//

E-mail synchroniseert niet op apparaten

E-mail synchroniseert niet op apparaten discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Zodra mail op mijn iCloud account binnenkomt krijg ik meldingen op zowel mijn Macbook als iPhone. Zodra ik een mail lees op mijn iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-12-16, 12:02
Mitch91 Mitch91 is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 1
Standaard E-mail synchroniseert niet op apparaten

Hallo,

Zodra mail op mijn iCloud account binnenkomt krijg ik meldingen op zowel mijn Macbook als iPhone. Zodra ik een mail lees op mijn iPhone verdwijnt het als ongelezen op mijn Macbook. Het icoontje gaat dan weg. Andersom is dit niet zo. Zodra ik een e-mail gelezen heb op mijn Macbook blijft op mijn iPhone de mail als ongelezen staan totdat ik de mail app open en laat synchroniseren. Dit is erg vervelend omdat ik dit altijd moet doen, wil ik de meldingen weg hebben. Ook blijven de meldingen in mijn berichtencentrum staan, deze gaan pas weg zodra ik de mail geopend heb op mijn iPhone. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb al geklooit met het push en pull gebeuren maar dit werkt allemaal niet.

Groetjes!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-12-16, 13:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch91 Bekijk bericht
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Er is geen "oplossing". Dit is de manier hoe IMAP-mail werkt in iOS.
  #3  
Oud 22-07-19, 14:21
Sabco Sabco is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jul 2019
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guest-20180925190238 Bekijk bericht
Er is geen "oplossing". Dit is de manier hoe IMAP-mail werkt in iOS.
Misschien een beetje laat en de verkeerde plek, maar dit is toch een tekortkoming van het systeem? Ik erger me er ook aan. Als je je mail op ipad al hebt gelezen en een uur later kijk je op je telefoon dan staat de melding daar nog in. Ik vind dit absoluut niet ‘smart’ en het past niet bij het imago van apple.
  #4  
Oud 24-07-19, 11:38
Albert84 Albert84 is offline
• iOS 12.4.6
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2017
Berichten: 145
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sabco Bekijk bericht
Misschien een beetje laat en de verkeerde plek, maar dit is toch een tekortkoming van het systeem? Ik erger me er ook aan. Als je je mail op ipad al hebt gelezen en een uur later kijk je op je telefoon dan staat de melding daar nog in. Ik vind dit absoluut niet ‘smart’ en het past niet bij het imago van apple.
100% eens! Uiteraard is dit niet ‘smart’. Bij het kijken op de telefoon zou het daar ook als gelezen moeten staan en geen melding meer moeten krijgen.
Hoewel Apple er alles aan doet (hoewel...) om alles ‘smart’ te hebben, hebben ze zoiets als jij zegt ‘over het hoofd gezien’...�� Kan gewoon echt niet.

Hier beweert iemand dat er geen oplossing is. Toch geloof ik dit niet. Zet het probleem ook op https://discussions.apple.com/welcome en vertel dit ook via Apple Support. (de Apple Support op Twitter, blauwe logo > zelf goeie ervaringen mee)
  #5  
Oud 24-07-19, 13:55
Sabco Sabco is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jul 2019
Berichten: 4
Standaard

Ik besef net dat iedereen die meerdere apple apparaten heeft dit probleem kent. Dat zijn er best veel denk ik. Blijkbaar is het moeilijk om hier iets aan te doen.
Mijn grootste manko met die 'smart' producten van tegenwoordig is dat er iets niet soepels werkt er zoveel instellingen zijn dat ik niet weet of het een beperking van de software is of dat je het ergens kunt instellen. En de problemen zijn vaak niet urgent genoeg om te googelen dus modder je maar wat aan.

Bedankt voor de tip Albert84, ik zal eens een poging wagen bij de apple support.
  #6  
Oud 24-07-19, 19:14
Albert84 Albert84 is offline
• iOS 12.4.6
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2017
Berichten: 145
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sabco Bekijk bericht
Ik besef net dat iedereen die meerdere apple apparaten heeft dit probleem kent. Dat zijn er best veel denk ik. Blijkbaar is het moeilijk om hier iets aan te doen.
Mijn grootste manko met die 'smart' producten van tegenwoordig is dat er iets niet soepels werkt er zoveel instellingen zijn dat ik niet weet of het een beperking van de software is of dat je het ergens kunt instellen. En de problemen zijn vaak niet urgent genoeg om te googelen dus modder je maar wat aan.

Bedankt voor de tip Albert84, ik zal eens een poging wagen bij de apple support.
Hier kan ik me in vinden. En ga maar eens zoeken in die vele instellingen. Regelmatig zitten ze haast verborgen of op een dermate onlogische plek dat een paard er de hik van krijgt.

Precies wat je zegt! Dat aanmodderen vanwege niet urgent genoeg komt me enorm bekend voor.

Graag gedaan voor het geven van de tip.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mail ipad synchroniseert niet met windows mail pc Otongeren iPad algemeen 5 13-04-14 16:09
Mail synchroniseert te veel e-mails. joep109 Desktop-applicaties 2 05-11-13 20:16
Verzonden mail op meerdere apparaten helldesker iPhone algemeen 1 31-12-11 20:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:53.