iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Instellingen voor exchange (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/17514-instellingen-voor-exchange.html)

Deloux 27-07-08 18:17

Instellingen voor exchange
 
Ik heb een 3G maar krijg mijn exchange account maar niet ingesteld.

Volgens mij geef ik gewoon de verkeerde instellingen

Kan er iemand mij zeggen waar ik de exacte gegevens kan vinden die ik moet invoeren.

servernaam: is dit gewoon hetzelfde adres dat ik gebruik voor webaccess?

gebruikersnaam: domein\gebruiker staat er aangegeven. Is dat dan als mijn website bv www.mijnbedrijf.be is en mijn naam deloux. gewoon mijnbedrijf\deloux...

Greetz

Deloux 27-07-08 18:26

Controle certificaat onmogelijk
 
Als ik mijn exchange wil instellen op de iphone verschijnt het na het ingeven van het serveradres het volgende bericht op mijn iphone.

Controle certificaat onmogelijk

Controle van certificaat van 'mijnserver.domein.be' voor account " niet mogelijk

Wat doe ik fout??

btw: als ik via ms webacces wil werken dan moet ik ook gewoon https://mijnserver.domein.be invoeren en dan werkt het wel. Hoewel er dan ook wel een certificaatsfout is, maar daar kan ik omheen door gewoon toch door te gaan.

macfreaker 27-07-08 19:27

Misschien eens laten nakijken of alles op de server goed ingesteld staat.

// heb ook je 2 berichten samengevoegd

rene82half 29-07-08 13:28

Hey Deloux,

Zelfde probleem hier... Kreeg het wel werkend op mijn nokia n73.
Nu op mijn iphone 1g met firmware 2.0 niet.

Ik benader normaal gesproken mijn webmail via https://main.*****.nl/owa
gebruikersnaam is mijn naam: rene
en dan wachtwoord.

krijg het maar niet werkend....!
Kan iemand mij vertellen wat de juiste volgorde is voor het invoeren?

cypher21 29-07-08 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rene82half (Bericht 155550)
Hey Deloux,

Zelfde probleem hier... Kreeg het wel werkend op mijn nokia n73.
Nu op mijn iphone 1g met firmware 2.0 niet.

Ik benader normaal gesproken mijn webmail via https://main.*****.nl/owa
gebruikersnaam is mijn naam: rene
en dan wachtwoord.

krijg het maar niet werkend....!
Kan iemand mij vertellen wat de juiste volgorde is voor het invoeren?

de webmail server is wel even wat anders dan de exchange server!

Gaat niet werken op die manier (ook niet op een N73) ;)

BTW, ik moest de domeinnaam iig in HOOFDLETTERS intikken, anders werkte het hier niet

rene82half 29-07-08 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 155568)
de webmail server is wel even wat anders dan de exchange server!


I know! ;)
Server die ik nu heb geprobeerd is server15.*****main.****.local
waar ***** voor de naam van mijn bedrijf staat. Heb net wel heel veel info uit OWA weten te halen, maar nog niet genoeg!!

Deloux 30-07-08 00:30

als ik mijn mails check via webaccess van exchange moet ik ook https://emaser01.bedrijf.be invoeren

maar wat kan dit dan zijn voor exchange?
Het IT bedrijf waar ik mee samenwerk zei dat het normaal gezien emaser01.bedrijf.be/oma zou moeten zijn...

Volgens mij kan het sowieso niet eindigen op .local, dit is volgens mij om op de server te geraken in het bedrijf als je op het netwerk van het bedrijf zit, dus niet van op afstand.

ik heb ook ergens gelezen dat ik mijn emailadres niet als naam@bedrijf.be moest instellen maar als naam.emaser01.bedrijf.be
Als ik het op die manier doe dan komt het vakje waar ik het serveradres moet ingeven onmiddelijk, als ik mijn echt emailadres invoer dan duurt dit toch wel 15 seconden eer het komt. zeer vreemd dus.

Ik hoop dat iemand nog raad weet...

Sjaak68 30-07-08 13:58

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven: ik kan wel via https op de exchange mail (zonder certficaat) maar niet via de iPhone. Door de systeembeheerder wordt aangegeven dat de met mobiel vanaf buiten een verbinding leggen een tandje onveiliger wordt ervaren en dat je daarom toch een certificaat nodig hebt. Dat certificaat kan iedere beetje systeembeheerder wel voor je maken en dan vervolgens mailen naar een pop account dat al wel werkt op de iPhone. Daarna kan je het zonder problemen installeren op je iPhone. Tot zover lukte het bij mij....
Daarna bleek dat onze provider (axilla geloof ik) hier een firewall heeft staan, waar je standaard gewoon niet op wordt doorgelaten met een mobile device vanaf buiten. Ook de Palm telefoon van een collega had hetzelfde probleem. Dus wellicht is dit bij anderen ook het geval. Bij ons gaan ze die poort van de week -op verzoek van het bedrijf- wel open zetten dus als het goed is, is het dan opgelost.

Deloux 30-07-08 17:12

Ik heb inderdaad ook al geprobeerd om het certificaat naar mezelf door te mailen. Ik kom dan op de iphone in een menu om dat certificaat te installeren maar dan krijg ik eerst een bericht dat de echtheid niet controleerbaar is. Vervolgens klik ik op Installeer nu.
Maar daarna krijg ik de boodschap: "Het rootcertificaat kan niet worden geïnstalleerd."

Kreeg jij dit bericht ook en hoe los ik dat dan op dat ik het certificaat wel kan installeren?

Sjaak68 30-07-08 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deloux (Bericht 156499)
Ik heb inderdaad ook al geprobeerd om het certificaat naar mezelf door te mailen. Ik kom dan op de iphone in een menu om dat certificaat te installeren maar dan krijg ik eerst een bericht dat de echtheid niet controleerbaar is. Vervolgens klik ik op Installeer nu.
Maar daarna krijg ik de boodschap: "Het rootcertificaat kan niet worden geïnstalleerd."

Kreeg jij dit bericht ook en hoe los ik dat dan op dat ik het certificaat wel kan installeren?

Die foutmelding kreeg ik dan weer niet...
Heb je al geprobeerd om het certificaat gewoon op je (thuis) pc te installeren en zo te kijken of het wel een goed certificaat is?
Als dat niet werkt: Misschien vragen of je systeembeheerder het overnieuw zou willen aanmaken ? Als ik het begrijp van degene die dat voor mij doet, is het een klusje van niks.

joepjohan 31-07-08 12:36

Zit met hetzelfde probleem:

Iphone 1.0 met 2.0 software
Exchange2003 werkt via outlook en web zonder problemen. Wanneer ik account instel op iPhone kan hij certificaat niet controleren ( is wel geinstalleerd en zonder foutmelding )
Na een tijdje geeft hij de melding kan exchange niet synchroniseren. Als ik contacts en agenda aan zet wist hij ze allemaal de iPhone

Krijg er een punthoofd van

heij 08-08-08 14:33

wanneer moet ik vpn instellen en wanneer niet. Ik kan geen email ophalen vanaf onze exchange server, wat doe ik fout?

Sjaak68 08-08-08 15:25

@ Heij
Dat kan je systeem beheerder je vertellen, ligt aan de infrastructuur bij het bedrijf. Maar waarschijnlijk niet nodig als je nu al vanaf een webbrowser kan inloggen.

Lees even de eerdere berichten door voor wat er fout kan gaan. dat kan nl aan heel veel verschillende dingen liggen. maar kan er ook aan liggen dat je bedrijf niet toestaat om vanaf mobiel aan te loggen. En met alleen de melding "kan geen email ophalen, wat doe ik fout" zal niemand je hier verder kunnen helpen. dus verstrek wat meer info.

Wi-Fi 09-08-08 20:40

Heren/dames ?

Er zijn een hoop onduidelijkheden voor niet systeembeheerders bij het instellen van hun exchange mailaccount.
Hieronder heb ik een opsomming gemaakt voor de benodigde gegevens welke je wellicht van de systeembeheerder of uit outlook moet krijgen onder extra en dan mailaccounts.

Gegevens zijn als volgt:

Email: je emailadres op de exchange server v.b. alias@domeinnaam.nl/com/eu
Server: Dit is het adres waar de webmail EXTERN op te benaderen is v.b. webmail.domeinnaam.nl/com/eu
Vul dit ook zoals hierboven in en niet zoals het gehele webmail adres hieronder welke als voorbeeld bedoelt is.
"Webmailadres is vaak iets van: https://webmail.domeinnaam.nl/exchange"
Gebruikersnaam: Dit is de domeincontrolernaam en je gebruikersnaam, dit hoeft niet hetzelfde te zijn als je domeinnaam!!! v.b. domeincontroler\gebruikersnaam
Beschrijving mag jezelf verzinnen is niet belangrijk voor connectie.
Gebruik SSL hang af of dit vereist is, 99% kans dat dit trouwens vereist is.

Daarnaast MOET een 2003 exchange server voorzien zijn van service pack 2, niet te verwarren met een small business server r2 sp2, dit is een ander servicepack!

florinello 25-08-08 12:55

Exchange server: controle certificaat onmogelijk
 
Ik heb sinds enige tijd een simlock vrije iPhone gekocht in Italië (TIM), verder geen problemen alles werkt naar behoren, ook POP-mail.

Nu wil ik mijn zakelijke exchange account instellen, maar loop ik ook tegen het probleem aan dat ik de melding terug krijg dat de controle van het certificaat niet mogelijk is. Wel krijg ik vanmuit mijn bedrijf de security policy door (lock na 15 minuten en pwd op mijn iphone). iPhone wordt niet standaard ondersteund, maar twee anders users hebben gewoon bedrijfmail via exchange server.

Mijn iPhone is niet ge-jailbreaked (weet ook niet ofdat dit noodzakelijk is...). Hij werkt verder via iTunes prima (ben ik ook best tevreden mee).

Popmail e.d. is geen probleem.

In de bovenstaande posts staan oplossingen die geen van alle werken. Ook het separaaat installeren van een los certificaat werkt ook niet (is overigens ook niet nodig, zo blijkt).

Weet iemand raad?
thx in advance !!

grt
Florinello

ps. ik heb hem zojuist ge-jailbreaked, had geen suc6 (had ik eigenlijk ook niet verwacht...)
iPhone 3G 16GB Zwart - firmware 2.0.2

timm6545 02-09-08 18:28

Exchange instellingen?
 
Hallo ,

Ik ben al dagen aan het proberen om mijn exchange instellingen werkend te krijgenop mijn Iphone 3g 16gb, maar het lukt me niet.

Kan iemand de gevraagde instellingen uitleggen , ik bedoel de invuldingetjes op de Iphone .

1 = e-mail adres , dat is duidelijk.
2 = gebruikersnaam , leek mij duidelijk, maar er staat in het ligt grijs domein/gebruiker ? wat word met mijn domein bedoeld kan dit een ip nummer zijn? mijn inlog naam zijn 5 letters /
3 wachtwoord = 1234
Beschrijving = gewoon een naam bv. bedrijfsmail of zo?
wat word bedoeld met server, in het ligt grijs staat exchange.bedrijf.com ???

wat moet er op mijn Exchange server worden aangevinkt of veranderd worden om e.e.a. werkend te krijgen?

alvast bedankt

iCulture 02-09-08 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timm6545 (Bericht 182704)
Hallo ,

Ik ben al dagen aan het proberen om mijn exchange instellingen werkend te krijgenop mijn Iphone 3g 16gb, maar het lukt me niet.

//Samengevoegd met andere discussie

Lees even post #14 voor een goede uitleg van de benodigde gegevens.

timm6545 02-09-08 21:43

Email: je emailadres op de exchange server v.b. alias@domeinnaam.nl/com/eu
Server: Dit is het adres waar de webmail EXTERN op te benaderen is v.b. webmail.domeinnaam.nl/com/eu
Vul dit ook zoals hierboven in en niet zoals het gehele webmail adres hieronder welke als voorbeeld bedoelt is.
"Webmailadres is vaak iets van: https://webmail.domeinnaam.nl/exchange"
Gebruikersnaam: Dit is de domeincontrolernaam en je gebruikersnaam, dit hoeft niet hetzelfde te zijn als je domeinnaam!!! v.b. domeincontroler\gebruikersnaam
Beschrijving mag jezelf verzinnen is niet belangrijk voor connectie.
Gebruik SSL hang af of dit vereist is, 99% kans dat dit trouwens vereist is.

Daarnaast MOET een 2003 exchange server voorzien zijn van service pack 2, niet te verwarren met een small business server r2 sp2, dit is een ander servicepack![/quote]

Ik heb bij webmail adres https:12.345.67.890/exchange in plaats van webmail want dit is bij mij niet anders ???
en mijn gebruikersnaam is gewoon 5 letters ik weet niet wat mijn domein controle naam is ???

verder hebben wij een small business server hoe kan ik hier de juiste versie van controleren???

timm6545 03-09-08 15:14

Hehe het probleem is opgelost,

ik moest alleen https:// weghalen bij server ,meteen daarna kreeg ik een stuk of 30 mailtjes binnen !

erkoster 05-09-08 12:20

Exhange Account Synchroniseren met MS Echange Server 2007
 
Hallo,
Tot voorkort werkte mijn 3G 16 gig (2.0.2) firmware uitstekend samen met de MS Echange Server (2007) van mijn werkgever. Mail, agenda, contactpersonen: geen probleem. Letwel: geen webmail, maar gewoon rechtstreeks synchroniseren met de server. Helaas, twee weken geleden was het uit met de pret. Ik heb mijn account al een aantal keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar telkens krijg ik de mededeling: "kan accountgegevens niet verifieren". Ik gebruik precies dezelfde gegevens als voorheen (domeinnaam, gebruikersnaam, servernaam, etc). De helpdesk van mijn werkgever verleent geen support (we hebben een andere standaard PDA met winmobile en dat is het enige device dat wordt geserviced) en Tmobile komt er niet uit.

Heeft iemand ervaring met dit probleem? Tips en analyses zijn hartelijk welkom. Wat moet ik checken, uitzoeken weten en aanpassen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:43.