//

iPhone 6 start niet meer op na val in water

iPhone 6 start niet meer op na val in water discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Hopelijk kan iemand me helpen met het volgende: De iPhone 6 van mijn vrouw is in het water gevallen. Hoewel ze hem er direct ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-11-16, 20:24
vonkie vonkie is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2016
Berichten: 2
Standaard iPhone 6 start niet meer op na val in water

Hallo,

Hopelijk kan iemand me helpen met het volgende:
De iPhone 6 van mijn vrouw is in het water gevallen. Hoewel ze hem er direct weer uit heeft gevist, lijkt hij overleden.
Heeft iemand misschien een oplossing het apparaat toch aan de praat te krijgen? Hij doet echt niets meer.

Wanneer dit niet het geval is, de volgende vraag: hoe krijg ik de bestanden (en eventueel instellingen en agenda) nog van de telefoon (er staat niets in de cloud)?
Als ik de telefoon op de (windows)computer aansluit, geeft deze wel het geluid dat er via USB iets aangesloten wordt, maar er wordt niets zichtbaar.
Als ik de home- en powerknop indruk geeft de pc ook een signaal van afsluiten gevolgd door het aankoppelen-signaal.

Ben benieuwd.
Alsvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-11-16, 21:16
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Het klinkt flauw, maar ik zou zeggen terug in de tijd gaan en zorgen dat je de backups in orde hebt. Daar kom je helaas altijd te laat achter.
Ik denk dat je beste gok nu is eerst drogen (bak met rijst?) en eentje wachten. Een dag, twee dagen (geen ervaring mee). Dan aan het stroom hangen en kijken of hij wil opstarten.
  #3  
Oud 20-11-16, 21:55
vonkie vonkie is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2016
Berichten: 2
Standaard

Kan dat ook al met de iPhone, tijdreizen?
De telefoon heeft 3 dagen in rijst gelegen en lijkt niet te reanimeren.
  #4  
Oud 21-11-16, 12:55
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Laten schoonmaken ( bak met rijst is een fabel en werkt niet ) of zelf schoonmaken met 98% alcohol, en een nieuwe batterij plaatsen. Grote kans dat het scherm ook vervangen moet worden. Als het jou hoofdzakelijk om de data gaat wat je graag terug wilt wat op de iPhone staat kun je me een PM sturen.
  #5  
Oud 22-11-16, 14:20
topware topware is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2012
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 42
Standaard

Dat een bakje met rijst een fabeltje is zal ik zeker niet bevestigen en zelfs tegen spreken.
Ook hier is de iPhone 6 in het water gevallen, en we hebben hem er direct uit gehaald, en droog gemaakt in een bak met rijst gelegd boven op de verwarming. (wel simkaart er uit gehaald en opening los gelaten)
Na een tweetal dagen weer aan de stroom gehangen en gelukkig kwam er gewoon weer leven in.
Dit is nu bijna 1 jaar geleden en tot op heden nooit geen problemen meer gehad met de iPhone 6 van mijn vrouw. ( gelukkig)

Dus als ze zeggen dat het een fabeltje is deel ik die mening zeker niet, bij ons heeft het tenminste wel gewerkt.

Hopend voor jou dat er ook weer leven komt in jou iPhone,
  #6  
Oud 22-11-16, 15:21
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door topware Bekijk bericht
Dat een bakje met rijst een fabeltje is zal ik zeker niet bevestigen en zelfs tegen spreken.
Ook hier is de iPhone 6 in het water gevallen, en we hebben hem er direct uit gehaald, en droog gemaakt in een bak met rijst gelegd boven op de verwarming. (wel simkaart er uit gehaald en opening los gelaten)
Na een tweetal dagen weer aan de stroom gehangen en gelukkig kwam er gewoon weer leven in.
Dit is nu bijna 1 jaar geleden en tot op heden nooit geen problemen meer gehad met de iPhone 6 van mijn vrouw. ( gelukkig)

Dus als ze zeggen dat het een fabeltje is deel ik die mening zeker niet, bij ons heeft het tenminste wel gewerkt.

Hopend voor jou dat er ook weer leven komt in jou iPhone,
Wie zegt dat de rijst de oplossing heeft geboden? Kan het niet zo zijn dat de warmte van de verwarming het kunstje heeft geflikt?
  #7  
Oud 22-11-16, 16:05
topware topware is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2012
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gonus Bekijk bericht
Wie zegt dat de rijst de oplossing heeft geboden? Kan het niet zo zijn dat de warmte van de verwarming het kunstje heeft geflikt?
Dat weet ik niet zeker, het zou ook kunnen dat alleen de verwarming de oplossing zou zijn geweest.
Maar ik heb de verwarming en de rijst gebruikt en dat was voor mij de oplossing.
  #8  
Oud 22-11-16, 16:06
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door topware Bekijk bericht
Dat weet ik niet zeker, het zou ook kunnen dat alleen de verwarming de oplossing zou zijn geweest.
Maar ik heb de verwarming en de rijst gebruikt en dat was voor mij de oplossing.
Precies! En daarmee ontkracht je dus niet de eerder genoemde fabel...
Wel fijn dat die combi voor je gewerkt heeft en dat je deze tip deelt met degenen die hetzelfde probleem hebben.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone start niet meer op zonder usb (+ meer problemen) Trax iPhone algemeen 15 24-11-12 12:37
Iphone 3gs start niet meer op en laad ook niet meer op en itunes herkent hem ook niet youssef10 iPhone algemeen 9 01-11-12 17:24
Iphone 3G doet niets meer na val kevinwelzen iPhone algemeen 1 26-07-12 21:29
iPhone: Iphone start niet meer op en wordt niet meer herkend door Itunes DirkDurver Jailbreak 3 09-08-10 20:14
Iphone laadt niet op na val in zout water zwembad nbastiaanse iPhone algemeen 8 16-07-10 10:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:45.