iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Tijdens software update onderbroken en nu start iPhone 6 plus niet meer op (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/174908-tijdens-software-update-onderbroken-start-iphone-6-plus-niet-meer-op.html)

Babii 12-11-16 20:08

Tijdens software update onderbroken en nu start iPhone 6 plus niet meer op
 
Hallo iedereen,

In het verleden onwijs veel aan jullie expertise gehad.

Probleem, had gehoopt dat dit mij nooit overkwam, maar helaas.......

Gisteravond kreeg ik de melding dat er een nieuwe software update voor m'n iPhone 6 plus was. De batterij was niet helemaal vol, maar hij hing aan de lader. Al vrij snel liep de update wat vast en deed niks meer..... Heb nog even gewacht, maar zonder resultaat.

Wat doe ik met m'n domme kop? Juist, ik zet de iPhone uit. Oei! Stomste fout ooit tijdens een update..... Ik kreeg dus de recovery mode en moest hem via de iTunes herstellen. Zo gezegd zo gedaan, maar iTunes gaf continu een foutmelding -39?

Uiteindelijk heb ik het programma Reiboot gedownload en voilą, telefoon vloog de recovery mode uit. Maar daar komt het probleem!

De telefoon gaat niet meer aan, alhoewel. De telefoon gaat aan, je ziet het Apple logo, hij wil opstarten, stopt en gaat uit, om vervolgens continu hetzelfde te doen.

Aan de pc hangen werkt niet, hij herkent de iPhone niet. Vandaag naar onze plaatselijke telefoonwinkel, maar ook die kreeg he, niet aan de praat. Doordat de pc hem niet herkent, kunnen we hem niet koppelen aan iTunes en dus niet de nieuwe software erop zetten.

De beste man zei dat m'n iPhone niet meer gemaakt kan worden en ik hem maar moet weggooien. Tja. Nu raden jullie het al. Ik bericht toch eerst even hier.... Wellicht hebben jullie de gouden tip!

Had net m'n iPhone 7 besteld, maar zit ontiegelijk lange levertijd op :o

Wie weet of hij nog te redden valt?! Alvast onwijs bedankt voor jullie antwoorden :-) ps ik kan hem pas dinsdag weer ophalen, dus dan pas eea toepassen indien mogelijk :-)

Ps indien niet meer te redden, is het dan mogelijk een jailbraik toe te passen????

Guest-20180925190238 12-11-16 20:14

iTunes fout -39 is een synchronisatie fout en eigenlijk niet dramatisch. Treed op als er ooit bv. foto's werden gesynct met iTunes. Installeer de laatste versie van iTunes en lees het onderstaande artikel eens:

iTunes Error -39 When Updating iOS, How-To Fix - Apple Toolbox

Babii 12-11-16 20:20

Dank je wel, maar als je leest ziet m'n pc danwel iTunes de telefoon niet meer.

Tijdens update onderbroken, toen recovery mode. Geprobeerd te herstellen en toen -39 melding gehad (wel laatste versie van iTunes gedownload), maar toen dus Reiboot gedownload en telefoon uit recovery gekregen. Met als gevolg dus dit.

Niet meer herkennen van telefoon, aan en uit enz enz.....

Guest-20180925190238 12-11-16 20:25

Verwijder de iPod Photo Cache. Laat het toestel een tijdje laden. Zet het toestel in DFU mode en herstel met iTunes.

Babii 12-11-16 20:39

Die iPod cache gisteren al geprobeerd, die vindt m'n pc niet. Nogmaals, m'n pc ziet de hele telefoon niet meer, dus kan niks verwijderen Of laden. Dfu mode, hoe kom ik daarin?

Edit, gelezen, dinsdag even proberen! Kom erop terug!

Guest-20180925190238 12-11-16 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Babii (Bericht 1027728)
Dfu mode, hoe kom ik daarin?

Normaal verschijnt er achter de woorden DFU mode een blauw vraagtekentje met uitleg. Maar dat werkt blijkbaar niet meer. Dus doen we het zo:

https://www.theiphonewiki.com/wiki/DFU_Mode

Als het  verschijnt betekent dit dat iBoot nog werkt. Ook als iOS niet meer werkt. Als iBoot werkt kan je het toestel in DFU (Device Firmware Upgrade) mode herstellen met iTunes. Ergo, het toestel is zeker niet onherstelbaar defect.

Babii 12-11-16 21:19

Ik haAl hem dinsdag op en dan probeer ik het! Hou je op de hoogre, dank je wel!

Babii 14-11-16 20:00

Inmiddels heb ik de telefoon al retour, ik ga direct aan de slag!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 november 2016 om 20:04 ----------

Ok! Hij staat in dfu mode, kreeg bericht te herstellen, gedaan. Nu staat er dat hij bezig is de software te downloaden en dat duurt 30 minuten. Ben zo benieuwd!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 november 2016 om 20:23 ----------

M'n batterij is helemaal leeg en laadt niet op in dfu modus? Maar als ik hem aan netsnoer Hang en hij staat uit. Dan schakelt ie steeds aan en uit

Guest-20180925190238 14-11-16 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Babii (Bericht 1027788)
M'n batterij is helemaal leeg en laadt niet op in dfu modus?

In bericht #4 van deze draad schreef ik:

Citaat:

Laat het toestel een tijdje laden. Zet het toestel in DFU mode en herstel met iTunes.

Babii 14-11-16 20:29

Klopt, staat hij in, maar m'n laptop is zo ontiegelijk traag, dat hij minimaal 62 minuten nodig heedt om de software te downloaden en dan springt hij ineens uit de dfu modus om weer aan en uit te gaan.....

Edit: nu heeft hij dus zwart beeld.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 november 2016 om 20:48 ----------

Toestel laadt dus niet, want zodra ik hem in de normale lader hang, blijft hij weer het gedrag vertonen dat hij al had. Aan, Apple logo, uit, aan Apple logo rn uit. Kan hem dus niet uitzetten :-(

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 november 2016 om 21:17 ----------

Hij hangt nu hier op..... Durf niet op gereed te drukken.

http://i63.tinypic.com/2rnhqtu.jpg

Guest-20180925190238 14-11-16 21:24

Het ipsw archief wordt nog uitgepakt. Dus, je moet nog niet op gereed klikken. Als de software uitgepakt is begint het herstel. In de tweede fase van het herstel gaat iTunes zeuren dat de iPhone niet kan geconnecteerd worden. Dat is normaal. Het herstel loopt dan lokaal op het toestel.

Trouwens, die iPhone wordt wel opgeladen in DFU mode. Alleen ongecontroleerd met een lage laadstroom.

Babii 14-11-16 21:37

Mijn laptop is zo traag (is al wat jaren oud, gebruik hem nooit, haha), dus het duurt even...... Krijg ik wel iets te zien als hij gaat herstellen? Aan m'n iPhone? Hij is nu nog de software uitpakken zie ik.....

Guest-20180925190238 14-11-16 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Babii (Bericht 1027799)
Krijg ik wel iets te zien als hij gaat herstellen?

Ja, dan verschijnt er "voorbereiden", "updaten", "update controleren", enz... In ieder geval iTunes ziet de iPhone. En dat deskundig advies van dat telefoonwinkeltje dat je het toestel moet weggooien moet je maar vergeten.:-)

Babii 14-11-16 21:54

Nou ongelofelijk he, hij zei nog: ik kan het toestel wel laten vernietigen. Dus ik zei al: kom hem gewoon halen dinsdag. Werd dus vandaag! Want m'n vriendin had he, gehaald terwijl ik werkte.

Inmiddels is de iPhone de software aan het laten herstellen. Als dit lukt dan ben je m'n reddende engel! Werd helemaal gek zonder iPhone, zucht.....

Blazez 14-11-16 22:06

Weer eens een knap staaltje prutswerk van zo een "Expert". Om te kotsen. Je zou ze bijna met naam en toenaam hier noemen en ze even op deze discussie wijzen :-)
Super om te lezen dat je het toestel zo weer werkend krijgt.

Babii 14-11-16 22:07

Hij werkt, hij werkt en o ja, hij werkt!!!!! Ik ben de gelukkigste vrouw op aarde momenteel "en dat om een iPhone". Dank je wel, echt onwijs bedankt!!!!!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 november 2016 om 22:09 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 1027802)
Weer eens een knap staaltje prutswerk van zo een "Expert". Om te kotsen. Je zou ze bijna met naam en toenaam hier noemen en ze even op deze discussie wijzen :-)
Super om te lezen dat je het toestel zo weer werkend krijgt.

Nou echt he? En dan nog zeggen: het toestel is volledig beschadigd en kan niet meer worden gemaakt. Mevrouw u zult een nieuwe iPhone moeten kopen. Ieksssss, heb verdorie zojuist mijn abonnement verlengd naar de 7 plus, maar fikse levertijd erop. Zat ik met z'n Android toestel "kuch".

Achteraf denk ik, dat hij hem gewoon wilde doorverkopen en hij hoopte dat ik zei: joh vernietig hem maar.....

Ben onwijs blij dat dit is geregeld, wat een verademing!

Guest-20180925190238 14-11-16 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Babii (Bericht 1027803)
Dank je wel, echt onwijs bedankt!!!!!

Zonder dank en heel graag gedaan. :-) En omdat ik het vermoeden had dat je een dame bent heb ik je zo intensief geholpen. Maar dat is dan ook de allerlaatste keer dat ik dat op dit forum doe. Als je nog eens hulp nodig hebt dan ga naar https://*****************.nl/discussions

Nog heel veel succes gewenst. :)

Blazez 14-11-16 22:16

Knap staaltje hulp Timosha. Petje af.

off topic, je gaat ons hier toch niet helemaal verlaten hoop ik. Ondanks dat het soms saai wordt hier, ben je toch wel een van de mensen die heel veel weet van deze spullen.

Babii 14-11-16 22:38

Ik zal je link toevoegen aan m'n bladwijzers timosha. Ben inderdaad een dame, dus soms een leek. Maar het is gelukt!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:06.