iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen Wi-Fi na update iOS 10.0.2 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/174581-geen-wi-fi-na-update-ios-10-0-2-a.html)

lammie51 01-10-16 09:37

Geen Wi-Fi na update iOS 10.0.2
 
Na de update iOS 10.0.2 kan ik niet op Wi-Fi komen of het valt meteen weer weg. Ik heb de fabrieksinstellingen voor netwerk gereset en bij locatievoorzieningen de Wi-Fi uitgezet. Het probleem blijft, wat kan ik doen?

Guest-20180925190238 01-10-16 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lammie51 (Bericht 1026188)
Het probleem blijft, wat kan ik doen?

Als je die update naar iOS 10.0.2 OTA (op het toestel zelf) gedaan hebt dan herstel de iPhone met iTunes. Als Wi-Fi dan weer werkt kan je een iTunes of iCloud backup terugzetten.

lammie51 01-10-16 09:49

Ja ik heb de update op de iPhone zelf gedaan, dus advies via de iMac > iTunes herstellen/terugzetten naar fabrieksinstellingen van het netwerk?

Guest-20180925190238 01-10-16 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lammie51 (Bericht 1026191)
...dus advies via de iMac > iTunes herstellen/terugzetten naar fabrieksinstellingen...

Ja, herstellen met iTunes naar fabrieksinstellingen. Als Wi-Fi na het herstel werkt kan je een backup terugzetten. Succes gewenst. :-)

lammie51 02-10-16 10:58

Helaas is het probleem nog niet verholpen

Guest-20180925190238 02-10-16 11:12

Als het op een maagdelijke iPhone, zonder backups, nog steeds niet werkt moet je beginnen denken aan een hardware probleem.

Edit:
Ik neem aan dat je de router ook al eens gereset hebt. Indien niet dan doe dat.

lammie51 02-10-16 13:18

Nee want op mijn andere apparaten werkt Wi-Fi perfect (iMac en iPad ) maar zal dat toch even doen

Manuela1965 03-10-16 23:06

Ik heb er ook last van,exact hetzelfde probleem. Ook loopt hij vast in de telefoonapp.is het bij jou opgelost?

lammie51 08-10-16 16:10

Geen Wi-Fi na update iOS 10.0.2
 
Na het recette van de KPN experiabox (9) heb ik een zwakke Wi-Fi verbinding, die af en toe weer wegvalt.

lammie51 09-10-16 18:42

niemand een oplossing?

tratra 10-10-16 13:56

Ik had dat een tijdje terug, niet met KPN maar met Ziggo.
Lang mee bezig geweest, uiteindelijk lag het toch aan het Ziggo modem.
Ik zou als ik jou was bij KPN informeren...
Bestaat er zoiets als een Xperia-forum?
Dan zou ik het daar eens proberen, succes.

lammie51 10-10-16 14:12

Ja ik heb contact gehad met KPN maar het ligt niet aan het modem, alle andere apparaten werken wel goed

tratra 10-10-16 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lammie51 (Bericht 1026535)
Ja ik heb contact gehad met KPN maar het ligt niet aan het modem, alle andere apparaten werken wel goed

Hierboven had @timosha al gezegd: "Als het op een maagdelijke iPhone, zonder backups, nog steeds niet werkt moet je beginnen denken aan een hardware probleem."

Mij reactie is gebaseerd op jou opmerking: "Na het recette van de KPN experiabox (9) heb ik een zwakke Wi-Fi verbinding, die af en toe weer wegvalt."

(Ik neem aan dat met recette - resetten bedoeld wordt)

Is de zwakke wegvallende verbinding alleen op je iPhone? Heb je al op andere wi-fi netwerken getest?

In mijn geval hadden niet alle apparaten op hetzelfde wi-fi netwerk last van zwakke verbinding, wegvallen, hickups en lags, dus dacht ik dat het aan die specifieke apparaten lag.

Ziggo heeft het oude modem doorgemeten en kon geen storing vinden, dus "het lag aan mij", het router gedeelte van de Ziggo modem gebruik ik niet, daar heb ik Apple Airports voor.

Na de zoveelste keer alles resetten, instellen enz.enz. , ook het modem in bridge modus laten zetten, en maar weer bellen met Ziggo heb ik uiteindelijk een nieuw modem/router gekregen.

Mijn wi-fi netwerk loopt weer gesmeerd. Het lag niet aan een van mijn apparaten.

Wel heb ik tijdens de storing-opsporing een fijn programma'tje gevonden om mijn wi-fi netwerk te monitoren: NetSpot: https://www.netspotapp.com (er is ook een windows versie)

Hoop dat je hier wat aan hebt.

lammie51 10-10-16 21:08

Het probleem is opgelost via het KPN forum: het ligt aan het hoesje!!!!! Hoesje verwijderd en weer Wi-Fi af en toe zwak en af en toe heel sterk maar het valt niet meer weg.
Dit zou dan betekenen dat die update naar iOS 10.0.2 de sterkte van de Wi-Fi van de iPhone negatief beïnvloed heeft en dat is natuurlijk niet best. Voor de update deed de iPhone het immers gewoon met hoesje en nu moet het hoesje er vanaf voor een Wi-Fi verbinding.

Otje82 10-10-16 21:50

Waarom ligt het altijd aan een update? Ik heb de update ook gedaan heb internet van ziggo. Heb een hoesje om mijn telefoon maar helemaal nergens last van. Ik het hele huis super signaal en internet.

lammie51 11-10-16 10:04

Het hoesje eraf dan werkt Wi-Fi ook nog niet constant. Gisterenavond redelijk vandaag weer vaker niet dan wel Wi-Fi

Guest-20180925190238 11-10-16 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lammie51 (Bericht 1026548)
Dit zou dan betekenen dat die update naar iOS 10.0.2 de sterkte van de Wi-Fi van de iPhone negatief beïnvloed heeft en dat is natuurlijk niet best.

Dat geloof je toch zelf niet?

Als de iPhone op 2.4 GHz verbinding maakt met die Experiadoos dan zit er mogelijk intermitterende interferentie in de weg. Toestellen met een antenne met de volle lengte (λ/2) hebben daar niet zoveel last van. Toestellen met een compromisantenne zoals een iPhone wel.

Zet in de Experiadoos het 2.4 GHz kanaal op 1 of 13. En probeer nog eens. Indien mogelijk gebruik de 5 GHz band.

lammie51 11-10-16 12:33

Nee ik geloofde het ook niet, maar ik heb nu wel Wi-Fi weliswaar zwak maar toch.
Op de experiabox v9 zit geen 5 GHz. Ja ik heb al vaak het kanaal aangepast.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:30.