iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 6 Geen service (alleen in huis) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/174760-iphone-6-geen-service-alleen-huis.html)

Suussss 20-10-16 20:09

iPhone 6 Geen service (alleen in huis)
 
Ik heb mijn moeder mijn oude iPhone 6 gegeven en zij heeft in haar huis het probleem dat het toestel 'geen service' aangeeft. Op andere plekken heeft ze hier geen last van. De Wi-Fi doet het wel gewoon in huis op het toestel. Ik heb het volgende geprobeerd waardoor het lijkt alsof het aan het toestel ligt.

iPhone 6 met haar simkaart in haar huis = Geen service
iPhone 6 met mijn simkaart in haar huis = Geen service
iPhone 6 met haar simkaart buiten of in een ander gebouw = Wel service

iPhone 7 met mijn simkaart in haar huis = Wel service
iPhone 7 met haar simkaart in haar huis = Wel service

Ik kom er maar niet achter wat het zou kunnen zijn.

edje-ken 20-10-16 21:20

Enige oplossing die ik kan bedenken.
Geef haar jouw iphone 7 :)

Scooter 21-10-16 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suussss (Bericht 1027054)
Ik heb mijn moeder mijn oude iPhone 6 gegeven en zij heeft in haar huis het probleem dat het toestel 'geen service' aangeeft. Op andere plekken heeft ze hier geen last van. De Wi-Fi doet het wel gewoon in huis op het toestel. Ik heb het volgende geprobeerd waardoor het lijkt alsof het aan het toestel ligt.

iPhone 6 met haar simkaart in haar huis = Geen service
iPhone 6 met mijn simkaart in haar huis = Geen service
iPhone 6 met haar simkaart buiten of in een ander gebouw = Wel service

iPhone 7 met mijn simkaart in haar huis = Wel service
iPhone 7 met haar simkaart in haar huis = Wel service

Ik kom er maar niet achter wat het zou kunnen zijn.

1 ding is zeker het ligt niet aan het toestel want ik heb dat probleem hier ook op een appertement

Suussss 21-10-16 19:43

Die iPhone 7 mag ze over 2 jaar hebben ;)

Ik heb nu in huis een plek gevonden waar hij wel bereik heeft. Daar legt ze hem neer zodra ze thuis komt. Ze doet er in huis toch weinig mee (alleen Whatsapp en bellen).

Maar het blijft vreemd. Want als het niet aan het toestel ligt, hoe kan het dan dat meerdere simkaarten van meerdere providers het in dit toestel niet doen in huis? Terwijl die simkaarten in andere toestellen het wel doen op dezelfde plek.

Scooter 21-10-16 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suussss (Bericht 1027083)
Die iPhone 7 mag ze over 2 jaar hebben ;)

Ik heb nu in huis een plek gevonden waar hij wel bereik heeft. Daar legt ze hem neer zodra ze thuis komt. Ze doet er in huis toch weinig mee (alleen Whatsapp en bellen).

Maar het blijft vreemd. Want als het niet aan het toestel ligt, hoe kan het dan dat meerdere simkaarten van meerdere providers het in dit toestel niet doen in huis? Terwijl die simkaarten in andere toestellen het wel doen op dezelfde plek.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suussss (Bericht 1027054)
Ik heb mijn moeder mijn oude iPhone 6 gegeven en zij heeft in haar huis het probleem dat het toestel 'geen service' aangeeft. Op andere plekken heeft ze hier geen last van. De Wi-Fi doet het wel gewoon in huis op het toestel. Ik heb het volgende geprobeerd waardoor het lijkt alsof het aan het toestel ligt.

iPhone 6 met haar simkaart in haar huis = Geen service
iPhone 6 met mijn simkaart in haar huis = Geen service
iPhone 6 met haar simkaart buiten of in een ander gebouw = Wel service

iPhone 7 met mijn simkaart in haar huis = Wel service
iPhone 7 met haar simkaart in haar huis = Wel service

Ik kom er maar niet achter wat het zou kunnen zijn.

Omdat je ergens anders dus buiten het bewuste huis of gebouw wel service hebt.. Moest het echt aan toestel liggen zou je elders toch ook geen service hebben?

Suussss 21-10-16 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 1027084)
Omdat je ergens anders dus buiten het bewuste huis of gebouw wel service hebt.. Misschien is het huis van je Ma enorm goed geïsoleerd?

Nee want met andere toestellen is er geen probleem in huis. Alleen met dit toestel en alleen in huis.

Het zou kunnen dat het bereik in huis niet optimaal is (ik heb met mijn 7 bijvoorbeeld ook maar 1 a 2 stipjes) en dat de antenne van haar toestel minder goed werkt of het signaal minder goed geleid wordt waardoor je met dat toestel zelfs de 1 a 2 stipjes niet haalt.

Maar hoopte dat er misschien nog een software fout ergens kon zitten.

faire4u 21-10-16 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 1027079)
1 ding is zeker het ligt niet aan het toestel want ik heb dat probleem hier ook op een appertement

Ik weet bijna zeker dat het wel aan het toestel ligt, aangezien die met andere simkaarten in dat huis ook geen bereik heeft en op andere locaties wel bereik heeft.
Als het toestel 100% goed zou werken dan zou die bij z'n moeder thuis met een andere simkaart wel bereik of beter bereik moeten hebben ( je zou dan een verschil moeten zien in netwerk service ) en dat is niet het geval.

Scooter 21-10-16 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door faire4u (Bericht 1027090)
Ik weet bijna zeker dat het wel aan het toestel ligt, aangezien die met andere simkaarten in dat huis ook geen bereik heeft en op andere locaties wel bereik heeft.
Als het toestel 100% goed zou werken dan zou die bij z'n moeder thuis met een andere simkaart wel bereik of beter bereik moeten hebben ( je zou dan een verschil moeten zien in netwerk service ) en dat is niet het geval.

zoals ik eerder al aangaf ik woon op een appartement en hier heb ik in de keuken ook weinig tot geen ontvangst... Trouwens ben niet alleen veel mensen die bij mij op bezoek komen hebben het zelfde wil dit nu zeggen dat we allemaal een slechte iphone hebben?:confused:

faire4u 22-10-16 23:05

Ging toch om het toestel van ts die hij aan z'n moeder gaf en niet om jouw toestel?

jemmie 23-10-16 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suussss (Bericht 1027085)
Nee want met andere toestellen is er geen probleem in huis. Alleen met dit toestel en alleen in huis.

Het zou kunnen dat het bereik in huis niet optimaal is (ik heb met mijn 7 bijvoorbeeld ook maar 1 a 2 stipjes) en dat de antenne van haar toestel minder goed werkt of het signaal minder goed geleid wordt waardoor je met dat toestel zelfs de 1 a 2 stipjes niet haalt.

Maar hoopte dat er misschien nog een software fout ergens kon zitten.

Heb je al eens geprobeerd om te schakelen tussen 4G 3G of 2G,
Instellingen | Mobiel netwerk| Opties mobiele data


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:29.