iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 7 + telefoon gesprekken klinken blikkerig (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/174918-iphone-7-telefoon-gesprekken-klinken-blikkerig.html)

Gustf 14-11-16 15:12

iPhone 7 + telefoon gesprekken klinken blikkerig
 
Ik heb pas de iPhone 7+. Als mij iemand opbeld klinkt de persoon aan de andere kant zeer blikkerig of precies of hij een emmer over zijn hoofd heeft bij het bellen. Ik kan het niet beter omschrijven.
M.a.w. het klinkt helemaal niet goed.
Is dit algemeen of heb ik alleen er last van?

faire4u 14-11-16 16:18

Gebruik Face-time om te bellen dan kan je zien of die daadwerkelijk een emmer over z'n hoofd heeft.

Gustf 14-11-16 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door faire4u (Bericht 1027780)
Gebruik Face-time om te bellen dan kan je zien of die daadwerkelijk een emmer over z'n hoofd heeft.

LOL:-):):)

heel goed gevonden. Heb er zelf om gevraagd om zo'n reacties uit te lokken. Scoren met open doel.

Maar toch is dit een probleem, Ding kost 909 euries dan verwacht je toch iets van betere kwaliteit.

faire4u 15-11-16 14:17

Breng hem terug misschien is er iets met de speaker waardoor het geluid slechter van kwaliteit is. Zolang je garantie hebt en niet tevreden bent zou ik er toch eens naar laten kijken/horen.

Otje82 15-11-16 15:38

Misschien zit er een hoesje of screenprotector over je luidspreker?

Gustf 15-11-16 15:40

neen geen hoesje of protector. Klank is helemaal niet goed. Dit zal retour worden

Liliane1967 19-11-16 20:17

Ik hoor meer van dit problemen. Krijg ook regelmatig te horen dat ik slecht te verstaan ben met mijn iPhone 7. Mijn man heeft een SE , precies zo!

Ben nu dus ook op zoek naar een oplossing.

iPhoneAlot 19-11-16 21:59

Wel eens last van gehad, maar altijd alleen op specifieke plaatsen. Nooit een verklaring voor gevonden. Geconcludeerd dat het 'dan wel' de provider moet zijn.

Gustf 20-11-16 09:10

Ik heb ondertussen een nieuwe. Het is beter maar klinkt toch niet zo helder als mijn iPhone 6.

RainStarr 24-11-16 13:36

Viel mij ook al op. Dit komt volgens mij omdat er nu 'stereo' speakers in zitten en de speaker in je oor dus eigenlijk geen klein speakertje meer is maar een grotere die 'doffer' klinkt. Ik moet zeggen dat ik er inmiddels wel mee kan leven.

Gustf 28-11-16 10:40

Heb een nieuwe maar heb toch heb zeer veel spijt van de aankoop iPhone 7+. Deze werkt op veel punten voor geen meter.
Pairen met de auto gaat en bellen ook, maar als ik gebeld word kan ik wel opnemen maar ik hoor niks en aan de andere kant hoort men mij ook niet. Pas na 3 keer terug bellen lukt het.
Contacten syncroniseren met outlook lukt niet.
Heb reeds een herstel gedaan en vanaf nul herbegonnen met installeren van apps enz..
Helpt allemaal niks.
Ik heb reeds de iPhone vanaf het eerste exemplaar dat op de markt kwam zoveel jaren terug. Heb nooit geen problemen gehad.
Nu met deze 7 niks dan problemen.

iPhoneAlot 28-11-16 14:50

@Gustf
Moet haast exemplarisch zijn. Laat 'm eens diagnosticeren door Apple. Mijn 7+ werkt als 't spreekwoordelijke zonnetje.

Gustf 28-11-16 15:50

Bedankt voor de reactie.

Ben de eerste gaan wisselen bij Mediamarkt. Hier kreeg ik direct een nieuwe. Lijkt me een raar toeval dat de nieuwe ook niet naar behoren werkt. Of hebben zij een hele serie slechte toestellen gekregen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1028175)
@Gustf
Moet haast exemplarisch zijn. Laat 'm eens diagnosticeren door Apple. Mijn 7+ werkt als 't spreekwoordelijke zonnetje.


shimai 24-02-17 13:42

Inmiddels toe aan mijn 3e iPhone 7+
En met al de 3 toestellen kunnen cliënten geen woord verstaan wat ik zeg.
Hoesje gewisseld, nieuwe sim. NIETS HELPT!
Soms op de speaker is t beter, maar gewoon telefoneren is uitgesloten.
Apple heeft geen idee!
T-mobile weet t ook niet.
En t gebeurt overal, binnen, buiten, in de auto, op het dak! Nergens te verstaan.
Grrrrrr

iPhoneAlot 24-02-17 13:50

(Werk je profiel eventjes bij, wel zo duidelijk)
3 iPhones op rij met hetzelfde probleem? Statistisch is de kans dat je de maan op je kop krijgt groter...
3 iPhones als variabele, jij als constante. Steun je de iPhone tijdens het bellen met jouw pink onderaan het toestel, net over de microfoon?
Ik heb ontdekt dat ik onverstaanbaar ben als ik mijn iPhone met rechts vasthoud en aan mijn linkeroor houd. Mijn hand dekt dan de microfoon af.

Gustf 24-02-17 14:07

de 7 heeft 2 micros. Dus de kans is klein dat je ze beide zou bedekken. In ieder geval let ik er zeer goed op. Ik heb zelfs geprobeerd om rechtstreeks in de microfoon te spreken, maar niets helpt. Zoals u hoger kunt zien is het ook mijn 2de 7+.

iPhoneAlot 24-02-17 17:09

Ik heb een 6s+ gehad met hetzelfde probleem, dat was een objectief defect. Ik handhaaf vooralsnog mijn standpunt dat bij opeenvolgende iPhones met een identiek probleem, de gebruiker de constante is en dat daar ergens de oorzaak moet zitten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:23.