//

iPhone 6 Geen service (alleen in huis)

iPhone 6 Geen service (alleen in huis) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb mijn moeder mijn oude iPhone 6 gegeven en zij heeft in haar huis het probleem dat het toestel 'geen service' aangeeft. Op andere ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-10-16, 20:09
Suussss Suussss is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 21
Standaard iPhone 6 Geen service (alleen in huis)

Ik heb mijn moeder mijn oude iPhone 6 gegeven en zij heeft in haar huis het probleem dat het toestel 'geen service' aangeeft. Op andere plekken heeft ze hier geen last van. De Wi-Fi doet het wel gewoon in huis op het toestel. Ik heb het volgende geprobeerd waardoor het lijkt alsof het aan het toestel ligt.

iPhone 6 met haar simkaart in haar huis = Geen service
iPhone 6 met mijn simkaart in haar huis = Geen service
iPhone 6 met haar simkaart buiten of in een ander gebouw = Wel service

iPhone 7 met mijn simkaart in haar huis = Wel service
iPhone 7 met haar simkaart in haar huis = Wel service

Ik kom er maar niet achter wat het zou kunnen zijn.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-10-16, 21:20
edje-ken edje-ken is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 168
Standaard

Enige oplossing die ik kan bedenken.
Geef haar jouw iphone 7
  #3  
Oud 21-10-16, 16:29
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suussss Bekijk bericht
Ik heb mijn moeder mijn oude iPhone 6 gegeven en zij heeft in haar huis het probleem dat het toestel 'geen service' aangeeft. Op andere plekken heeft ze hier geen last van. De Wi-Fi doet het wel gewoon in huis op het toestel. Ik heb het volgende geprobeerd waardoor het lijkt alsof het aan het toestel ligt.

iPhone 6 met haar simkaart in haar huis = Geen service
iPhone 6 met mijn simkaart in haar huis = Geen service
iPhone 6 met haar simkaart buiten of in een ander gebouw = Wel service

iPhone 7 met mijn simkaart in haar huis = Wel service
iPhone 7 met haar simkaart in haar huis = Wel service

Ik kom er maar niet achter wat het zou kunnen zijn.
1 ding is zeker het ligt niet aan het toestel want ik heb dat probleem hier ook op een appertement
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #4  
Oud 21-10-16, 19:43
Suussss Suussss is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 21
Standaard

Die iPhone 7 mag ze over 2 jaar hebben

Ik heb nu in huis een plek gevonden waar hij wel bereik heeft. Daar legt ze hem neer zodra ze thuis komt. Ze doet er in huis toch weinig mee (alleen Whatsapp en bellen).

Maar het blijft vreemd. Want als het niet aan het toestel ligt, hoe kan het dan dat meerdere simkaarten van meerdere providers het in dit toestel niet doen in huis? Terwijl die simkaarten in andere toestellen het wel doen op dezelfde plek.
  #5  
Oud 21-10-16, 19:52
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suussss Bekijk bericht
Die iPhone 7 mag ze over 2 jaar hebben

Ik heb nu in huis een plek gevonden waar hij wel bereik heeft. Daar legt ze hem neer zodra ze thuis komt. Ze doet er in huis toch weinig mee (alleen Whatsapp en bellen).

Maar het blijft vreemd. Want als het niet aan het toestel ligt, hoe kan het dan dat meerdere simkaarten van meerdere providers het in dit toestel niet doen in huis? Terwijl die simkaarten in andere toestellen het wel doen op dezelfde plek.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suussss Bekijk bericht
Ik heb mijn moeder mijn oude iPhone 6 gegeven en zij heeft in haar huis het probleem dat het toestel 'geen service' aangeeft. Op andere plekken heeft ze hier geen last van. De Wi-Fi doet het wel gewoon in huis op het toestel. Ik heb het volgende geprobeerd waardoor het lijkt alsof het aan het toestel ligt.

iPhone 6 met haar simkaart in haar huis = Geen service
iPhone 6 met mijn simkaart in haar huis = Geen service
iPhone 6 met haar simkaart buiten of in een ander gebouw = Wel service

iPhone 7 met mijn simkaart in haar huis = Wel service
iPhone 7 met haar simkaart in haar huis = Wel service

Ik kom er maar niet achter wat het zou kunnen zijn.
Omdat je ergens anders dus buiten het bewuste huis of gebouw wel service hebt.. Moest het echt aan toestel liggen zou je elders toch ook geen service hebben?

Laatst gewijzigd door Scooter; 21-10-16 om 20:08.
  #6  
Oud 21-10-16, 20:14
Suussss Suussss is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scooter Bekijk bericht
Omdat je ergens anders dus buiten het bewuste huis of gebouw wel service hebt.. Misschien is het huis van je Ma enorm goed geïsoleerd?
Nee want met andere toestellen is er geen probleem in huis. Alleen met dit toestel en alleen in huis.

Het zou kunnen dat het bereik in huis niet optimaal is (ik heb met mijn 7 bijvoorbeeld ook maar 1 a 2 stipjes) en dat de antenne van haar toestel minder goed werkt of het signaal minder goed geleid wordt waardoor je met dat toestel zelfs de 1 a 2 stipjes niet haalt.

Maar hoopte dat er misschien nog een software fout ergens kon zitten.
  #7  
Oud 21-10-16, 22:09
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scooter Bekijk bericht
1 ding is zeker het ligt niet aan het toestel want ik heb dat probleem hier ook op een appertement
Ik weet bijna zeker dat het wel aan het toestel ligt, aangezien die met andere simkaarten in dat huis ook geen bereik heeft en op andere locaties wel bereik heeft.
Als het toestel 100% goed zou werken dan zou die bij z'n moeder thuis met een andere simkaart wel bereik of beter bereik moeten hebben ( je zou dan een verschil moeten zien in netwerk service ) en dat is niet het geval.

Laatst gewijzigd door faire4u; 21-10-16 om 22:24.
  #8  
Oud 21-10-16, 22:39
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
Ik weet bijna zeker dat het wel aan het toestel ligt, aangezien die met andere simkaarten in dat huis ook geen bereik heeft en op andere locaties wel bereik heeft.
Als het toestel 100% goed zou werken dan zou die bij z'n moeder thuis met een andere simkaart wel bereik of beter bereik moeten hebben ( je zou dan een verschil moeten zien in netwerk service ) en dat is niet het geval.
zoals ik eerder al aangaf ik woon op een appartement en hier heb ik in de keuken ook weinig tot geen ontvangst... Trouwens ben niet alleen veel mensen die bij mij op bezoek komen hebben het zelfde wil dit nu zeggen dat we allemaal een slechte iphone hebben?
  #9  
Oud 22-10-16, 23:05
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Ging toch om het toestel van ts die hij aan z'n moeder gaf en niet om jouw toestel?
  #10  
Oud 23-10-16, 10:47
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suussss Bekijk bericht
Nee want met andere toestellen is er geen probleem in huis. Alleen met dit toestel en alleen in huis.

Het zou kunnen dat het bereik in huis niet optimaal is (ik heb met mijn 7 bijvoorbeeld ook maar 1 a 2 stipjes) en dat de antenne van haar toestel minder goed werkt of het signaal minder goed geleid wordt waardoor je met dat toestel zelfs de 1 a 2 stipjes niet haalt.

Maar hoopte dat er misschien nog een software fout ergens kon zitten.
Heb je al eens geprobeerd om te schakelen tussen 4G 3G of 2G,
Instellingen | Mobiel netwerk| Opties mobiele data
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 6 wisselt steeds van 'geen service' naar wel service... Silked iPhone algemeen 0 03-11-15 21:06
Iphone 5 geen service en geen service apple Huppie iPhone algemeen 8 09-11-13 21:41
Nieuw scherm, alleen Geen service Gerco Buit iPhone algemeen 3 10-06-13 00:16
iPhone geeft alleen 'Zoeken' en 'Geen Service' GeWe iPhone algemeen 3 23-08-12 10:33
sinds gisteren opeens geen service melding in huis ukkie76 Vodafone 4 23-06-12 14:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:24.