//

Whatsapp laat nummer zien in plaats van namen, staan wel in contactenlijst.

Whatsapp laat nummer zien in plaats van namen, staan wel in contactenlijst. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb al een tijd zitten zoeken op het forum, maar ik kan tot nog toe geen oplossing vinden dus ik probeer het nu toch ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-09-16, 12:41
barttje barttje is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 19
Standaard Whatsapp laat nummer zien in plaats van namen, staan wel in contactenlijst.

Ik heb al een tijd zitten zoeken op het forum, maar ik kan tot nog toe geen oplossing vinden dus ik probeer het nu toch via deze weg. Ik heb sinds een dag een iPhone 6s 64GB nadat ik ben overgestapt van een HTC One M8. Ik heb al mijn contacten over gezet en ze staan dan ook in mijn contactenlijst.

Het probleem is echter dat in WhatsApp in verschillende groepschats er mensen zijn waarvan er alleen een telefoonnummer staat, zonder enige naam er bij. Deze mensen staan echter wel in mijn contactenlijst, zowel van WhatsApp als de iPhone zelf. Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Nu kan ik namelijk niet zien wie iets zegt in een groepschat wat heel onhandig is.

Bij voorbaat dank!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-09-16, 14:24
papegaai01 papegaai01 is offline
• iOS 13.2.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 65
Standaard

Heb je Whatsapp wel toegang gegeven tot je contactenlijst?
  #3  
Oud 29-09-16, 14:39
barttje barttje is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 19
Standaard

Ja, ik heb het bij Instellingen, en dan onderaan bij WhatsApp aangevinkt. Of zijn er wellicht nog andere vinkjes die ik aan moet zetten?
  #4  
Oud 29-09-16, 15:02
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barttje Bekijk bericht
Ja, ik heb het bij Instellingen, en dan onderaan bij WhatsApp aangevinkt. Of zijn er wellicht nog andere vinkjes die ik aan moet zetten?
Bedoel je onder Instellingen -> Privacy -> Contacten?
(dat zou i.m.o voldoende moeten zijn om WhatsApp toegang te geven tot je contacten)

Hoe heb je je contacten van de HTC naar de iPhone gekopieerd?
Staat het mobiele nummer van de contactpersonen in het juiste veld ingevuld onder de contact gegevens?
  #5  
Oud 29-09-16, 15:19
barttje barttje is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 19
Standaard

Ja, daar staat het ook goed aangevinkd. Ik heb eerst mijn contacten, agenda en foto's gekopieerd via de Move to iOs app op Android. toen dat niet werkte heb ik vandaag nog eens mijn contacten op mijn HTC gesynchroniseerd met mijn Google account en deze opnieuw toegevoegd op mijn Iphone.

Zou het kunnen dat dit niet goed is gegaan? Ik heb dit gedaan via Instellingen -> Contacten -> Accounts -> Nieuwe account
  #6  
Oud 29-09-16, 15:23
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Ik heb zelf geen ervaring met die manier van contacten overzetten helaas... misschien dat iemand anders hierover iets nuttigs kan zeggen.

Als je naar je contacten gaat en je opent er eentje waarmee je ook contact hebt via WhatsApp. Zie je daar een telefoonnummer staan in het juiste format en in het juiste veld?
  #7  
Oud 29-09-16, 15:29
barttje barttje is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 19
Standaard

Ik weet niet wat gebruikelijk is bij Apple, maar voor + achternaam staat gewoon goed en het is een +316 nummer. Wat ik zelf apart vindt is dat ik heb contacten heb die er goed in staan, en contacten die er blijkbaar niet in goed staat. Bij de ''goede contacten'' staat erin het telefoonboek bij: IM-account (gevonden in WhatsApp). en bij de ''foute contacten staat er alleen het nummer bij. Blijkbaar vindt WhatsApp deze contacten niet? Ik heb alleen geen idee hoe dit kan.
  #8  
Oud 30-09-16, 10:50
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Verwijder eens een zo'n contact en breng hem opnieuw in.
  #9  
Oud 30-09-16, 10:55
barttje barttje is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 19
Standaard

Dit heb ik net geprobeerd maar werkt jammer genoeg ook niet. Wat ook vreemd is dat normaal wanneer je op WhatsApp op een nummer drukt je een aantal mogelijkheden krijgt met als onderste ''Aan contacten toevoegen''. Bij deze contacten is dat echter niet zo, hier komt er: Info, Bel +316..., Stuur bericht aan +316..., Controleer beveiligingscode. Wanneer je naar Info -> Wijzig gaat kan je wel een naam toevoegen, maar dan werkt het nog niet.
  #10  
Oud 30-09-16, 12:32
Timbo82 Timbo82 is offline
• iOS 8.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 60
Standaard

Bij mij was het opgelost door de groepsapps te verlaten en weer opnieuw uitgenodigd te worden.
  #11  
Oud 30-09-16, 16:35
barttje barttje is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 19
Standaard

Ik heb inmiddels m'n iPhone voor de tweede keer teruggezet naar fabrieksinstellingen en alles weer opnieuw geïnstalleerd. Het probleem lijkt verholpen, ik kan veel contacten nog steeds niet toevoegen aan mijn contactenlijst, maar ik kan wel via Info -> Wijzig een naam invoeren die nu wel blijft staan. Hopen dat het blijft werken
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Muziek: Muziek via Itunes lijken wel op mijn Iphone te staan maar staan er niet op Marmuis Muziek, foto & video 0 27-02-13 10:49
Waarom laat mijn iPhone veel platenhoesjes niet zien die er in iTunes wel zijn? tergil Archief 1 19-02-09 18:45
Naam zien inplaats van nummer Drumpie Archief 3 09-02-08 19:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:08.