//

Iphone maakt geen contact meer met pc via usb en laadt ook niet meer op.

Iphone maakt geen contact meer met pc via usb en laadt ook niet meer op. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Bij het aansluiten van mijn Iphone US 8 GB 1.0 - 1.1.14 krijg ik geen verbinding meer met mijn Laptop. Ik heb Itunes 7.7. Mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-07-08, 00:34
grungie grungie is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Zonhoven
Berichten: 32
Angry Iphone maakt geen contact meer met pc via usb en laadt ook niet meer op.

Bij het aansluiten van mijn Iphone US 8 GB 1.0 - 1.1.14 krijg ik geen verbinding meer met mijn Laptop. Ik heb Itunes 7.7.

Mijn laptop herkent ook mijn Iphone niet meer.( via verkenner of Itunes)

Ook merk ik dat de batterij via de adapter (aangesloten op het netstroom) ook niet meer oplaadt.

Verder werken alle applicaties op de Iphone.

Kan iemand mij helpen?

Grungie
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-07-08, 09:58
grungie grungie is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Zonhoven
Berichten: 32
Standaard Wie kan mij helpen?

Afgelopen nacht heb ik de Iphone via de adapter aangesloten gelaten. Deze morgen zag ik dat de batterij toch is opgeladen, maar ik krijg niet het venstertje te zien dat de batterij aan het laden is of opgeladen is.

Ik zit wel nog met het andere probleem. Ik krijg geen verbinding meer gemaakt met de PC en Itunes. Zonder dit kan ik niet synchroniseren

Ik kan de Iphone enkel nog gebruiken als GSM en om te surfen.

Is dit een softwarematig of hardwarematig probleem?
  #3  
Oud 27-07-08, 10:17
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Eens een andere usb poort geprobeerd. Blijt soms wel eens te helpen hoor.
  #4  
Oud 27-07-08, 10:36
grungie grungie is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Zonhoven
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
Eens een andere usb poort geprobeerd. Blijt soms wel eens te helpen hoor.
Ik heb al 2 verschillende kabeltjes gebruikt. Op mijn laptop en op de desktop pc.

Ik heb ook al geprobeerd om via 'instellingen' - 'algemeen' - 'Stel opnieuw in' - 'Herstel alle instellingen' het op te lossen.

Maar zonder resultaat Ik zou niet weten waaraan het ligt.

Vrijdag heb ik zonder problemen de Iphone nog kunnen laden, op zaterdag werkt het plots niet meer. Ik heb geen updates of veranderingen op de Iphone uitgevoerd.
  #5  
Oud 27-07-08, 10:43
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Misschien eens een restore proberen ? Ik zie dat je nog werkt met 114, is dan ook de ideale gelegenheid op te upgraden naar 2.0. Wel eerst alles goed doorlezen hier.
https://forum.iculture.nl/f14/i...ameltopic.html
  #6  
Oud 27-07-08, 11:34
grungie grungie is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Zonhoven
Berichten: 32
Standaard Verbinding Iphone <--> Pc

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
Misschien eens een restore proberen ? Ik zie dat je nog werkt met 114, is dan ook de ideale gelegenheid op te upgraden naar 2.0. Wel eerst alles goed doorlezen hier.
https://forum.iculture.nl/f14/i...ameltopic.html

Dat is wat ik ook wilde proberen maar zolang de Iphone niet herkent wordt door Itunes kan ik niets doen.

Hoe kan ik de Iphone weer in verbinding krijgen met mijn desktop pc of laptop?
  #7  
Oud 28-07-08, 01:04
grungie grungie is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Zonhoven
Berichten: 32
Standaard

wanneer ik de iphone aansluit via de usb-kabel gebeurt er niets. De pc ziet niet dat er een apparaat wordt aangesloten. Getest met een ander apparaat aan te sluiten. Dit werkt wel. Is er iemand die dit ook al heeft voorgehad? En is er een oplossing om dit te herstellen? Het is zeer vervelend om niet te kunnen synchroniseren met Itunes.
  #8  
Oud 28-07-08, 01:15
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

Als ik het goed begrijp heb je wel de herstel (restore) poging gedaan?
Nu staat je iPhone dus in recovery- of DFU modus en kun je er helemaal niets meer mee, das balen.
Ik had verwacht dat het software matig zou zijn en in DFU de PC de iPhone wel weer zou herkennen.
Als dit het dus niet doet is het (hoogstwaarschijnlijk) dus een hardware probleem.
Zit niets anders op dan hem door een reparatie bedrijf te laten nakijken.
Nu heb je ook geen telefoon/internet functie meer, dus heb je er anders ook niets meer aan.
  #9  
Oud 28-07-08, 22:25
grungie grungie is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Zonhoven
Berichten: 32
Standaard Oproep aan Professionals

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Redchilly Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp heb je wel de herstel (restore) poging gedaan?
Nu staat je iPhone dus in recovery- of DFU modus en kun je er helemaal niets meer mee, das balen.
Ik had verwacht dat het software matig zou zijn en in DFU de PC de iPhone wel weer zou herkennen.
Als dit het dus niet doet is het (hoogstwaarschijnlijk) dus een hardware probleem.
Zit niets anders op dan hem door een reparatie bedrijf te laten nakijken.
Nu heb je ook geen telefoon/internet functie meer, dus heb je er anders ook niets meer aan.
Ja, ik heb een poging tot herstel gedaan, maar zolang ik geen verbinding kan maken tussen mijn Iphone en de pc gaat dit niet.

Ik vermoedde dat het ook een software probleem zou zijn, maar daar begin ik aan te twijfelen.

Al de functies van mijn Iphone werken nog, hij is dus nog NIET dood.

Ik kan enkel geen contact meer krijgen met de pc.

Normaal gezien springt de Iphone aan wanneer je deze oplaadt of aansluit op de pc. Maar er gebeurt niets. Scherm blijft zwart.

Ondanks het scherm zwart blijft kan ik mijn Iphone toch nog opladen via de adapter. (maar daar zie je niets van, scherm blijft zwart, normaal verschijnt er een venstertje met de batterijcapaciteit)

Wat denken de 'professionals' van dit probleem? Is dit nog te fixen?

Wie kan er mij helpen?
  #10  
Oud 29-07-08, 01:48
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grungie Bekijk bericht
Ja, ik heb een poging tot herstel gedaan, maar zolang ik geen verbinding kan maken tussen mijn Iphone en de pc gaat dit niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grungie Bekijk bericht
Al de functies van mijn Iphone werken nog, hij is dus nog NIET dood.
Even voor de duidelijkheid, staat je iPhone nu in restore modus of DFU of niet

Anders gevraagd, hoe heb je de herstel poging gedaan?
Gewoon aan de PC hangen om te proberen "herstellen" in iTunes aan te klikken gaat hem niet worden.
Dat lijkt me vrij duidelijk, dus, in restore modus of DFU je iPhone, maar daar krijg je hem zonder Computer niet meer uit.

Wat heb je gedaan? wees eens iets duidelijker?
Zo kunnen we er weinig mee natuurlijk
  #11  
Oud 29-07-08, 23:01
grungie grungie is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Zonhoven
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Redchilly Bekijk bericht
Even voor de duidelijkheid, staat je iPhone nu in restore modus of DFU of niet

Anders gevraagd, hoe heb je de herstel poging gedaan?
Gewoon aan de PC hangen om te proberen "herstellen" in iTunes aan te klikken gaat hem niet worden.
Dat lijkt me vrij duidelijk, dus, in restore modus of DFU je iPhone, maar daar krijg je hem zonder Computer niet meer uit.

Wat heb je gedaan? wees eens iets duidelijker?
Zo kunnen we er weinig mee natuurlijk
Ik probeer een connectie te krijgen tussen mijn pc en Iphone. Normalerwijze springt je Iphone aan wanneer je deze via de USB-kabel aansluit op je pc. Dit doet mijn Iphone niet meer.

Dus probeer ik deze in DFU te zetten zoals beschreven in de wiki.
Hoe activeer je DFU mode ?

1. Sluit je iPhone aan op je Mac of PC - en zorg ervoor dat iTunes openstaat.

2. Druk de "home button" en "power button" tegelijkertijd in.

3. Wacht totdat de "shutdown slider" verschijnt, blijf de buttons nog 4 a 5 seconden vasthouden.
de iPhone sluit nu helemaal af.

4. Laat nu de "power button" los, en hou de "home button" ingedrukt.
Er verschijnt geen apple logo, als deze wel verschijnt heb je de "power button"
te lang vastgehouden, probeer het dan opnieuw.

Maar bij punt 5 Wacht 5 a 10 seconden, iTunes geeft de melding dat er een iPhone is aangetroffen in "restore mode" krijg ik geen melding.
Het scherm blijft zwart.

Ik werk met Windows XP, iTunes 7.7.O.43
iPhone 1.1.14


Dus : hoe krijg ik mijn Iphone in DFU? Is er nog een andere manier om dit te doen?
  #12  
Oud 30-07-08, 00:20
batumulia batumulia is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 101
Stuur een bericht via ICQ naar batumulia
Standaard

Enigste andere manier om hem in DFU te krijgen is softwarematig, maar dat helpt bij jou ook niet...
  #13  
Oud 30-07-08, 00:51
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

OK, vergeet DFU, we gaan naar restore modus.
Dit is heel simpel (zelfs zo simpel dat ik het laatst per ongeluk deed onderweg )
Soft reset je iPhone door power en sleep button 10 seconden tegelijk ingedrukt te houden.
Als het apple logo in beeld komt laat je de sleep/wake button los, maar houd de home button ingedrukt.
Nu springt je iPhone in restore modus en krijg je een plaatje in beeld van kabeltje en iTunes logo (o.i.d.)

De enige "catch" in deze is dat je telefoon hier zonder computer nooit meer uit komt!!
Ik denk dat het een software probleem is (zoals in veel gevallen) en dat je nu kunt restoren aan je PC.
Mocht dit echter niet het geval zijn heb je dus niets meer aan je mooie apparaat.
Bedenk dus eerst of je het aandurft voor je deze stappen neemt, risico is natuurlijk bij jezelf.

Niet om je te beinvloeden, maar zoals ik al schreef, ik denk dat het zo goedkomt.
Zoals je iPhone nu is heb je er ook niet heel veel aan, dus niet geschoten is altijd mis.
Maar nogmaals, als het niet lukt heb je niets meer, en zul je hem moeten laten repareren.
(of opsturen naar Croiman voor onderdelen )
  #14  
Oud 30-07-08, 23:45
grungie grungie is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Zonhoven
Berichten: 32
Angry

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Redchilly Bekijk bericht
OK, vergeet DFU, we gaan naar restore modus.
Dit is heel simpel (zelfs zo simpel dat ik het laatst per ongeluk deed onderweg )
Soft reset je iPhone door power en sleep button 10 seconden tegelijk ingedrukt te houden.
Als het apple logo in beeld komt laat je de sleep/wake button los, maar houd de home button ingedrukt.
Nu springt je iPhone in restore modus en krijg je een plaatje in beeld van kabeltje en iTunes logo (o.i.d.)

De enige "catch" in deze is dat je telefoon hier zonder computer nooit meer uit komt!!
Ik denk dat het een software probleem is (zoals in veel gevallen) en dat je nu kunt restoren aan je PC.
Mocht dit echter niet het geval zijn heb je dus niets meer aan je mooie apparaat.
Bedenk dus eerst of je het aandurft voor je deze stappen neemt, risico is natuurlijk bij jezelf.

Niet om je te beinvloeden, maar zoals ik al schreef, ik denk dat het zo goedkomt.
Zoals je iPhone nu is heb je er ook niet heel veel aan, dus niet geschoten is altijd mis.
Maar nogmaals, als het niet lukt heb je niets meer, en zul je hem moeten laten repareren.
(of opsturen naar Croiman voor onderdelen )
Zelfs dit heb ik al gedaan, ik krijg dus een kabeltje en iTunes logo op mijn iPhone. Maar zelfs dan krijg ik geen verbinding tussen de pc (iTunes) en mijn iPhone.

Je zegt dat ik niet meer uit deze mode geraak. Toch lukt mij dat toch. Gelukkig maar... zo kan ik nog iets doen met mijn iPhone, het enige wat ik niet kan is synchroniseren met iTunes. Dus... geen nieuwe muziek; foto's

Bestaat er niets zoiets als een harde reset zoals bij mijn oude Qtek?

Maar alvast bedankt voor je reactie.
  #15  
Oud 31-07-08, 01:32
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

Hmmm, klinkt dan toch meer als een hardware probleem
En nee, een hard-reset zoals je Qtec op het toestel bestaat niet, dat is bij de iPhone "herstellen" via iTunes.

Ben ik wel benieuwd hoe je uit de restore modus bent gekomen, bij mij lukte dat laatst niet.
Gemaakte foto's kun je er nog wel afhalen via SSH en WinSCP, dus die ben je niet kwijt.
Nieuwe er op zetten kan via deze weg geloof ik ook, maar weet ik niet zeker.

Nog 1 poging, is het niet je kabeltje? Heb je het al eens bij een ander getest met ander kabeltje?
Als je een iPod hebt kun je daar ook de kabel van gebruiken. Daarna ben ik echt door mijn opties heen
  #16  
Oud 31-07-08, 20:08
grungie grungie is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Zonhoven
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Redchilly Bekijk bericht
Hmmm, klinkt dan toch meer als een hardware probleem
En nee, een hard-reset zoals je Qtec op het toestel bestaat niet, dat is bij de iPhone "herstellen" via iTunes.

Ben ik wel benieuwd hoe je uit de restore modus bent gekomen, bij mij lukte dat laatst niet.
Gemaakte foto's kun je er nog wel afhalen via SSH en WinSCP, dus die ben je niet kwijt.
Nieuwe er op zetten kan via deze weg geloof ik ook, maar weet ik niet zeker.

Nog 1 poging, is het niet je kabeltje? Heb je het al eens bij een ander getest met ander kabeltje?
Als je een iPod hebt kun je daar ook de kabel van gebruiken. Daarna ben ik echt door mijn opties heen
Om terug uit de restore mode te komen, heb ik gewoon mijn pover-button ingedrukt tot hij uitvalt. En daarna nog eens drukken om de iPhone terug op te zetten.
Ik heb op youtube verschillende filmpjes bekeken hoe je de iPhone in DFU moet zetten. Hij doet alles behalve contact maken met de pc (iTunes). Ook niet met een ander kabeltje en ook niet op een andere pc.
Apparaatbeheer ziet geen iPhone.
Ik vrees dus dat ik mijn iPhone ergens moet laten herstellen of een nieuwe 3G aanschaffen.
Ik heb mijn Iphone begin mei uit San Francisco meegebracht, en naar de garantie kan ik ook wel fluiten, omdat hij unlockt is. Dit is dus vreselijk balen.
  #17  
Oud 29-09-08, 20:56
grungie grungie is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Zonhoven
Berichten: 32
Standaard

Mijn Iphone werkt weer. Het was dus een hardware probleem, zoals ik zelf al vermoedde. Na een test bleek dat een onderdeel dat zorgt voor de communicatie defect was. Hierbij wil ik nog even vermelden dat Iphone-service een 10 van mij krijgt voor de geleverde service. Deze middag had ik mijn Iphone binnengebracht en om 17.00 uur mocht ik deze hersteld gaan ophalen. Grote klasse
  #18  
Oud 27-12-09, 22:00
koen.devuyst koen.devuyst is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 1
Standaard

grungie

ik denk dat ik net hetzelfde probleem heb met mijn iphone. Hij laadt niet meer op via pc (usb) en connecteert niet meer met iphoitunes. Mijn vrouw heeft dezelfde en bij haar werkt wel alles nog.
de iphones komen uit china dus kan moeilijk terug naar de winkel.

ik ben ook in restore modus geraakt (kabeltje met itunes logo) maar pc herkent iphone niet.
zijn er nog andere mogelijkheden dat ik kan toepassen?

Waar heb jij je iphone binnen gedaan voor herstel?

mvg
koen
  #19  
Oud 13-10-11, 22:16
1962spud 1962spud is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 1
Standaard

IK denk dezelfde probleem te hebben met mijn iphone. Hij laadt niet meer op via pc/laptop (usb) en maakt geen verbinding met itunes.
  #20  
Oud 04-11-11, 02:48
ThamarBerber ThamarBerber is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Nederland
Berichten: 6
Standaard

Hier ook. Is gekomen na update iOS5.
Maakt via de computer geen contact meer met iTunes, versie 10.
Icoontje 'iPhone van ...' niet te zien, en opladen via iTunes doet de telefoon ook niet meer.
Opladen kan alleen nog maar met kabel & stopcontact. En dan ook nog ALLEEN als de telefoon HELEMAAL uitstaat! Als de telefoon wél aanstaat, trekt de batterij helemaal LEEG!
Ben sinds de update ook alles kwijt: foto's, muziek, contacten, apps, alles.
Moest volgens de medewerker in de KPN winkel de iPhone 'als Nieuwe iPhone configureren'.
Heb alle apps via iTunes op de iPhone handmatig terug kunnen zetten. Met behulp van mijn oude Nokia heb ik handmatig weer alle contacten terug kunnen zetten op de iPhone. Heeft héél véél tijd gekost!
Maar foto's en muziek heb ik nog steeds niet terug.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone start niet meer op zonder usb (+ meer problemen) Trax iPhone algemeen 15 24-11-12 13:37
HELP, iPhone laadt niet meer op! Erdg iPhone algemeen 5 11-02-11 12:07
iphone 3G laadt niet meer op via usb belgiumiphone iPhone algemeen 20 12-04-10 00:19
iPhone trilt NIET & ook geen geluid meer bij sms angelo123 iPhone algemeen 3 06-05-09 10:42
iPhone laadt niet meer op, geen recovery of DFU mode meer mogelijk SoundForge iPhone algemeen 7 05-11-08 23:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:45.