iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   HELP! Na de update na IOS 10 klopt mijn locatie niet meer. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/174696-help-na-de-update-na-ios-10-klopt-mijn-locatie-niet-meer.html)

Budig 13-10-16 09:21

HELP! Na de update na IOS 10 klopt mijn locatie niet meer.
 
HELP!
Na de update na IOS 10 klopt mijn locatie niet meer.
Via mijn computer log ik in op ICloud en krijg dan de melding “Uw Apple ID wordt gebruikt om in te loggen op een PC in de buurt van Mill, Noord-Brabant”.
Dit terwijl ik op mijn werk in Amsterdam in log.
En mijn vriendin logt thuis in op ICloud op haar computer en daarvan krijg ik een melding dat zij ergens in Zuid-Holland inlogt via mijn Apple ID terwijl zij naast mij zit. Kan iemand mij helpen? Ik heb al “Herstel locatie en privacy” gedaan

Guest-20180925190238 13-10-16 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Budig (Bericht 1026665)
Via mijn computer log ik in op ICloud en krijg dan de melding “Uw Apple ID wordt gebruikt om in te loggen op een PC in de buurt van Mill, Noord-Brabant”.
Dit terwijl ik op mijn werk in Amsterdam in log.

Dan is het toch de computer die problemen heeft met de locatiebepaling en niet de iPhone?

Citaat:

En mijn vriendin logt thuis in op ICloud op haar computer en daarvan krijg ik een melding dat zij ergens in Zuid-Holland inlogt via mijn Apple ID terwijl zij naast mij zit.
Idem dito.

broosje 13-10-16 12:58

Zelfde probleem hier, ik log in op Icloud, geeft locatie Amsterdam aan terwijl ik in Breda zit.

Pleur 13-10-16 13:12

"Wat doe ik als ik de locatie in het inlogbericht niet herken?
Wanneer u inlogt op een nieuw apparaat, ontvangt u een bericht op uw andere vertrouwde apparaten waarin de locatie bij benadering van het nieuwe apparaat op een kaart wordt weergegeven. Dit is een locatie bij benadering op basis van het IP-adres dat het apparaat momenteel gebruikt, en niet de exacte locatie van het apparaat. De weergegeven locatie weerspiegelt mogelijk het netwerk waarmee u verbonden bent en niet uw fysieke locatie.
Als u weet dat u de persoon bent die probeert in te loggen maar de weergegeven locatie niet herkent, kunt u nog steeds tikken op 'Sta toe' en verder inloggen.
Als u echter een bericht ziet waarin wordt gemeld dat uw Apple ID is gebruikt om in te loggen op een nieuw apparaat en u niet de persoon bent die heeft ingelogd, tikt u op 'Sta niet toe' om te verzekeren dat de inlogpoging wordt geblokkeerd."


Bron: https://support.apple.com/nl-nl/HT204915

broosje 13-10-16 14:26

Dit gevonden op het Apple forum:

Locatie-informatie is niet afkomstig van de locatie van het apparaat (Apple Maps), maar vanaf locatie gemeld door uw ISP als locatie voor uw IP-adres.

PhonePad 13-10-16 19:52

Bovenstaand heb ik ook geconstateerd op mijn nwe 7, heb ik laten zien in de Apple Store.

Kan dus geen kwaad....!

Scooter 13-10-16 21:26

Ik woon in Kruishoutem en bij mij zegt hem steeds dat ik ergens in regio Brussel zit raar maar bon Kruishoutem is dan ook maar een kleine gemeente ;)

Pleur 14-10-16 08:16

Ik heb het ook regelmatig. Ik krijg regelmatig de melding dat ik in Zwolle inlog. Zwolle heb je hier in het schone Zuiden echter niet.

iPhoneAlot 14-10-16 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pleur (Bericht 1026728)
Ik heb het ook regelmatig. Ik krijg regelmatig de melding dat ik in Zwolle inlog. Zwolle heb je hier in het schone Zuiden echter niet.

Als ik vergeet mijn VPN-account uit te zetten, log in in Washington, Stockholm of Londen. Zo kom je nog eens ergens!

Otje82 14-10-16 10:15

Als ik op mn telefoon inlog op find my iPhone dan is ie tot op de meter nauwkeurig.

PhonePad 14-10-16 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Otje82 (Bericht 1026732)
Als ik op mn telefoon inlog op find my iPhone dan is ie tot op de meter nauwkeurig.

Ja maar daar gaat het hier niet om..

Budig 17-10-16 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1026666)
Dan is het toch de computer die problemen heeft met de locatiebepaling en niet de iPhone?



Idem dito.

Ik heb het op elke computer waar ik inlog

Pleur 18-10-16 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Budig (Bericht 1026874)
Ik heb het op elke computer waar ik inlog

Het heeft te maken met het IP adres waar je mee verbonden bent. Zoals op de eerder aangegeven website staat genoemd, kan het niet zoveel kwaad als je zeker weet dat jij hebt bent.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:32.