//

iPhone met waterschade: laten repareren, inruilprogramma of nieuwe kopen?

iPhone met waterschade: laten repareren, inruilprogramma of nieuwe kopen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik ben Mark. Ik heb rond in het forum gekeken, maar ik konde geen duidelijk aantword aan mijn dilemma kunnen vinden. Mijn iPhone 6 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-11-16, 20:12
MarkS75 MarkS75 is offline
• iOS 10.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2016
Berichten: 2
Standaard iPhone met waterschade: laten repareren, inruilprogramma of nieuwe kopen?

Hoi, Ik ben Mark. Ik heb rond in het forum gekeken, maar ik konde geen duidelijk aantword aan mijn dilemma kunnen vinden. Mijn iPhone 6 is in het water gevallen maar ik weet het niet of ik het moeten laten repareren/herstellen, inruilen of gewoon een nieuwe kopen. Zo te zien zijn prijzen voor een iPhone reparatie met waterschade best hoog, vooral als je denkt dat je 1) geen garantie krijgt dat je telefoon weer doet 2) vaak moet je alleen betalen om je telefoon te laten onderzoeken Het inruilprogramma lijkt me wel aantrekkelijk, maar het is mij niet duidelijk als je een "brand new" toestel krijgt of een refurbished Ik kan altijd een nieuwe kopen, maar tja dt is echt de laste optie. Kunnen jullie mij hier adviseren aub?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-11-16, 08:19
Pleur's schermafbeelding
Pleur Pleur is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Het schone Zuiden met een zachte "G"
Berichten: 239
Standaard

Als je in het verleden niet buiten een geautoriseerde partij een reparatie hebt laten uitvoeren, zou ik kijken of je schade binnen een verzekering valt. Inboedel- of doorlopende reisverzekering bijvoorbeeld en daarna alsnog laten repareren.
__________________
War, war never changes
  #3  
Oud 24-11-16, 13:05
MarkS75 MarkS75 is offline
• iOS 10.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2016
Berichten: 2
Standaard

@Pleur In het verleden heb ik wel mijn scherm later repareren via een GSM winkel. Of die wel of geen geautoriseerde reparateur was, weet ik het niet Maak het die uit?
  #4  
Oud 24-11-16, 13:15
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Als jij je iphone al eens door derden (dus niet door Apple zelf) hebt laten repareren dan weigert Apple om je iphone te onderzoeken of om deze te repareren. Garantie vervalt (als die nog garantie zou hebben) wanneer ze niet originele onderdelen aantreffen.
  #5  
Oud 24-11-16, 13:50
Pleur's schermafbeelding
Pleur Pleur is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Het schone Zuiden met een zachte "G"
Berichten: 239
Standaard

Dat verschilt inderdaad ook wat voor GSM winkel het is geweest. Het winkeltje 'om de hoek' zal het waarschijnlijk ongeautoriseerd hebben gedaan. Het kan ook zijn dat de telecomzaak een reparateur heeft die wel geautoriseerd is. Welke winkel is het geweest?
  #6  
Oud 28-11-16, 12:22
MiRoJo MiRoJo is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Helder
Berichten: 9
Standaard

Het hangt er helemaal vanaf of er een origineel scherm in gezet is of niet. Nu hoor ik veel mensen al denken dat buiten Apple om geen originele schermen te verkrijgen zijn, maar dat is niet helemaal juist. Er zijn bedrijven die van het originele scherm de glasplaat vervangen en dit scherm dan wee als origineel verkoopt. In dat geval zit er gewoon een origineel scherm in en zal Apple dat verder niet merken.
Reageren

Labels
iphone inruilprogramma, iphone waterschade



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe kopen of laten repareren? scheersje iPhone algemeen 3 03-08-10 12:09
waterschade laten repareren. atzeko iPhone algemeen 3 17-06-10 20:31
Iphone laten repareren in USA? Lindala iPhone algemeen 2 08-03-10 21:35
Iphone 3GS met kapotte week/slape button - waar laten repareren? Gerbert iPhone algemeen 1 06-10-09 22:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:31.