iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 7 (+) volumeknop defect (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/174742-iphone-7-volumeknop-defect.html)

eddie7325 18-10-16 16:30

Iphone 7 (+) volumeknop defect
 
Zijn er al mensen die ervaringen hebben met het laten maken van een iPhone 7?

Ik heb namelijk sinds vorige week vrijdag een kapotte (+) volumeknop. Wilde het geluid harder zetten. De eerste paar klikjes deed hij het gewoon en ineens ingedrukt en de knop zit vast en klikt niet meer. Best raar voor een toestel van 3 weken oud.
Kan ook niet te maken hebben met stof, want ik heb een originele silicone hoes er om heen van Apple.

Aankomende vrijdag een afspraak bij de Apple store in A'dam.

Als ik hem nu laat maken gaat dat dan niet ten koste van de waterdichtheid?
Of repareren ze de toestellen nog niet en geven ze een nieuwe mee?

Ik hoor graag de ervaringen (als die er zijn)

Blazez 18-10-16 16:42

Een maandagmorgen model is altijd mogelijk. Heb ik bij iemand anders ook wel meegemaakt. Na een paar dagen defect.
Werd gewoon omgeruild en werkt op de dag van vandaag nog steeds.

eddie7325 18-10-16 16:47

Dat is inderdaad mogelijk. Ik heb het persoonlijk nog niet meegemaakt.

Krijg je dan gewoon een nieuwe in doos met alle accessoires?
Of een refurbished?

Blazez 18-10-16 17:00

Het is alweer een paar jaar geleden, maar we hebben toen een compleet nieuwe gekregen (met doosje en accessoires erbij). Een refurbished zat dacht ik in een kleiner doosje zonder accessoires.

eddie7325 18-10-16 19:50

Duidelijk, het lijkt mij ook meer dan normaal dat ik gewoon een nieuwe krijg. In plaats van een refurbished. Mits deze er al zijn natuurlijk.

Freeltd 18-10-16 22:44

Veel redurbs zullen er momenteel ook nog niet zijn.

Blazez 18-10-16 22:55

Die zullen er inderdaad nog niet heel erg veel zijn.
Maar laat je nog wel even weten hoe het gaat daar?
Een tip kan ik je nog wel meegeven, neem in ieder geval je aankoopbewijs mee. Of zorg dat je deze digitaal beschikbaar hebt. Dat heeft ont wel een keer geholpen toen we daar waren.

eddie7325 19-10-16 17:37

Dat zal ik doen. Bedankt voor de tip.
Ik denk inderdaad ook dat ze nog niet veel refurbished iPhone 7 hebben.
Had voor de zekerheid nog wel even naar de apple store in Amsterdam gebeld, want er stond op de site van apple dat er geen voorraad van de 7 128gb matzwart is. Medewerker vertelde mij dat ze meestal wel een speciale voorraad aanhouden voor dit soort gevallen.

Houd jullie op de hoogte!

eddie7325 24-10-16 14:37

Afgelopen vrijdag naar de Apple store in Amsterdam geweest.
Ik had de afspraak om 12:30 ingepland. Alleen kwam ik door file pas rond 13:00 aan.
Zij vertelde mij ter plekke dat ik voor niks gekomen was aangezien de afspraak was gecanceld en want het was nogal druk.
Toch konden ze mij op de wachtlijst zetten en die zou volgens de medewerker minimaal 2 uur kunnen duren want er stonden +100 man in de wachtrij. Dat maar gedaan en gewacht op een sms. Na een drankje en broodje verder dacht ik eigenlijk bij mijzelf, ik lijk wel gek dat als ik een telefoon van 3 weken oud heb die kapot is, dat ik gewoon zonder pardon naar huis wordt gestuurd. Ik ben terug gegaan en heb de manager aangesproken om een klacht in te dienen. Uit eindelijk kon de manager mij vertellen dat ik een afspraak over 35 min, terwijl ik nog geen 45 min weg was geweest.

Uit eindelijk heeft de manager mij geholpen en aan een tafel gezet. Na 35 minuten heb ik mij aangemeld en zeiden dat ik wel aan de desbetreffende tafel kon blijven zitten want ik had de afspraak toch over 10 min. Toch een half uur á 3 kwartier verder werd ik onrustig want ik was nog steeds niet geholpen. Dus heb een medewerker aangesproken, deze man vertelde mij dat de 2e afspraak ook was gecanceld want ik was aan een verkeerde tafel neergezet. Oftewel ik ben boos geworden en eiste dat ik met een aantal minuten geholpen werd. En inderdaad met een paar minuten stond er een medewerker voor mij die me wel kon helpen. Echter was er GEEN servicevoorraad aanwezig zoals eerder werd vermeld door een medewerker van Apple Amsterdam aan de telefoon. Telefoon besteld en moest met 2 weken terug komen. Teleurgesteld naar huis dus.

Ik was 5 minuten van het centraal station en ik werd gebeld. Door Apple Amsterdam.
Zij vertelde mij dat er toch nog een was, want iemand anders was deze vergeten op te halen. Oftewel ik kon hem nu gelijk op halen.

Al met al, ik was 5 uur en veel gezeur verder, maar ik had met geluk een nieuwe iPhone.
Echter zonder accessoires. Maargoed, het is gelukt.

iPhoneAlot 24-10-16 17:30

De les is duidelijk: zorg dat je op tijd bent voor de eerste afspraak!

eddie7325 24-10-16 18:09

Eerder altijd op tijd geweest voor de afspraken. Zoals aangegeven heb ik niet zelf voor gekozen om drie kwartier tot een uur in de file te staan. Maar je hebt wel gelijk.
Ze cancelen de afspraak binnen 9 minuten als jij er niet bent

ipotdje 24-10-16 19:19

maar als je er dan wel op tijd zit, zijn ze 15m te laat (ervaring in Brussel)

Blazez 24-10-16 21:04

Bedankt voor je verhaal. Goed om te lezen. Balen inderdaad dat je denkt genoeg tijd te hebben en dat je dan nog te laat komt door een file. Daar kan je oko bijna niet op plannen, zeker geen drie kwartier file.
Dat ze dan nog je op een verkeerde tafel zetten en je dan niet kunnen vinden is bull. Er zijn geen tientallen tafels. Alleen zij mogen blijkbaar fouten maken. Jammer is dat.
Wel fijn dat het verhaal dan een happy end heeft. We zijn gek op happy ends :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:14.