iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 6 camera's en flashlight kapot, batterij loopt snel leeg (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/174591-iphone-6-camera-s-flashlight-kapot-batterij-loopt-snel-leeg.html)

Ilseeee 02-10-16 12:47

iPhone 6 camera's en flashlight kapot, batterij loopt snel leeg
 
Hi all,

Ik heb problemen met mijn iPhone 6. Twee dagen geleden werd mijn iPhone ontzettend warm, ik heb het toestel uitgezet om schade te voorkomen. Volgende dag weer opgestart, maar opnieuw hetzelfde probleem. Ik heb toen de nieuwe software-update (10.0.2) gedaan, daarna werd het toestel niet meer zo warm.

De volgende problemen traden echter wel op na de software update:
  • Front camera geeft wisselend gekleurde pixels
  • Back camera werkt helemaal niet
  • Achterkant rond de camera wordt nog steeds warm
  • Hele toestel wordt weer warm tijdens het opladen
  • Batterij gaat ontzettend snel leeg

Ik heb al een soft reset geprobeerd, zonder succes. Lijkt dit op een software probleem of moet ik echt mijn camera's laten vervangen? En waar komt het probleem met de accu dan vandaan?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Guest-20180925190238 02-10-16 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ilseeee (Bericht 1026234)
Lijkt dit op een software probleem of moet ik echt mijn camera's laten vervangen?

Dit lijkt absoluut niet op een software probleem. Indien het een software probleem zou zijn dan zouden alle iPhone 6 met iOS 10.0.2 dit probleem hebben. En dat is duidelijk niet het geval.

Zijn er aan die iPhone al eens dingen gerepareerd of vervangen zoals bv. een scherm? Of een accu vervangen?

Ilseeee 02-10-16 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1026235)
Dit lijkt absoluut niet op een software probleem. Indien het een software probleem zou zijn dan zouden alle iPhone 6 met iOS 10.0.2 dit probleem hebben. En dat is duidelijk niet het geval.

Zijn er aan die iPhone al eens dingen gerepareerd of vervangen zoals bv. een scherm? Of een accu vervangen?

Nee, ik heb het toestel nu 1,5 jaar en nooit problemen mee gehad.

Guest-20180925190238 02-10-16 12:58

Als je die update naar iOS 10.0.2 OTA (op het toestel zelf) gedaan hebt dan herstel de iPhone met iTunes. Zet voorlopig geen backup terug. Als alles weer normaal werkt kan je een backup terugzetten. Indien niet zal je de iPhone moeten laten herstellen.

Een OTA update kan soms het één en ander verknoeien maar zo dramatisch als jij het beschrijft nu ook weer niet.

Ilseeee 02-10-16 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1026238)
Als je die update naar iOS 10.0.2 OTA (op het toestel zelf) gedaan hebt dan herstel de iPhone met iTunes. Zet voorlopig geen backup terug. Als alles weer normaal werkt kan je een backup terugzetten. Indien niet zal je de iPhone moeten laten herstellen.

Een OTA update kan soms het één en ander verknoeien maar zo dramatisch als jij het beschrijft nu ook weer niet.

Ga ik later vandaag eens proberen, weet ik in ieder geval waar het aan ligt. Ik zal even delen wat daaruit is gekomen!

Ilseeee 02-10-16 16:33

Ik heb de iPhone inmiddels herstel via iTunes zonder backup terug te zetten, dit heeft helaas niet gewerkt.

Wel lijkt het erop dat de camera's en flashlight niet werken doordat de iPhone te warm is. Er wordt een uitroepteken linksboven in het camerascherm weergegeven met de melding dat de flits niet kan worden ingeschakeld doordat de iPhone te warm is...

Zal het dan toch een defect in de accu zijn?

Guest-20180925190238 02-10-16 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ilseeee (Bericht 1026253)
Zal het dan toch een defect in de accu zijn?

Dat is niet uitgesloten. Laat de accu vervangen. En wacht daar niet te lang mee. Als de accu echt heel warm wordt kan die zich opblazen. Als het toestel nog onder garantie is dan claim garantie.

Blazez 02-10-16 22:03

Laat de accu echter niet vervangen bij een beunhaas. Dan ben je meteen je garantie kwijt. Je hebt nog garantie, dus schrijf op wat je allemaal gedaan hebt en neem direct contact met Apple op. Case aanmaken en al je bevindingen voorleggen.

Ilseeee 03-10-16 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 1026266)
Laat de accu echter niet vervangen bij een beunhaas. Dan ben je meteen je garantie kwijt. Je hebt nog garantie, dus schrijf op wat je allemaal gedaan hebt en neem direct contact met Apple op. Case aanmaken en al je bevindingen voorleggen.

Volgens de controle van service en supportdekking van Apple zou ik geen garantie meer hebben. Ik weet dat hier in het algemeen onduidelijkheid over bestaat, aangezien Apple 1 jaar garantie biedt, maar wettelijk bepaald is dat het 2 jaar zou moeten zijn.

Kortom, heb ik nog wel garantie?

Blazez 03-10-16 22:23

Waar heb je het toestel gekocht? Bij Apple zelf of bij een andere winkel.
Als je bij Apple gekocht hebt, kan je voor het tweede jaar bij Apple terecht
Als je het toestel bij een andere winkel gekocht heb, moet je voor het tweede jaar bij die winkel zijn.

Er zijn hier echter op het forum ook gebruikers die vertelden dat ze ook een toestel dat ergens anders gekocht hadden gewoon bij Apple geserviced kregen. Daar heb ik alleen geen ervaring mee.

Ilseeee 04-10-16 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 1026287)
Waar heb je het toestel gekocht? Bij Apple zelf of bij een andere winkel.
Als je bij Apple gekocht hebt, kan je voor het tweede jaar bij Apple terecht
Als je het toestel bij een andere winkel gekocht heb, moet je voor het tweede jaar bij die winkel zijn.

Er zijn hier echter op het forum ook gebruikers die vertelden dat ze ook een toestel dat ergens anders gekocht hadden gewoon bij Apple geserviced kregen. Daar heb ik alleen geen ervaring mee.

Ik heb vandaag een Apple store bezocht, die verwezen mij door naar de winkel waar ik de iPhone heb gekocht. Zij gaan nu het toestel opsturen, hopen dat ze niet iets vinden waardoor het mijn 'schuld' zou zijn.

Blazez 04-10-16 22:27

"Zij"in deze is dus de winkel waar je hem hebt gekocht? Bij Apple zelf kreeg je dus geen voet aan de grond? Jammer.
Laat nog even weten hoe het afloopt. Hopelijk valt het mee.

Ilseeee 05-10-16 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 1026313)
"Zij"in deze is dus de winkel waar je hem hebt gekocht? Bij Apple zelf kreeg je dus geen voet aan de grond? Jammer.
Laat nog even weten hoe het afloopt. Hopelijk valt het mee.

'Zij' is inderdaad de winkel. Heb gelukkig een iPhone 5 tijdelijk meegekregen, dus dat is dan weer een voordeel van het opsturen buiten Apple om.

Keep you posted!

suzuki2002 08-10-16 13:59

Waterschade zal de uitkomst zijn van het onderzoek


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:01.