//

Kan je mobiele data verbruiken terwijl je Wi-Fi hebt en aanstaat?

Kan je mobiele data verbruiken terwijl je Wi-Fi hebt en aanstaat? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sedert enkele maanden heb ik regelmatig rond 11 's morgens een verbruik van 200 a 300 mb mobiele data. (2 a 3 x per maand) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-11-16, 12:03
JEROENDB JEROENDB is offline
• iOS 8.0.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 94
Standaard Kan je mobiele data verbruiken terwijl je Wi-Fi hebt en aanstaat?

Sedert enkele maanden heb ik regelmatig rond 11 's morgens een verbruik van 200 a 300 mb mobiele data. (2 a 3 x per maand) Nu verleden week 850 mb in één keer. Dit terwijl mijn iphone op 30 cm ligt van de Timecapsule. En dus perfecte Wi-Fi heb.

Normaal ben ik heel voorzichtig met het gebruik van mobiele data. Maar hier heb ik geen vat op.

Instellingen/ Mobiel Netwerk/systeem (850mb) (itunes account).

Hoe kan het dat ik mobiele data verbruik terwijl ik Wi-Fi heb thuis. Waarom zie ik dan nooit op dat ogenblik 4G staan op mijn scherm?

Dank voor uw advies.

Normaal kom ik gemakkelijk toe met 1 GB in mijn abonnement. Ik heb nu speciaal 3GB genomen om gerust te zijn. (want als je 1GB overschrijdt in je abonnement betaal je je blauw 25 euro voor 400 mb)

(Wi-Fi assistentie staat af, icloud drive mobiele data staat af, Itunes en app store mobiele data staat af)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-11-16, 12:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JEROENDB Bekijk bericht
Hoe kan het dat ik mobiele data verbruik terwijl ik Wi-Fi heb thuis. Waarom zie ik dan nooit op dat ogenblik 4G staan op mijn scherm?
In de slaapstand is er geen Wi-Fi verbinding, alleen mobiele data. Je ziet geen 4G op het scherm omdat in de slaapstand het scherm uitstaat.
  #3  
Oud 14-11-16, 12:18
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Ik gebruik ook vaak roaming
Van zodra er op die dag een verbruik is van roaming data krijg ik van m'n provider een sms

Toch zijn er dagen terwijl dit aanstaat ik geen roming data verbruik.
Ik gebruik dan Wi-Fi ook terwijl m'n iPhone slaapt ?

Wi-Fi assistent staat wel uit.
  #4  
Oud 14-11-16, 12:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
Kijk na of Wi-Fi assistents uitstaat
Onze vriend @JEROENDB schreef in zijn openingsbericht:

Citaat:
Wi-Fi assistentie staat af
  #5  
Oud 14-11-16, 12:44
JEROENDB JEROENDB is offline
• iOS 8.0.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 94
Standaard

Timosha, dank voor uw antwoord!!! Da's straf. Dat ik dat niet wist. Stom van mij. 't Zou eigenlijk andersom moeten zijn. Wi-Fi aan en data uit...

Bestaat er een mogelijkheid om dergelijke problemen te voorkomen. Kan je bv. zelf handmatig (instellingen,mobiel internet, systeem) (of mogelijks nog andere zaken) je iphone met Wi-Fi synchroniseren of updaten.

Je kan bij mobiel internet al de apps waar je geen mobiele data wenst te gebruiken uit zetten. Maar bij systeem kan dit niet. Laat deze nu, bij mij, juist het meest verbruiken... en heb hier geen vat op...

Dank voor jullie reactie.
  #6  
Oud 14-11-16, 13:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JEROENDB Bekijk bericht
't Zou eigenlijk andersom moeten zijn. Wi-Fi aan en data uit...
Dat is ook zo (min of meer) als het toestel aan de lader aangesloten is. In dat geval werkt Wi-Fi wel in de slaapstand.

Als je "Background App Refresh" uitzet zou er niet veel mobiele data mogen verbruikt worden. Hoogstens een paar kB (kB = kilobyte) voor binnenkomende WOL (Wake On Lan) paketten. Succes verder.
  #7  
Oud 14-11-16, 14:24
JEROENDB JEROENDB is offline
• iOS 8.0.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 94
Standaard

Ben weer wat slimmer geworden, dank hiervoor.
  #8  
Oud 14-11-16, 14:32
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Heel eenvoudige oplossing: thuis data uitzetten en Wi-Fi aanzetten.
Zo doe ik het.
En buiten Wi-Fi uit en data aan. Met een jailbreak en Quickdo kan dat heel snel.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voice over praat niet terwijl voice over wel aanstaat Edwin62 iPhone algemeen 1 17-08-15 23:26
Mail verdwijnt uit inbox, terwijl verwijderen " nooit" aanstaat Rdwstyle iPad algemeen 5 15-01-13 20:29
Minder data verbruiken door juiste netwerkinstellingen GertD iPhone algemeen 6 20-11-12 21:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:17.