//

Scheiden 2 Apple ID's op iPhones (en een iMac)

Scheiden 2 Apple ID's op iPhones (en een iMac) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi! Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb hier al gezocht op het forum en ook gegoogled, maar ik krijg geen sluitend antwoord. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-01-17, 19:35
hidde630 hidde630 is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 15
Standaard Scheiden 2 Apple ID's op iPhones (en een iMac)

Hoi!

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb hier al gezocht op het forum en ook gegoogled, maar ik krijg geen sluitend antwoord.

Het zit zo. Ik heb een Apple ID sinds zo'n beetje de eerste iPhone. Later kocht mijn vriendin er ook eentje en om apps te delen heeft zij ook gewoon de mijne gebruikt. We deelde thuis een iMac en daar stonden alle backups op. Ook nog van een iPad.

Inmiddels heb ik van werk al een aantal jaar een Macbook en daar heb ik nu de backups op van mijn iPhone en iPad. De backup van haar telefoon blijven op de iMac.

Alles staat op 1 Apple ID. Dat was tot voor kort nog niet zo'n probleem, maar bij elke udate maakt Apple het vervelender om de boel te scheiden. Het begon met dat alle toestelen en computers afgingen dat iemand gebeld werd (hand-off) tot nu dat we ineens weer elkaar bel geschiedenis zien. Na wat googlen komen we er meestal wel weer uit, maar elke iOS update kan er weer van alles anders zijn.

Simpelweg, ik ben er klaar mee en ik vind dus dat ze op haar iPhone en iMac maar lekker een eigen Apple ID moet.

De computer is niet zo spannend. Er staan niet echt aankopen op die van wezenlijk belang zijn, dus gewoon wat documenten en browsergeschiedenis bewaren op een externe HD en gewoon leeggooien die handel. Een frisse start op een trage mac uit 2009 kan ook geen kwaad.

Echter de iPhone is een ander verhaal. Nu zijn we gelukkig allebei geen van iCloud Drive, dus niks staat in de cloud. Alleen backups in iTunes. Die kan ik wel ergens bewaren ook.

Hoe switch ik nu naar een ander account zonder dat ik data verlies? Ik heb deze link gezien. Maar die heeft het over iCloud bestanden.
https://drfone.wondershare.com/iclou...ipad-ipod.html

Wat ik wil is dat we zoveel mogelijk data kunnen behouden. Belangrijkste is natuurlijk de contacten. Als het even kan ook berichten en appjes. Ik ben me ervan bewust dat ze alle apps waarschijnlijk allemaal zelf moet aankopen. Nu zijn de meeste gewoon gratis op WhatsApp na, maar dat overleven we wel weer.

Zou iemand me door de stappen, dan wel van de juiste linkjes kunnen voorzien dat alles goed gaat?

Thx!!!!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-01-17, 19:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hidde630 Bekijk bericht
Ik ben me ervan bewust dat ze alle apps waarschijnlijk allemaal zelf moet aankopen.
Waarom ben jij je daar van bewust? Jouw vriendin heeft toch alleen maar een eigen iCloud Apple ID nodig. Voor de App Store kan zij toch het oude, gezamenlijke Apple ID, blijven gebruiken.
  #3  
Oud 06-01-17, 20:24
hidde630 hidde630 is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Waarom ben jij je daar van bewust? Jouw vriendin heeft toch alleen maar een eigen iCloud Apple ID nodig. Voor de App Store kan zij toch het oude, gezamenlijke Apple ID, blijven gebruiken.
Ja, dat wil ik dus ook scheiden. Ik ga ook haar iMac omzetten naar haar eigen ID.
  #4  
Oud 06-01-17, 20:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

OK. Maar je begrijpt het verschil tussen een App Store Apple ID en een iCloud Apple ID? Succes gewenst.
  #5  
Oud 06-01-17, 20:32
hidde630 hidde630 is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
OK. Maar je begrijpt het verschil tussen een App Store Apple ID en een iCloud Apple ID? Succes gewenst.
Ik geloof van wel, maar die zijn dus hetzelfde mailadres/account op alle devices.
Ik wil gewoon graag helemaal mijn account(s) niet meer op haar devices en dan zonder dat er teveel data verloren gaat

Nogmaals, we gebruiken iCloud niet om data te bewaren. Alles gaat via een manual backup in iTunes.
  #6  
Oud 07-01-17, 12:20
hidde630 hidde630 is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 15
Standaard

Ik denk dat ik eruit ben! Wat ik ga doen is uitloggen met mijn accounts op de telefoon. Ook iCloud (data bewaren op telefoon) en dan inloggen met haar account.
Vervolgens, wat browser gegevens, WhatsApp gesprekken en contacten opslaan in iCloud

Hele telefoon leeggooien, dan kan ze daarna inloggen en contacten, browser en WhatsApp gegevens terughalen en lekker appjes downloaden die ze nodig heeft.

Dat zou goed moeten gaan lijkt me?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: Meerdere Iphones op een iMac onnojs iTunes 0 17-10-11 20:17
Welke iMac een aanrader? Tjedemich Chat en geruchten 25 15-06-08 20:54
Windows: Itunes op een windows pc en een Imac ? VD Services iTunes 2 14-04-08 13:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:01.