//

internetfraude iphone hertraceren

internetfraude iphone hertraceren discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Allen, ik zit met een probleem en heb jullie hulp nodig. vooreerst check mn naam, en forum geschiedenis mochten jullie denken dat ik fake ben. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-11-16, 22:12
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard internetfraude iphone hertraceren

Allen,

ik zit met een probleem en heb jullie hulp nodig. vooreerst check mn naam, en forum geschiedenis mochten jullie denken dat ik fake ben. ik kom hier al heel lang en hoop vooral dat timosha me ga kunnen helpen.

Ik heb mijn iphone 6S verkocht op internet omdat ik de 7 wou. ik kreeg reactie van iemand via 2ehands die wou betalen via overschrijving. hij stuurde me een paspoort door en screenshots van homebank hij wou dat ik hem al stuurde om hem te hebben voor het lang weekend. aangezien de naam klopte en ik al zn verrichtingen kon zien heb ik hem vertrouwd. jammergenoeg was alles fake en is de vogel gaan vliegen.

ik ben dus mijn iphone kwijt. Eerste probleem ik heb enkel het serienummer en niet het imeinummer ( het toestel werd omgeruild door Apple door problmenen en in de mail dat ze sturen voor het refurbished toestel staat enkel het nieuwe serienummmer en geen imei. en de politie wil dat...
ten 2e ik heb nooit gebackupt via itunes dus daarin kan ik het ook niet vinden.
Wel zie ik op mijn nieuwe iphone 7 bij icloudopslag wel nog de reservekopie van mijn 6S maar daarin vind ik nergens het imeinummer kan ik het daaruit halen?

Wat me ook opvalt: als ik me aanmeld op webbrowser in icloud en ik ga naar mijn apparaten zie ik nog steeds mijn 6S staan; als ik erop klik zie ik de laatste 4 cijfers van mn imei. maar daar ben ik niets mee. kan ik het hieruit halen? jammergenoeg is mn zoek iphone al uitgeschakeld, maar weten jullie of als het toestel nog steeds onder mijn icloud sta is de icloud lock dan nog actief, ? ik heb bij het resetten zoek iphone moeten uitschakelen maar hoe zit het weer met een restart? moet mn code dan opnieuw worden ingevoerd en is dat niet gebeurd? staat het daarom nog in mijn lijst?

ik wil het toestel graag blokken of imei kunnen achterhalen.

Dank bij voorbaat
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-11-16, 23:47
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Als je 'zoek mijn iPhone' hebt uitgeschakeld is er geen manier om deze nog terug te vinden of op slot te doen dacht ik.

Als je contact opneemt met Apple zelf, kunnen zij dan niet via het serienummer het imei nummer achterhalen?
  #3  
Oud 12-11-16, 04:53
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Bij een refurbished toestel zit een sticker met serienummer en IMEI. Geen foto van gemaakt? Apple weet wat er naar jou is opgestuurd. Als je hen belt met de juiste documenten bij de hand, zullen zij jou wellicht verder kunnen helpen.
__________________
Privacy? Ik heb niets te verbergen, maar dat gaat niemand wat aan!
  #4  
Oud 12-11-16, 06:59
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

hiermee kun je van serial nummer naar imei nummer
IMEI Service
stuur je serie nummer anders even in een pm naar mij dan zal ik jou het imei nr geven
  #5  
Oud 12-11-16, 08:03
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Offtopic, heb je je aangemeld op OpgeletOpInternet.nl - Forumindex ?

Dat forum werkt samen met o.m. de Politie in zaken zoals betaald/opgestuurd maar geen geld ontvangen.
Mostert na de maaltijd: een ID is iets persoonlijks.
Iemand die een ID opstuurt is:
-1 niet goed bij zijn hoofd
-2 een oplichter met een digitaal gestolen ID

Werkt zoek mijn iphone nog (denk het niet) maar zou dat niet werken op je iphone te blokken?
  #6  
Oud 12-11-16, 08:09
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Neen het werkt niet meer maar als ik mij aanmeld via mn pc op iCloud staat mn 6S nog steeds tussen mn apparaten. Apple wil niets doen omdat zoek iPhone uitstaat. Maar als het toestel nog steeds tussen mn apparaten staat is het toch nog steeds gelinkt aan mn iCloud en moet er toch 1 manier zijn om dat toestel te vinden?
  #7  
Oud 12-11-16, 09:21
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
Neen het werkt niet meer maar als ik mij aanmeld via mn pc op iCloud staat mn 6S nog steeds tussen mn apparaten. Apple wil niets doen omdat zoek iPhone uitstaat. Maar als het toestel nog steeds tussen mn apparaten staat is het toch nog steeds gelinkt aan mn iCloud en moet er toch 1 manier zijn om dat toestel te vinden?
Volgens mij niet. Toen ik een aantal jaar geleden mijn 4s verkocht heb ik ook zoek mijn iPhone uitgeschakeld. En toen stond die ook nog tussen mijn apparaten.

Maar daar ben je niets meer mee. Je kan die enkel nog uit de lijst verwijderen.

Je zegt dat Apple niet wil helpen. Ook niet met het imei nummer te geven??
  #8  
Oud 12-11-16, 09:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

@Sergiano

Ge moet aangifte doen bij bij de politie. Met of zonder IMEI-nummer. Het gaat hier over oplichting met de verzwarende omstandigheid dat er gebruik gemaakt werd van vervalste identiteitsbewijzen. Dat is een misdrijf. De politie moet zulke aangiftes doorgeven aan de Procureur des Konings van uw gerechtelijk arrondissement.

Het is niet uitgesloten dat die vervalste identiteitsbewijzen nog voor andere oplichtingen werden gebruikt.

Voor het overige is alleen de Belgische politie en parket bevoegd en niet de Nederlandse.
  #9  
Oud 13-11-16, 03:26
Jura Jura is offline
• iOS 9.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2016
Berichten: 2
Standaard

Hallo,
Ik weet niet of jij dit ook hebt maar ik kwam er laatst achter..
Als je inlogt met je Apple account op een apparaat slaat die dit blijkbaar op of iets dergelijks.. Ik weet nu niet of het Itunes store is of iCloud..

Maar als je naar http://appleid.apple.com gaat en inlogt staat onderaan de pagina een lijst van je apparaten en als je er op klikt zie je gegevens van het apparaat. Ik zet er wel even een fotootje bij van mijn apparaten en waar je het kan vinden, ik hoop dat dit je helpt..


Laatst gewijzigd door Jura; 13-11-16 om 03:30. Reden: Foto bewerkt, eigen adres was zichtbaar..
  #10  
Oud 13-11-16, 06:37
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Great! Ik heb het en speel het door naar de politie! Merci

Weet nu iemand of ik op een of andere manier zoek iPhone kan activeren via mn imei (of hem kan blokkeren vanop afstand dat hij er nx mee is )

Ik ga verder ook sites afschuimen en hem proberen terug te vinden door te vragen om de ilock status te mogen checken online

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 november 2016 om 06:56 ----------

Ter info op sites waar je imei kunt checken staat zoek iPhone On dus ik vermoed dat er al nieuwe zoek iPhone op geplaatst is... maar ik Zie nergens of het toestel aan is of met welke operator het toestel verbonden is.. kan ik dat achterhalen ?
  #11  
Oud 13-11-16, 08:18
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

via imei of serial nr kun je dat checken met welke operator deze het laatste is geactiveerd
stuur mij anders even het serie nummer in een pm ik kan het serie nummer omzetten naar imei nummer en ook kan ik zien met welke provider deze is geactiveerd


en de politie kan echt wel via provider kijken waar de telefoon is weet alleen niet of ze dat zullen doen
  #12  
Oud 13-11-16, 08:51
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trimix Bekijk bericht
via imei of serial nr kun je dat checken met welke operator deze het laatste is geactiveerd
stuur mij anders even het serie nummer in een pm ik kan het serie nummer omzetten naar imei nummer en ook kan ik zien met welke provider deze is geactiveerd


en de politie kan echt wel via provider kijken waar de telefoon is weet alleen niet of ze dat zullen doen
Trimix

Ik heb je gisteren al het serienummer gestuurd. Heb je dat niet ontvangen ?
Ik heb ondertussen het imei nummer ook al door een tip van een post hier boven... heb je dit ook nodig?
  #13  
Oud 13-11-16, 11:46
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

ik heb denk ik nog niks ontvangen check kan via serial of imei kan alle 2

stuur ff opnieuw in een pm
  #14  
Oud 13-11-16, 14:42
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
@Sergiano

Ge moet aangifte doen bij bij de politie. Met of zonder IMEI-nummer. Het gaat hier over oplichting met de verzwarende omstandigheid dat er gebruik gemaakt werd van vervalste identiteitsbewijzen. Dat is een misdrijf. De politie moet zulke aangiftes doorgeven aan de Procureur des Konings van uw gerechtelijk arrondissement.

Het is niet uitgesloten dat die vervalste identiteitsbewijzen nog voor andere oplichtingen werden gebruikt.

Voor het overige is alleen de Belgische politie en parket bevoegd en niet de Nederlandse.
bovendien is het vervalsen van een al dan niet digitale bankoverschrijving ook geen kattenpis. Valsheid in geschrifte.

Hoogstwaarschijnlijk zal je als je de naam op het desbetreffende id zoekt, al op internet tegenkomen dat iemand die gebruikt om op te lichten.

Men oppert vaak ook het volgende tijdens een dergelijke "koop": "ik stuur mijn id en zou jij die van ook willen sturen ter vertrouwen.". Vervolgens hebben die mensen weer een id erbij om hun praktijken verder te vervolgen.
  #15  
Oud 13-11-16, 17:12
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

ik kan ook via imei en udid het apple id opvragen wat de dief evt in de iphone heeft gezet
ik check eerst even of fmi nu weer aan staat

de info bevat volledige apple id info email adres en adres en telefoon nummer

moet ik wel het udid nummer hebben alleen het imei nr heeft meestal weinig resultaat
als je een back up hebt gemaakt met itunes moet daar het udid nummer in staan onder appdata mobilesync backup daar staan nummers dat is het udid nummer
  #16  
Oud 13-11-16, 17:18
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trimix Bekijk bericht
ik kan ook via imei en udid het apple id opvragen wat de dief evt in de iphone heeft gezet
ik check eerst even of fmi nu weer aan staat

de info bevat volledige apple id info email adres en adres en telefoon nummer

moet ik wel het udid nummer hebben alleen het imei nr heeft meestal weinig resultaat
als je een back up hebt gemaakt met itunes moet daar het udid nummer in staan onder appdata mobilesync backup daar staan nummers dat is het udid nummer
Ik heb jammergenoeg enkel backup gemaakt in iCloud. Deze heb ik wel nog.
Op dit moment heb ik enkel imei en serienummer.
Ik heb gelezen dat udid enkel nodig is in geval dat hij al in lost mode sta. Dat is bij mij nog niet het geval.
Anders is er nog manier om aan udid te geraken?

Many tnx
  #17  
Oud 13-11-16, 17:34
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

ik kan de info opvragen via imei als je geluk hebt heeft de dief er een nieuwe apple id ingezet en kun je wellicht via die info hem opsporen

ik laat je weten wat ik aan info krijg via imei of serial nummer (fmi status en laaste provider )
het imei nummer word steeds afgewezen als ik info opvraag
ik blijf het proberen
  #18  
Oud 14-11-16, 07:31
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

denk dat het probleem dat ik geen info kan opvragen via gsx komt omdat het toestel al een keer vervangen is geweest
ik weet dus niet wat Apple aanhoud imei van oude iphone of van de nieuwe
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:58.