//

Updaten

Updaten discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een nieuwe IPad air gekocht,nu geeft hij een update aan naar 10.1.1 Maar ik heb gehoord dat je niet steeds als er een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-11-16, 19:37
Xanthe Xanthe is offline
 
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 88
Standaard Updaten

Ik heb een nieuwe IPad air gekocht,nu geeft hij een update aan naar 10.1.1
Maar ik heb gehoord dat je niet steeds als er een update is dat ook moet doen is dat zo?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-11-16, 19:48
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

iedereen heeft daar wel een mening over denk ik
sommige zeggen dat het onveilig is als je dat niet zou doen
ik ben zelf van mening dat dat wel mee valt
zult altijd zelf ook moeten opletten wat je doet
en ik ben van mening dat van iedere update het apparaat zelf langzamer word
diversen voorbeelden van oudere ipads iphones die erg langzaam worden van ios 9 of 10 en die prima werkte op ios 7 of 8 en ook dat er soms bugs in nieuwe ios zitten
en ikzelf wil toch wel graag een jailbreak op mijn apparaat omdat dat ook een hele hoop voordelen heeft

maar goed dat moet dus ieder voor zich weten wat te doen
  #3  
Oud 09-11-16, 19:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthe Bekijk bericht
Maar ik heb gehoord dat je niet steeds als er een update is dat ook moet doen is dat zo?
Nee, dat is niet zo. In iOS 10.1.1 zijn heel wat veiligheidslekken opgelost. Dus, doe de update maar. Ik heb hier ook nog een iPad Air en die draait perfect op iOS 10.2 Beta.
  #4  
Oud 09-11-16, 20:28
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Zijn alle veiligheidslekken met deze versie opgelost en zijn die lekken van dien aard dat je MOET updaten of zijn de nog niet gevonden lekken nog schadelijker dan die nu gedicht zijn.

Met dit in mijn achterhoofd ga ik mee met de suggestie van trimix. Even pas op de plaats.
Bij iedere update en vooral bij nieuwe releases regent het klachten.

En ja dan heb je nog de jb.
  #5  
Oud 09-11-16, 20:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
Zijn alle veiligheidslekken met deze versie opgelost en zijn die lekken van dien aard dat je MOET updaten of zijn de nog niet gevonden lekken nog schadelijker dan die nu gedicht zijn.
Ik lees altijd de Security Notes van elke iOS of macOS (OS X) update. Vandaar mijn commentaar. En als ik schrijf dat iOS 10.2 Beta perfect draait op een iPad Air dan bedoel ik "dat iOS 10.2 perfect draait op een iPad Air". Supposition éclairée.

Ik heb niet de gewoonte om te roeptoeteren. Dan laat ik over aan anderen die dat veel beter kunnen dan ik.
  #6  
Oud 11-11-16, 00:23
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

ach meneer timosha (denkt alles weer beter te weten ..)
dus alle ios variante voor 10.2 zitten vol met veiligheidslekken ?
raar dan hebben we dus altijd met onveilige telefoons rondgelopen al die tijd ?

een veiligheidslek zit meestal bij een gebruiker zelf !
  #7  
Oud 11-11-16, 09:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trimix Bekijk bericht
ach meneer timosha (denkt alles weer beter te weten ..)
En jij hebt weer eens een goedkope en onveilige portie trimix gesnoven. Dat goedkoop spul beschadigt de grijze massa.
  #8  
Oud 11-11-16, 11:16
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Iedere software zit vol met veiligheidslekken. Dat zijn echter lekken die nog niet gevonden zijn en/of niet (actief) gebruikt/misbruikt worden.
Dus zijn *alle* veiligheidslekken gedicht? Nee, zeker niet. Zijn de meest actueler bekende en/of gevaarlijke lekken gedicht? Waarschijnlijk wel.
Van de oude versies weet je in ieder geval zeker dat ze niet gedicht zijn.

Het is meestal wel een goed idee om als gewone gebruiker niet direct bij het uitkomen van een update je spullen te updaten. Gewoon een of twee (of een paar) dagen wachten en als er geen gekke berichten zijn lekker de boel updaten naar de nieuwste versie.
  #9  
Oud 11-11-16, 11:36
Guest-20170917003111
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthe Bekijk bericht
Ik heb een nieuwe IPad air gekocht,nu geeft hij een update aan naar 10.1.1
Maar ik heb gehoord dat je niet steeds als er een update is dat ook moet doen is dat zo?
Zoals je ziet had Trimix iig gelijk dat de meningen verdeeld zijn

En zoals gewoonlijk ligt de waarheid in het midden. Ja, er worden vaak veiligheidsissues opgelost in nieuwe iOS versies. Maar ook: ja, soms kan het raadzaam zijn even af te wachten met een nieuwe versie installeren. Per versie zul je toch uiteindelijk zelf de afweging moeten maken. Maar omdat niet iedereen even bedreven is in het lezen van release-notes als bv Timosha, en je bugs en andere problemen iha helemaal niet in die release notes zult terugvinden, kun je het beste even de ervaringen van anderen afwachten.

Voornaamste valide reden om niet meteen te updaten zodra een nieuwe versie er is, is namelijk dat Apple de laatste jaren er slechter in slaagt (min of meer) foutloze versies uit te brengen zodat er al snel bugfix-updates volgen. Vooral .0 versies zijn inmiddels vrij berucht maar dat er na 10.1 een 10.1.1 nodig was geeft wel aan dat latere versies ook niet probleemloos (hoeven te) zijn. Even kijken naar de reacties van early adopters bij de update-gerelateerde artikelen elders hier op iCulture geeft vaak een aardig idee hoe groot of klein de eventuele problemen bij een nieuwe versie zijn.

En vooral welke problemen je kunt verwachten. Met name dàt is heel nuttige informatie om je eigen afweging te kunnen maken. Als je bv ook in de auto afhankelijk bent van je iPhone, en je leest dat veel mensen problemen hebben met de bluetooth verbinding in de auto (bij vorige versies waargebeurd) zul je waarschijnlijk liever afwachten...

Tot slot mijn ervaringen en (subjectieve) mening. Heb vier devices die geüpdate kunnen worden, en het bij twee daadwerkelijk gedaan. Geen onoverkomelijke problemen ervaren, maar ondanks de .1.1 versie toch nog wat suffe bugjes. Waaronder één die we al eerder hebben gezien, die toen uiteindelijk opgelost was en nu dus weer terug (af en toe hardnekkig niet automatisch kantelen van het beeld bij kantelen van de ipad, een Air2 in mijn geval)

Al met al geen spijt van de updates, maar ook geen haast met die laatste twee...
  #10  
Oud 11-11-16, 12:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Dat zijn echter lekken die nog niet gevonden zijn en/of niet (actief) gebruikt/misbruikt worden.
Dat zijn de beruchte 0Days die nog niet bekend zijn bij Apple. Wat niet betekent dat die lekken niet bekend zijn bij obscure hackers en organisaties. 0Days kunnen trouwens verkocht worden voor miljoenen €/$.

Security Content of iOS 10.1

https://support.apple.com/en-us/HT207271

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 11-11-16 om 12:36. Reden: Schreifvauten
  #11  
Oud 11-11-16, 15:01
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trimix Bekijk bericht
ach meneer timosha (denkt alles weer beter te weten ..)
dus alle ios variante voor 10.2 zitten vol met veiligheidslekken ?
raar dan hebben we dus altijd met onveilige telefoons rondgelopen al die tijd ?

een veiligheidslek zit meestal bij een gebruiker zelf !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
En jij hebt weer eens een goedkope en onveilige portie trimix gesnoven. Dat goedkoop spul beschadigt de grijze massa.
Ik ga ervanuit als Apple een update uitbrengt dat dit met rede is..
Anderzijds lees ik dat Trimix vooral ook een jailbreak wil hebben tja dan moet je keuzes maken maar laatste jaren mis ik de jailbreak toch niet meer..
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #12  
Oud 11-11-16, 17:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scooter Bekijk bericht
Anderzijds lees ik dat Trimix vooral ook een jailbreak wil hebben tja dan moet je keuzes maken maar laatste jaren mis ik de jailbreak toch niet meer..
Als men een iOS versie kan jailbreaken dan is dat toch het ultieme bewijs dat er veiligheidslekken in de betreffende iOS versie zitten. Lekken die tzt. door Apple gedicht worden.

Voor het overige doe ik niet aan roeptoeterij en al helemaal niet aan pseudo-intellectueel gezwets. Voor mij tellen alleen de feiten en die staan in de Security Content.
  #13  
Oud 11-11-16, 19:57
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

ik denk dat we alle problemen voortaan maar aan meneer timosha moeten voorleggen
aangezien de meneer denkt overal verstand van te hebben ?? zelfs over trimix , terwijl ik denk dat hij niet eens weet waar hij over praat (in het geval van trimix dan ...)

ook de uitspraak als je het kunt jailbreaken is het niet veilig omdat er dan een lek in zit ?
ook voor ios 10 zal er een jailbreak komen (is een kwestie van tijd )

alles wat verbonden is met internet is NIET 100% veilig en zal dat ook nooit zijn

IK geef hier alleen maar een menig wat mensen daar mee doen moeten ze zelf weten
wat meneer timosha denkt te weten moet hij zelf weten en mag hij hier neer schrijven
IK update niet omdat ik daar mijn redenen voor heb
oudere toestellen zou IK dus gewoon niet updaten dat is een mening die ik heb

Laatst gewijzigd door trimix; 11-11-16 om 20:08.
  #14  
Oud 11-11-16, 20:08
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Kan me even niet schelen hoe het bij wie over gekomen is, maar kunnen we alsjeblieft stoppen met op de persoon spelen? Als je iets niet met iemand eens ben, dan is dat maar zo. Niemand hoeft zich meteen aangevallen te voelen, en zeker niet meteen terug te slaan.
Laten we het alsjeblieft een beetje gezellig proberen te houden hier. Er zijn al genoeg plekken waar men elkaar loopt af te zeiken.
  #15  
Oud 11-11-16, 21:11
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Kan me even niet schelen hoe het bij wie over gekomen is, maar kunnen we alsjeblieft stoppen met op de persoon spelen? Als je iets niet met iemand eens ben, dan is dat maar zo. Niemand hoeft zich meteen aangevallen te voelen, en zeker niet meteen terug te slaan.
Laten we het alsjeblieft een beetje gezellig proberen te houden hier. Er zijn al genoeg plekken waar men elkaar loopt af te zeiken.
100% mee eens Blazez!!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 november 2016 om 20:13 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trimix Bekijk bericht
ik denk dat we alle problemen voortaan maar aan meneer timosha moeten voorleggen
aangezien de meneer denkt overal verstand van te hebben ?? zelfs over trimix , terwijl ik denk dat hij niet eens weet waar hij over praat (in het geval van trimix dan ...)

ook de uitspraak als je het kunt jailbreaken is het niet veilig omdat er dan een lek in zit ?
ook voor ios 10 zal er een jailbreak komen (is een kwestie van tijd )

alles wat verbonden is met internet is NIET 100% veilig en zal dat ook nooit zijn

IK geef hier alleen maar een menig wat mensen daar mee doen moeten ze zelf weten
wat meneer timosha denkt te weten moet hij zelf weten en mag hij hier neer schrijven
IK update niet omdat ik daar mijn redenen voor heb
oudere toestellen zou IK dus gewoon niet updaten dat is een mening die ik heb
Timosha heeft anderzijds wel al veel goede raad gegeven op dit forum..
Maar bon elk zijn mening hé
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Updaten dadis1988 iPhone algemeen 0 17-01-11 10:34
iPhone: iPhone 3G naar 4.2.1 moeten updaten i.v.m dataproblemen updaten? Tom! Jailbreak 0 17-12-10 21:38
iPhone 3G: Updaten? farhaa Unlock 1 21-06-10 20:46
Updaten Johan... Archief 2 21-03-09 21:20
updaten vespresso Archief 1 23-12-08 15:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:40.