Bericht 1026101)
Wat houdt zo een reflow van de chip in?

Dat de soldeerpunten van de radiochip weer even vloeibaar gemaakt worden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:39.